Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Brouwer niet op 2e selectiedag WK jonge dressuurpaarden

 
Profiel   

Eurodressage.com
Sport

[ img ]
Kirsten Brouwer en Sultan des Paluds tijdens JA 2018. Foto: Aniek1985



De Nederlandse amazone Kirsten Brouwer zal niet deelnemen aan de tweede selectiedag voor het Wereldkampioenschap voor jonge dressuurpaarden 2021. Ze is herstellende van een blessure.

Ongelukje op stal
Brouwer is een van de meest succesvolle ruiters bij de Wereldkampioenschappen voor jonge paarden. Ze won het goud en brons in 2014 met respectievelijk Dancer en Eye Catcher, brons in 2015 (Eye Catcher) zilver in 2016 (Five Star) en zilver in 2017 (Sultan des Paluds).

Een paar weken geleden liep ze een blessure op bij een ongelukje op stal.

"Het was echt super stom, maar een paard sleepte me mee en ik heb mijn enkel gewoon serieus verdraaid," vertelt Kirsten aan Eurodressage. "Mijn enkelbanden zijn gescheurd, net als een spier. Maar gelukkig zit ik intussen weer in het zadel. Het is niet echt ernstig, maar wel erg ongelegen".

Twee paarden
Brouwer zou met twee 5-jarige paarden - Lightning Star Rr (by Ferguson) en Lennoxwaard (by El Capone) - meedoen aan het tweede selectiemoment voor de selectie van het Nederlandse team, welke gehouden wordt op 21 en 22 juni in Ermelo.

Ik ben nog niet 100%, maar het gaat al wel veel beter," gaat ze verder. Daarom zal ik niet meedoen in de selectie voor de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden komende maandag. De volgende selectie, in juli, zal ik er weer zijn.

Ze heeft vrijstelling gekregen en mag haar twee paarden starten in de 3e en laatste ronde op 19 en 20 juli.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 19:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen