Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenfokster Beekbergen verjaagt overvallers met hooivork

 
Profiel   

Horses.nl
Ingezonden door meerdere bokkers
Algemeen

[ img ]
Een hooivork. Foto: Wikimedia Commons


De Stentor brengt vandaag een bijzonder verhaal: paardenfokster Jacqueline de Ridder uit Beekbergen verjoeg eerder deze middag zeven Oost-Europeanen van haar erf met hulp van haar Kangal-honden én een hooivork.

“Als Jacqueline de Ridder zich zondagmiddag op haar bank nestelt om formule 1 te kijken, kan ze zich niet bedenken dat ze zich even later halsoverkop moet verweren tegen wel zeven Oost-Europeanen.

Het hele verhaal kun je lezen op Horses.nl
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:42 



 
Profiel   

Die 7 hadden wel lef, zo op klaarlichte dag :=

Ik zou eerder gaan lopen van die Kangals als van dat hooivork }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:46 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik zou eerder gaan lopen van die Kangals als van dat hooivork }>


Nou dat dus _O- Ik lees in het artikel dat ze de brievenbus intrapten om de honden bang te maken, ik vraag me af hoe dat heeft gewerkt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:03 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Die 7 hadden wel lef, zo op klaarlichte dag :=

Ik zou eerder gaan lopen van die Kangals als van dat hooivork }>

Maar ze waren nog niet op het erf maar stonden voor het hek, dus je weet niet wat ze van plan waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:17 



 
Profiel   

pillow schreef
Pandora2 schreef
Die 7 hadden wel lef, zo op klaarlichte dag :=

Ik zou eerder gaan lopen van die Kangals als van dat hooivork }>

Maar ze waren nog niet op het erf maar stonden voor het hek, dus je weet niet wat ze van plan waren.

Ehhh, ze hebben haar vastgegrepen, gezegd dat ze naar binnen wouden en haar brievenbus vernield. Lijkt me genoeg om te weten dat die gozers niks goeds van plan waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:23 



 
Profiel   

Idd, je trekt niet iemand half door het hek heen als je een kopje suiker komt lenen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:25 



 
Profiel   

Een had een mes in zijn handen, dan kom je echt niet voor de gezelligheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:33 



 
Profiel   

Foaly schreef
Idd, je trekt niet iemand half door het hek heen als je een kopje suiker komt lenen :=


Dus dàt doe ik fout!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:35 



 
Profiel   

Wat schrikken zeg :(

Hoop dat ze camera's heeft of gaat aan schaffen.
Ik zou ook bang zijn dat ze terug komen anders wel over een paar maanden of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:41 



 
Profiel   

https://www.ad.nl/apeldoorn/paardenfokk ... ~a26156e9/

Hier meer uitgebreid.
Maar wat ik niet begrijp, tot 2 keer toe steekt ze zelf haar handen over/door het hek.
Waarom dan?
En het hek zat niet op slot, waarom stonden die mannen dan nog achter dat hek?

Ik vind het vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:42 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
https://www.ad.nl/apeldoorn/paardenfokk ... ~a26156e9/

Hier meer uitgebreid.
Maar wat ik niet begrijp, tot 2 keer toe steekt ze zelf haar handen over/door het hek.
Waarom dan?
En het hek zat niet op slot, waarom stonden die mannen dan nog achter dat hek?

Ik vind het vreemd.

Hier staat idd wat meer, maar een raar verhaal vind ik het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 17:52 



 
Profiel   

 
Citaat
tegen wel zeven Oost-Europeanen
.

Waar staat Oost Europeanen in de Stentor??
 
Citaat
zeven vreemde mannen

Zegt het dagblad.
Beetje vooroordelen van Horses.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:06 



 
Profiel   

Ik vind het ook een bijzonder verhaal, veel losse eindjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:18 



 
Profiel   

Fijn dat het goed is afgelopen. Jammer dat de 7 al weg waren. Flitsende dochter die gelijk de politie belde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:34 



 
Profiel   

Haar dochters zijn al wat ouder geloof ik.
Power vrouw hoor, moest lachen om het filmpje, al is het natuurlijk helemaal niet leuk als je dit overkomt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:38 



 
Profiel   

Waarom nou weer "Oost-Europeanen"? Als het Nederlanders waren geweest had er alleen "inbrekers" of "overvallers" gestaan overal. Mocht iemand zich afvragen wat de gigantische invloed van media is op racisme en het 'zij vs. wij' principe... Had stijlvoller geweest als bokt het neutraal had gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 06:37 



 
Profiel   

Van mij mag er staan wat het is. Als er Chinezen aan de deur hadden gestaan had dat er mogen staan, als er mensen met een Iers accent aan de deur hadden gestaan had dat benoemd mogen worden, als er Fransen hadden gestaan ook.
Dat zijn feiten benoemen en ja bij een signalement horen feiten.
En in dit geval dus Oost Europeanen.
Nederland lijkt zo ver doorgeschoten dat een oer Hollands signalement wel mag, maar zo gauw het anders is is het discrminatie.
Nee, het is discriminatie als het verzonnen zou zijn geweest, hier spreekt men over feiten.
En ja betreft zadels weg halen is het ook bekend dat het vaak Oost Europeanen zijn, dus zeker ook relevant hier te melden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 07:35 



 
Profiel   

https://www.destentor.nl/apeldoorn/paar ... NLkyB0dNzY

Zeg nu eens waar het in het originele artikel staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 07:43 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Van mij mag er staan wat het is. Als er Chinezen aan de deur hadden gestaan had dat er mogen staan, als er mensen met een Iers accent aan de deur hadden gestaan had dat benoemd mogen worden, als er Fransen hadden gestaan ook.
Dat zijn feiten benoemen en ja bij een signalement horen feiten.
En in dit geval dus Oost Europeanen.
Nederland lijkt zo ver doorgeschoten dat een oer Hollands signalement wel mag, maar zo gauw het anders is is het discrminatie.
Nee, het is discriminatie als het verzonnen zou zijn geweest, hier spreekt men over feiten.
En ja betreft zadels weg halen is het ook bekend dat het vaak Oost Europeanen zijn, dus zeker ook relevant hier te melden.



Precies dit!

Uiteraard moet het wel kloppen, al is dat lastig tegenwoordig als ik sommige NL jongeren hoor praten met een accent dat lijkt alsof dat van klasgenoten afkomt.

Mij valt het ook op dat als je feitelijk bent in het aanduiden van een herkomst van iemand dat mensen snel op de tenen zijn getrapt.

Ik heb ooit op FB de buurvrouw van mijn moeder een "...luie Tjechische bovenbuurvrouw" genoemd....
Het klopt van haar herkomst en lui dat was ze ook :D ........nou ik had nog net geen groep boze mensen voor de deur met branden fakkels en een stuk touw want dat had ik niet mogen zeggen.....


Laatst bijgewerkt door Sideswipe op 22-06-21 08:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 07:48 



 
Profiel   

Blijkbaar is het artikel aangepast, want dit stond er eerst als je in Cache zoekt:

Citaat
Paardenfokker uit Beekbergen pareert met hooivork gewelddadige overval van Oost-Europeanen



Samen met haar twee dochters zat Jacqueline de Ridder zondagmiddag in alle rust formule 1 te kijken, toen plots zo’n zeven Oost-Europeanen aan het hek op haar terrein in Beekbergen stonden te rammelen. Met wel heel bijzonder gereedschap en dankzij haar blaffende Kangals wist ze een traumatiserende overval te voorkomen.


Als Jacqueline de Ridder zich zondagmiddag op haar bank nestelt om formule 1 te kijken, kan ze zich niet bedenken dat ze zich even later halsoverkop moet verweren tegen wel zeven Oost-Europeanen. En toch overkwam het de vrouw uit Beekbergen.


In het artikel van AD staat wel dat ze het kenteken heeft gezien.
Dus daaruit zal de conclusie wel getrokken zijn.

Maar het blijkt dus al weer gecensureerd te zijn, want ja in Nederland mag je geen feiten benoemen.


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 22-06-21 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 07:49 



 
Profiel   

Lees nou het Stentor artikel
Het gaat niet over zadels of wat dan ook, maar.over paarden stelen
Wie weet waren het gewoon Nederlanders er staat en stond in de Stentor iets anders..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 07:53 



 
Profiel   

Nee in de stentor stond dat er echt, zoek maar in Cache, dan staat het er nog. Zoals ik hierboven quote.
Het artikel is dus aangepast. Helaas.

In het AD staat dat ze kenteken heeft gezien.
Citaat
Het bleek genoeg om de ongenode gasten terug te laten rennen richting de ronkende busjes, die even verderop geparkeerd stonden. ,,Ik ben er nog even achteraan gerend om kentekens op te schrijven.’’


Dus ga er maar van uit dat er witte kenteken platen ophingen met een landcode van OOst Europa.

Waarom mag dat niet benoemd worden?

Paarden weg halen had zij het over, dat klopt, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, wanneer hoor je dat nu?
Zadels weg halen gebeurt helaas erg vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 07:57 



 
Profiel   

Echwel schreef
Lees nou het Stentor artikel
Het gaat niet over zadels of wat dan ook, maar.over paarden stelen
Wie weet waren het gewoon Nederlanders er staat en stond in de Stentor iets anders..


Is ook wel raar, mij lijkt dat je als dief dan wel een trailer of vrachtwagen meeneemt als je een paard komt stelen. Een shetlander past nog wel in een bestel auto maar een PRE lijkt mij wel lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:05 



 
Profiel   

Plus dat men in het algemeen wel verwacht dat bij paardenhandelaren veel cash geld in huis is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:20 



 

DuoPenotti schreef
Blijkbaar is het artikel aangepast, want dit stond er eerst als je in Cache zoekt:

Citaat
Paardenfokker uit Beekbergen pareert met hooivork gewelddadige overval van Oost-Europeanen



Samen met haar twee dochters zat Jacqueline de Ridder zondagmiddag in alle rust formule 1 te kijken, toen plots zo’n zeven Oost-Europeanen aan het hek op haar terrein in Beekbergen stonden te rammelen. Met wel heel bijzonder gereedschap en dankzij haar blaffende Kangals wist ze een traumatiserende overval te voorkomen.


Als Jacqueline de Ridder zich zondagmiddag op haar bank nestelt om formule 1 te kijken, kan ze zich niet bedenken dat ze zich even later halsoverkop moet verweren tegen wel zeven Oost-Europeanen. En toch overkwam het de vrouw uit Beekbergen.


In het artikel van AD staat wel dat ze het kenteken heeft gezien.
Dus daaruit zal de conclusie wel getrokken zijn.

Maar het blijkt dus al weer gecensureerd te zijn, want ja in Nederland mag je geen feiten benoemen.

Ik zie alleen niet wat het in deze bewoordingen toevoegt aan het artikel. Er wordt verder geen signalement gegeven, noch van die mannen, noch van de auto's, dus wat doet het er dan toe waar ze vandaan kwamen? Je gaat nu immers niet elke willekeurige Pool of Bulgaar van de weg trekken om hem even stevig te ondervragen. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen