Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenfokster Beekbergen verjaagt overvallers met hooivork

 
Profiel   

Nee, maar als je die ziet verkennen in busjes weer wel.
Hier in de regio zijn al een aantal jaren op een rij in de winter oost Europeanen ook met busjes aan het verkennen geweest. Voor zadeldiefstallen.
Best wel waardevolle info.

Van de mannen stond eerder ook iets, iets met kale koppen, maar dat is ook niet meer terug te vinden.
En ja dat is kwalijk!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:30 



 
Profiel   

omdat een Oost europese auto niet perse betekend dat er Oost Europese mensen inzitten...
auto kan gestolen zijn/ gekocht in oost europa om er in Nederland overvallen mee te plegen.
Bij een Nederlands kentekene nemen we ook geregeld aan dat er Marokanen inzitten.

En wat versta je onder oost-Europa ( welke landen ) . Macedonie, Estland, Letland , Kroatie, slowakije, Slovenië etc etc etc ?

Ik zie echt nooit ergens staan dat het om West- Europese inbrekers / overvallers etc gaat.
Oost Europa wordt op 1 hoop geveegd, en zodra het om West-Europa gaat hebben we het over italianen, Fransen of Duitsers.

Als een Italiaan een overval plegt dan is dat niet verwant aan een Nederlander, maar als het iemand uit Kroatie is , dan scheren we alle Oost-Europeanen over 1 kam.

Dus nee dit is niet feiten benoemen dit is stigmatiserend.

Als er had gestaan, de overvallers reden in een auto met een Lets nummerbord ... prima !
Dat is een feit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:31 



 

DuoPenotti schreef
Nee, maar als je die ziet verkennen in busjes weer wel.
Hier in de regio zijn al een aantal jaren op een rij in de winter oost Europeanen ook met busjes aan het verkennen geweest.
Best wel waardevolle info.

Van de mannen stond eerder ook iets, iets met kale koppen, maar dat is ook niet meer terug te vinden.
En ja dat is kwalijk!
Ik vind het eerder kwalijk als ze het laten staan. Óf geef een volledig signalement óf doe het niet. Dus of een hele beschrijving van die busjes: kleur, merk, model, land waar de kentekens vandaan komen etc. of helemaal niets. En hetzelfde geldt voor een beschrijving van die mannen; "kale koppen" kun je ook niks mee. Zoals het er nu staat, draagt het, wat VuurVleugels al zegt, alleen maar bij aan het "wij vs zij"-gevoel, maar is niemand ermee geholpen.

Verder ook wat Eleeke zegt. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:34 



 
Profiel   

Nou dat zou nog mooier zijn ja dat er dat stond. Klopt. Geen idee of dat bekend is.
Als het bekend is vind ik inderdaad dat het er moet staan.

Ze spraken met accent dus dat er geen Nederlanders op het erf stonden was dan ook wel weer duidelijk.

En ja wel hoor, als het bekend is dat het bijvoorbeeld een Duitser is die een ongeval veroorzaakt staat dat er bij, ook als het een Belg is.
Ook een overal met Belgisch kenteken word zeker genoemd.
Ik woon hier vrij dicht op de grens met Belgie dus ja hier staat dat er zeker wel bij :j

En ja meer info is beter.
Maar als er geen meer info is dan delen wat er wel bekend is.
Niet wat er nu gebeurt, de info die bekend is weer weghalen.
Heel slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:36 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
En ja wel hoor, als het bekend is dat het bijvoorbeeld een Duitser is die een ongeval veroorzaakt staat dat er bij, ook als het een Belg is.
Ook een overal met Belgisch kenteken word zeker genoemd.
Ik woon hier vrij dicht op de grens met Belgie dus ja hier staat dat er zeker wel bij :j

Precies, er staat niet dat het een West-Europeaan is.
Er staat geen Oost -Europa op een kenteken , er staat HR of LV of AL
En een Oost-Europees accent bestaat ook niet : Albanees klinkt eerder Italiaans dan Russisch bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:40 



 

DuoPenotti schreef
Nou dat zou nog mooier zijn ja dat er dat stond. Klopt. Geen idee of dat bekend is.
Als het bekend is vind ik inderdaad dat het er moet staan.

Ze spraken met accent dus dat er geen Nederlanders op het erf stonden was dan ook wel weer duidelijk.

En ja wel hoor, als het bekend is dat het bijvoorbeeld een Duitser is die een ongeval veroorzaakt staat dat er bij, ook als het een Belg is.
Ook een overal met Belgisch kenteken word zeker genoemd.
Ik woon hier vrij dicht op de grens met Belgie dus ja hier staat dat er zeker wel bij :j

En ja meer info is beter.
Maar als er geen meer info is dan delen wat er wel bekend is.
Niet wat er nu gebeurt, de info die bekend is weer weghalen.
Heel slecht.
Dat is niet het punt van Eleeke, haar punt is juist dat hier staat "zeven Oost-Europeanen" en niet "zeven Moldaviërs" of "zeven Letten," terwijl we inderdaad wel "zeven Duitsers" of "zeven Belgen" zouden zeggen en niet "zeven West-Europeanen."

Overigens spreekt iedereen met een accent, dus "ze spraken met een accent" kunnen net zo goed Groningers of Amsterdammers geweest zijn. :)) Maar ik neem aan dat je 'buitenlands accent' bedoelt.

Info moet je imo alleen delen als het ook helpt om de daders te pakken te krijgen. "Zeven Oost-Europeanen met kale koppen" kun je gewoon écht niks mee. Je gaat niet bij elke kale man die je ziet de politie bellen, of bij iedere kale man die praat met een accent dat jij niet kunt thuisbrengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:41 



 
Profiel   

Ze praten met accent is wat de vrouw aangaf, niet ik :)
Als ze met een Gronings accent gesproken hadden hoop ik wel dat er at gestaan had.

Kijk ik heb geen idee of het bekend is of het Letten waren of Polen, of..., daarvoor moet je bij die vrouw of journalist zijn.

Ik weet dat het artikel aangepast is en ik vind dat slecht.
Ja al is de info summier die gedeeld word, het is beter dan niets.

Stel hier staan dadelijk kale koppen met een wit kenteken voor de poort kan ik dat wel zeggen tegen de politie.
En ja misschien zie ik dan dat het om een groen busje gaat en geef ik dat door.
Dan kan misschien de politie wel linken bij die vrouw was het ook een groen busje. Ook al stond het dan niet in de krant.


Overigens ben ik iemand die van elke auto die hier in de straat zachtjes op en neer rijd of stil staat daar maak ik een foto van.
Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar je weet maar nooit.
En ja dit is een straatje waar alle auto's die er vaak komen bekend zijn.
En maakt mij niet uit welke kleur het kenteken heeft, maar die gaat er op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:50 



 
Profiel   

Foaly schreef
Idd, je trekt niet iemand half door het hek heen als je een kopje suiker komt lenen :=


Mijn buurman niet, nee, die vroeg het netjes.

:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:33 



 
Profiel   

Ik heb het haar op facebook gevraagd onder het artikel en daarin zei ze dat ze Russisch spraken omdat ze dat verstond.
In het filmpje heeft ze het overigens weer over 5 mannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:52 



 
Profiel   

Foaly schreef
Idd, je trekt niet iemand half door het hek heen als je een kopje suiker komt lenen :=


Ze kwamen wel om de boel te verbouwen, maar niet perse om het mooier te maken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 14:23 



 
Profiel   

Het is maar de vraag wat er allemaal van waar is, inmiddels is er een hennepkwekerij in een door haar verhuurde woning aangetroffen en heeft ze een relatie gehad ( zij zegt dat het over is) met één van de hoofdverdachten in de nijeveense cokewasserij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:32 



 
Profiel   

bigone schreef
Het is maar de vraag wat er allemaal van waar is, inmiddels is er een hennepkwekerij in een door haar verhuurde woning aangetroffen en heeft ze een relatie gehad ( zij zegt dat het over is) met één van de hoofdverdachten in de nijeveense cokewasserij.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/henn ... a30637d2c/

okay... dan denk ik dat het hier eerder iets met het criminele milieu te maken heeft waarin ze zich bevind ipv dat we allemaal extra scherp ons erf in de gaten moeten gaan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:47 



 

bigone schreef
Het is maar de vraag wat er allemaal van waar is, inmiddels is er een hennepkwekerij in een door haar verhuurde woning aangetroffen en heeft ze een relatie gehad ( zij zegt dat het over is) met één van de hoofdverdachten in de nijeveense cokewasserij.

Lekker toevallig allemaal inderdaad :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 08:19 



 
Profiel   

Wat een soap…

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 10:40 



 
Profiel   

Zo komt de paardenhouder wel lekker in t daglicht te staan met al die 'activiteiten ' eromheen bij sommigen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 10:30 



 
Profiel   

HAHAHAHHAHA wat een soap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 10:48 



 
Profiel   

Inmiddels is ze zelf verhoord en op vrije voeten maar madam is wel verdachte.
Klasje hoe gooi ik mijn eigen glazen in!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 20:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen