Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tips van de top: Opstijgen en afstijgen

 
Profiel   

DuoPenotti schreef
en onder het steppen flikkert je krukje om...


Ik heb pas een keer met de barebackpad willen opstappen, gewoon om eens te kijken of ik dat kon. Op de
E pony van mijn dochter. Wat gebeurt er, krukje flikkert om en ik sta met 1 been op de rug van de pony in de spagaat. Mijn man en dochter staan erbij, komen niet meer bij van het lachen. Maar helpen ho maar :+ pony bleef overigens braaf staan :))
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:18 



 
Profiel   

Sheran schreef
Heeft nou nog niemand van jullie gehad dat een paard op (of erger nog: in) zo'n krukje is gaan staan en flipte?

Jawel, 1 keer.
Ze stond mooi braaf stil, maar bij het wegstappen ziet ze net wat op straat en draait daarheen dus met het achterbeen tegen het krukje, gelukkig er niet in.
Toen waren we ineens heel snel bij hoefslag :P

Ze was toen nog niet zo lang onder het zadel.

Dus weer meteen opnieuw opgestapt.

Toen mijn vriend even erbij gevraagd. Dat die haar even vasthield en snel het krukje weg kon zetten mocht ze het spannend vinden.
Maar ze bleef meteen weer braaf staan.

Ik blijf dat ook wel altijd een spannend momentje vinden met krukjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:19 



 
Profiel   

SusanH schreef
DuoPenotti schreef
en onder het steppen flikkert je krukje om...


Ik heb pas een keer met de barebackpad willen opstappen, gewoon om eens te kijken of ik dat kon. Op de
E pony van mijn dochter. Wat gebeurt er, krukje flikkert om en ik sta met 1 been op de rug van de pony in de spagaat. Mijn man en dochter staan erbij, komen niet meer bij van het lachen. Maar helpen ho maar :+ pony bleef overigens braaf staan :))

:') _O-

Hey is deze oude taart nog best lenig, want dat lukte me hier dan wel. :+

(al zou ik jou actie ook zeker kunnen doen :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:20 



 
Profiel   

Ik dacht dus eens mijn poetskist als krukje te gebruiken. Daar zakte ik doorheen :+

Overigens leer ik paarden juist dat hun achterhand wel eens geraakt wordt. Kan altijd gebeuren en dan is het best prettig als het paard daar aan gewend is

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:26 



 
Profiel   

Sheran schreef
Heeft nou nog niemand van jullie gehad dat een paard op (of erger nog: in) zo'n krukje is gaan staan en flipte?


Bij ons op stal hebben we die dichte drukken, daar kan paard niet in gaan staan. Sinds ik ooit een bijrijdpaard in de ikeakruk zag stappen (paard liep vrij door de bak en ging met het daar altijd staande krukje spelen), gaat mijn voorkeur ook ook naar die dichte krukken! En begrijp ik niet waarom die ikea-krukken zo vaak aangeraden worden.

Ik stap wel altijd links op, maar mijn man altijd rechts. Zo houden we het paard en zadel toch in balans. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:27 



 
Profiel   

Jullie moeten niet zo'n grote paarden kopen := . Voordeel van een merens is dat je opstapt zonder krukje, soepel en heel gemakkelijk dat je afstapt door benen uit de beugels te doen, naar voren te gaan met je lichaam en beiden benen naar rechts over de kont vh paard zwaaien. Even door de knieën zakken en met de teugels in je linker hand sta je naast je paard(je) . Het "je" want is een merens 1.47 -1.50 hoog :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:33 



 
Profiel   

Met mijn vorige paard, mafje, wel eens een ongelukje gehad bij het opstappen met krukje. Ik stapte op, nou ja, dat was ik van plan, en had mijn zadel niet goed aangesingeld, dus in plaats van naar boven ging ik met zadel en al naar beneden. Met mijn ene been "door" het ijzeren opstapkrukje. Mafje deed niets, ik kroop weer uit het krukje met een zeer pijnlijke knie en het rijden was daarna ook niet zo jofel.

Afstappen is nooit een probleem. Iets met zwaartekracht ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:33 



 
Profiel   

Of, zoals ooit in de Penny stond: 'Afstappen: snel maar meestal onverwacht.' :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:44 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
SusanH schreef
DuoPenotti schreef
en onder het steppen flikkert je krukje om...


Ik heb pas een keer met de barebackpad willen opstappen, gewoon om eens te kijken of ik dat kon. Op de
E pony van mijn dochter. Wat gebeurt er, krukje flikkert om en ik sta met 1 been op de rug van de pony in de spagaat. Mijn man en dochter staan erbij, komen niet meer bij van het lachen. Maar helpen ho maar :+ pony bleef overigens braaf staan :))

:') _O-

Hey is deze oude taart nog best lenig, want dat lukte me hier dan wel. :+

(al zou ik jou actie ook zeker kunnen doen :P )


Hoho, lenig ben ik nog best wel. Alleen niet zo handig dus :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:08 



 
Profiel   

Rechts opstappen, dat kan ik echt niet :')
Hoe dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:14 



 

Cinnepin schreef
Rechts opstappen, dat kan ik echt niet :')
Hoe dan :D

Oefenen, oefenen, oefenen. Je kon ooit ook niet links opstappen, dat is ook goedgekomen. :))

(Niet dat ik het wel kan overigens. :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:15 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Jullie moeten niet zo'n grote paarden kopen := . Voordeel van een merens is dat je opstapt zonder krukje, soepel en heel gemakkelijk dat je afstapt door benen uit de beugels te doen, naar voren te gaan met je lichaam en beiden benen naar rechts over de kont vh paard zwaaien. Even door de knieën zakken en met de teugels in je linker hand sta je naast je paard(je) . Het "je" want is een merens 1.47 -1.50 hoog :=



Deze oma komt heel moeilijk op haar haf van ongeveer 1,45 , HAHAH echt serieus,,dat lijkt me geen groot paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:16 



 
Profiel   

Opstappen: met een bokkesprong via de kont van je pony.
Afstappen: twee benen aan een kant, en dan koprol achterover.

Jammer dat ik niet meer zo lenig ben. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:16 



 
Profiel   

Mkango schreef
Cinnepin schreef
Rechts opstappen, dat kan ik echt niet :')
Hoe dan :D

Oefenen, oefenen, oefenen. Je kon ooit ook niet links opstappen, dat is ook goedgekomen. :))

(Niet dat ik het wel kan overigens. :') )



ik zie dat hoofd al van Niels als ik oefenen opstappen en net zo hard achterover donder omdat ik het niet kan ahahhahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:17 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Rechts opstappen, dat kan ik echt niet :')
Hoe dan :D

Met een krukje :D Een hoog genoeg krukje :j Na wat oefenwerk kan het krukje wel wat lager op een gegeven moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:17 



 
Profiel   

Sheran schreef
Heeft nou nog niemand van jullie gehad dat een paard op (of erger nog: in) zo'n krukje is gaan staan en flipte?

Jawel, ik heb gelukkig zo'n opvouwbaar exemplaar dus die klapte gelijk in. Paard sprong een paar meter vooruit maar die is inmiddels wel wat gewend met mijn onhandigheid dus die gelooft het allemaal wel :=

senna21 schreef
Opstappen: met een bokkesprong via de kont van je pony.

Blijft de leukste manier van opstappen maar dat doe ik alleen nog bij mijn fjord van 1.35. Dat gaat me met mijn paard van 1.65 echt niet meer lukken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:19 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
pien_2010 schreef
Jullie moeten niet zo'n grote paarden kopen := . Voordeel van een merens is dat je opstapt zonder krukje, soepel en heel gemakkelijk dat je afstapt door benen uit de beugels te doen, naar voren te gaan met je lichaam en beiden benen naar rechts over de kont vh paard zwaaien. Even door de knieën zakken en met de teugels in je linker hand sta je naast je paard(je) . Het "je" want is een merens 1.47 -1.50 hoog :=



Deze oma komt heel moeilijk op haar haf van ongeveer 1,45 , HAHAH echt serieus,,dat lijkt me geen groot paard?


Oma?

In je profiel staat 36, of ben je net zo oud als ik (63) :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:23 



 

Hahahahaha, arme Pien, meteen gebombardeerd tot betovergrootmoeder. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:24 



 
Profiel   

Mkango schreef
Hahahahaha, arme Pien, meteen gebombardeerd tot betovergrootmoeder. :))

_O- maar wel heel fit waar ik dankbaarheid voor ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:25 



 
Profiel   

@pien, ik ben 36, maar heb fibro en CVS dus ik voel me vaak een oma :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:28 



 
Profiel   

Sheran schreef
Heeft nou nog niemand van jullie gehad dat een paard op (of erger nog: in) zo'n krukje is gaan staan en flipte?

Ik niet, maar de bijrijder van een stalgenootje wel. Gelukkig was het geen nieuw krukje, dus ging het ding kapot en bleef de schade beperkt.

Rechts opstappen of afstappen is een kwestie van oefenen. Voor mij maakt het inmiddels niet meer uit, en denk ik dat ik vaker rechts dan links opstap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:28 



 
Profiel   

Rechts en links opstappen wissel ik ook af. Ligt eraan aan welke kant krukje staat.
1e keer rechts opstappen vond paard beetje vreemd, maar nu weer hij niet beter. 1e keer wel iemand hem vast laten houden. Had al wel geoefend met rechts afstappen.

Ik stap altijd met krukje op paard is 1.76. Ik zal het vast zonder kunnen, maar dit is fijner

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:47 



 
Profiel   

Vroeger stapte ik met korte spring beugels zonder krukje op een paard van bijna 180.
Denk dat ik nu een keukentrap nodig heb en een krukje niet eens voldoende is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 21:51 



 

Ik ben altijd een hark geweest. :') Maar goed, ik heb andere kwaliteiten. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:01 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
@pien, ik ben 36, maar heb fibro en CVS dus ik voel me vaak een oma :D


Oeps sorry dat wist ik niet. Neem me niet kwalijk :knuffel:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 70 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen