Het doorgeefstokje van juni: Lisch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van juni: Lisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 21:46

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Jawaika.


Zelfde maand, zelfde zonnige weer, nieuwe bokker! We verblijven voor het 2e doorgeefstokje van juni weer even in het fokkerij-hoekje van Bokt. En wat is het leuk om al die verschillende verhalen te horen, over hoe/waarom er begonnen is met fokken, hoe de keuzes voor de juiste hengst word gemaakt en alle voorbereiding die er aan vooraf gaat voor er daadwerkelijk een veulen op de wereld staat. Voor dit doorgeefstokje kreeg bokker Lisch onze 10 vragen voorgeschoteld. Benieuwd naar haar verhaal? Lees dan gauw verder!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik vond het erg leuk om mee te lezen in fokkerij topics. Maar om te reageren moest je een account hebben en een aantal berichten geplaatst hebben om dan mee te kletsen.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
lisch schreef:
een sweepje erbij aan de kant die hij uitbreekt en dan goed de buitenteugel eraan.! been eraan is gewoon aan het uitproberen die van mij heeft het ook gedaan. desnoods iemand die hem aan de longeerlijn houd.


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ik ga even mijn ogen er overheen laten rollen :+ Het is al 12 jaar geleden _O- Maar ik vind ze niet beschamend. :D Een 3, sommigen zijn wel een beetje dom :j

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Vooral Kraamstal In The Picture en Kraamstal - Merries Kijken. Erg leuk hoeveel leuke reacties ik er altijd van krijg hier en buiten Bokt. _/-\o_ Ik ben verder de laatste tijd door drukte vooral een actief meelezer in de fokkerij topics.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Ik vind het leuk om iedere dag even op mijn telefoon tussendoor even wat bij te lezen. Dan vooral over fokkerij. En soms zoek ik dingen waar ik wat over wil weten hier op.
Afbeelding
Foto door Floor Sollenburg


6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ik ben dit natuurlijk weer last minute aan het invullen.. Hier moet ik even over denken :+ Toen ik klein was ging ik op Minnette cowboytje in het land spelen. O:) Touw om te nek en rond racen. En ik wou toen ik klein was een eenhoorn met vleugels! Is dat penny genoeg? :D

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan was ons huis klaar. _/-\o_ We zijn aan het verbouwen en ik kan niet wachten tot het klaar is!
Onze tuin veranderen en ik zou graag nog eens goede fokmerrie erbij vinden. :D Verder ben ik blij met hoe het is.

8. Vraag van c_alsemgeest: Hoe kwam het dat je ooit bent begonnen met fokken en wat zijn voor jou de belangrijkste punten bij het zoeken van passende hengsten bij jouw merries?
Fokken is eigenlijk altijd al mijn ding geweest :) Maar ook in opgegroeid van bij mijn ouders. Ik ben begonnen met Olivia, een Eusebio merrie bij de broer van Hengstenhouderij Vrieling (Samber, wie kent hem niet), samen met mijn vader. Het eerste veulen was toen Cavalia, een Veneur. Toen was ik 17 jaar, en zo hebben we samen meer veulens gefokt. En later van eigen spaargeld Waika gekocht, die hier ook veel op Bokt gestaan heeft. Dat is weer de moeder van mijn allergrootse paarden liefde Jawaika :D
Belangrijkste punten bij het zoeken van een hengst voor mij zijn sowieso het karakter, ik ben erg zelfstandig met de paarden en wil met plezier ermee bezig zijn. :D Ook goed correct en hard beenwerk kijk ik naar, en een mooi model en fijne beweging. Stap en galop vind ik wel het zwaarst wegen van de gangen. Maar ik moet ook het wauw gevoel erbij hebben. Indexen en merrielijnen zoek ik uit. Het is altijd een heel gezoek voor ik er definitief uit ben. :') Mijn vriend word er soms gek van _O-


9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?

Aimee

10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?

Ik zie je veel in hengstenkeuze topics reageren. Ik weet van veel wie ze zijn maar jou ken ik niet :) Wat is jou paardenverhaal?

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Het doorgeefstokje van juni: Lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:59

Leuk stukje Lisch, je fokt echt fijne dieren!

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het doorgeefstokje van juni: Lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:22

Leuk Lisch!

Oh Aimee, die gaat ook al ver terug hoor in de bokthistorie. En die heeft genoeg te vertellen over haar paardenverleden. Ben heel benieuwd.

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het doorgeefstokje van juni: Lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 23:28

Zo'n leuke rubriek dit en ook weer een heel leuk stuk Lischinka :j

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Het doorgeefstokje van juni: Lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 23:52

Toch een heel leuk stuk geworden ondanks je tijdsdruk :+

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Het doorgeefstokje van juni: Lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:54

Leuk om te lezen Lisch!

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Het doorgeefstokje van juni: Lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:33

Leuk stukje Lisch, Olivia en Waika ken ik nog goed en wij kennen elkaar weer uit het Houston topic. Ik vind het altijd leuk om jouw fokkerij en hengstkeuzes te volgen en daarnaast vind ik je een heel symphatiek mens.