Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

België profiteert van afmelding Ieren: dressuurteam naar OS

 
Profiel   

Equnews.nl
Sport

[ img ]
Belgische dressuurruiter Marc-Peter Spahn met Elias 494 bij de
KFPS Hengstenkeuring 2020. Foto: Aniek1985


"Nadat Ierland afziet van een teamdeelname aan de Olympische Spelen, en eerste reserve Luxemburg niet de nodige kwalificaties kan voorleggen, krijgt België alsnog de kans om voor de tweede keer in de geschiedenis – de enige andere deelname met een team dateert van 1928 – met een dressuurploeg deel te nemen aan de Olympische Spelen. Last minute betekent dit natuurlijk nog een berg administratie en geregel. De selecties voor de dressuurdiscipline zullen daarom wel pas op 3 juli wereldkundig worden gemaakt!", dat meldt de KBRSF vandaag.

Ierland maakte gisteren bekend dat het niet zou deelnemen aan de Olympische Spelen. Onder andere Judy Reynolds en Kate Dwyer meldden af voor de Spelen waardoor het Ierse team besloot om helemaal niet deel te nemen. Dat is nu vooral goed nieuws voor de Belgen die voor de tweede keer in hun geschiedenis een dressuurteam naar de Spelen mogen afvaardigen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:28 



 
Profiel   

Ben eens benieuwd wie ze gaan selecteren >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:43 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ben eens benieuwd wie ze gaan selecteren >;)

Ik kan geen enkele Belgische combinatie noemen :o.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:09 



 
Profiel   

Ik ook niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:15 



 
Profiel   

Belangrijker is ook wie is al gevaccineerd en wie zijn paard is fit voor de Olympische spelen? Komt onverwacht dus waren de trainingsschema's daar waarschijnlijk niet op afgestemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:23 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ben eens benieuwd wie ze gaan selecteren >;)

Ik ook want momenteel is er zelfs geen A kader team. _O- Volgens mij heeft enkel Verwimp Jorinde momenteel een A kader plaats.
De grootste kanshebbers zullen sowieso Jorinde Verwimp en Laurence Roos zijn.

Philippe Jorissen dingt ook nog altijd mee voor een OS deelname begrijp ik. En dan weet ik het eigenlijk niet. :')
We hebben er maar drie nodig zeker? :')

Ik begrijp ook met de beste wil van de wereld niet dat ze er zo blij en trots mee zijn. Je mag alleen gaan omdat een ander team verstandig is en af meld en je hebt letterlijk geen A kader. Wat ga je daar in godsnaam doen?


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-06-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 11:34 



 
Profiel   

Ze kunnen wel zeggen ooit op een OS te hebben gereden :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 11:36 



 
Profiel   

Ja proficiat. Ze hebben hun paarden bloot gesteld aan dat klimaat om laatste te worden. Of dat nu iets is om trots op te zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 11:39 



 
Profiel   

Oké oké, ik hoor het al, ik zal wel gaan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 11:41 



 
Profiel   

Peter Spahn kan ook misschien nog meegaan.

Ik wist serieus niet dat ze maar pas 1 keer een team hadden :')
Arlette Holsters was dan individueel deelnemer neem ik aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 11:42 



 
Profiel   

Gini schreef
Oké oké, ik hoor het al, ik zal wel gaan. :D


Ik zou wel een ventilateurke meepakken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 11:42 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ja proficiat. Ze hebben hun paarden bloot gesteld aan dat klimaat om laatste te worden. Of dat nu iets is om trots op te zijn?


Iemand moet laatste worden. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 11:51 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Lukasje schreef
Ben eens benieuwd wie ze gaan selecteren >;)

Ik ook want momenteel is er zelfs geen A kader team. _O- Volgens mij heeft enkel Verwimp Jorinde momenteel een A kader plaats.
De grootste kanshebbers zullen sowieso Jorinde Verwimp en Laurence Roos zijn.

Philippe Jorissen dingt ook nog altijd mee voor een OS deelname begrijp ik. En dan weet ik het eigenlijk niet. :')
We hebben er maar drie nodig zeker? :')

Laurence Roos zal sowieso gaan want zij mocht ook individueel gaan. Jorinde heeft geen A-kaderplaats momenteel en Philippe heeft al jaren geen GP gestart.
Het team zal hoogst waarschijnlijk uit Larissa Pauluis en Domien Michiels bestaan.
Zij scoren dit jaar als team op Nations Cup wedstrijden best goed, in Compiègne werden ze nog vierde (met Alexa Fairchild ipv Laurence) en deden voorlopig beter dan Ierland die gekwalificeerd werden voor 2020, dus het is niet dat ze daar helemaal niets kunnen betekenen met scores tussen 72-70% gemiddeld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:02 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ayasha schreef
Ja proficiat. Ze hebben hun paarden bloot gesteld aan dat klimaat om laatste te worden. Of dat nu iets is om trots op te zijn?


Iemand moet laatste worden. :')


Liever België dan Nederland :')
Maar ik ben meer nieuwsgierig naar het feit waarom wilde de deelnemers niet meer naar de OS

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:05 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Lukasje schreef
Ben eens benieuwd wie ze gaan selecteren >;)

Ik kan geen enkele Belgische combinatie noemen :o.


Is er niet iemand met een Deken? Hmm-hmm de Deken of zo, of van Deken. Of heb ik dat zelf bedacht?

Anyway, ik las de titel en dacht dat de hoofdletter i een l was, dus dat de Belgen profiteerden van een afmelding leren. Vond het al zo'n gekke zin.

Goed tot zover mijn constructieve bijdrage aan dit topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:07 



 
Profiel   

IlBuono schreef
Ik ook want momenteel is er zelfs geen A kader team. _O- Volgens mij heeft enkel Verwimp Jorinde momenteel een A kader plaats.
De grootste kanshebbers zullen sowieso Jorinde Verwimp en Laurence Roos zijn.

Philippe Jorissen dingt ook nog altijd mee voor een OS deelname begrijp ik. En dan weet ik het eigenlijk niet. :')
We hebben er maar drie nodig zeker? :')

Laurence Roos zal sowieso gaan want zij mocht ook individueel gaan. Jorinde heeft geen A-kaderplaats momenteel en Philippe heeft al jaren geen GP gestart.
Het team zal hoogst waarschijnlijk uit Larissa Pauluis en Domien Michiels bestaan.
Zij scoren dit jaar als team op Nations Cup wedstrijden best goed, in Compiègne werden ze nog vierde (met Alexa Fairchild ipv Laurence) en deden voorlopig beter dan Ierland die gekwalificeerd werden voor 2020, dus het is niet dat ze daar helemaal niets kunnen betekenen met scores tussen 72-70% gemiddeld...[/quote]
Dan hebben we dus geheel geen A kader en zal dat ook niet de beslissende factor worden.
Had idd een verkeerde datum voor Jorissen.

Het zal me benieuwen of ze die scores ook op de OS gaan krijgen.

Julie De Deken heb ik al even niets meer van gehoord eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:09 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Julie De Deken heb ik al even niets meer van gehoord eigenlijk.

Nee zij is inderdaad vorig jaar of 2j geleden gestopt. Haar laatste paard is naar Jeanette Haazen (D-day) maar weet niet of de familie De Deken hem nog in eigendom heeft of dat hij verkocht werd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:12 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ja proficiat. Ze hebben hun paarden bloot gesteld aan dat klimaat om laatste te worden. Of dat nu iets is om trots op te zijn?



Ooit was meedoen aan de Olympische spelen belangrijker dan winnen.

Maar ik snap je punt. Het is nogal een reis naar Japan. Maar ook het winnende paard wordt aan dat klimaat bloot gesteld. Het paard maakt het niet uit of het eerste of laatste wordt.


Ik denk dat België helemaal zo gek niet is om te gaan. Ok ze gaan waarschijnlijk niet voor de eerste plaats. Maar het geeft ze de kans om ervaring op te doen op Olympisch niveau. Kunnen omdat ze wellicht niet voor een medaille rijden wellicht enorm van hun proeven rijden genieten omdat er minder druk op staat. En wie weet verassen ze ons daarom wel enorm.

Ooit ging Nederland ook niet om de prijzen naar de spelen….

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:13 



 
Profiel   

Wat jammer, sommige reacties hier.. we hebben toch echt een paar combi's die het goed doen. En heel constant in hun procenten zijn. In ieder geval zijn er hoop ruiters die mogen gaan die veel minder mooi zijn om naar te kijken. Ik gun het onze Belgjes wel, het niveau is hier de laatste jaren omhoog gegaan. Op het podium gaan ze niet staan, maar het is een enorm mooie kans.

Ik las trouwens dat er 5 ruiters en 6 paarden kans maken. Ik wens ze veel succes.

Edit: typo's


Laatst bijgewerkt door Lieuwkje_90 op 24-06-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:41 



 
Profiel   

IlBuono schreef
Ayasha schreef
Julie De Deken heb ik al even niets meer van gehoord eigenlijk.

Nee zij is inderdaad vorig jaar of 2j geleden gestopt. Haar laatste paard is naar Jeanette Haazen (D-day) maar weet niet of de familie De Deken hem nog in eigendom heeft of dat hij verkocht werd..

Familie De Deken heeft hem nog in bezit volgens Jeanette haar berichten. :)

NatasjaVE: Wat mij betreft zou een OS voor paarden nooit mogen plaats vinden in een land met een dergelijk klimaat. Ik heb sowieso weinig complimenten over voor de ruiters die er heen gaan.
Het winnende paard, zelfs de meeste paarden die aanwezig zullen zijn daar, hebben veelal meer ervaring met verre reizen. Voor veel Belgische paarden zal dat niet van toepassing zijn vrees ik. Tenzij ik me heel erg vergis heeft geen enkel van de kans hebbende paarden al een reis gemaakt die in de buurt komt van die wat ze gaan maken. Om nog maar te zwijgen over de voorbereiding.

Edit; de kanshebbers
https://eurodressage.com/2021/06/24/bel ... ssage-team

Verwimp wordt over geslagen. Dat verrast mij dan weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:43 



 
Profiel   

Tjongejonge... misschien eerst ook een beetje de sport volgen vooraleer hier te reageren...

Laurence Roos met Fil Rouge zijn sowieso ons nr 1 paar momenteel. Bv in Achleiten nog 71,4% gescoord in de GP.
Domien Michiels scoort al een hele tijd mooi 70% en meer internationaal.
Larissa Pauluis heeft met Flambeau (1e keuze) en Valentin ook 2 paarden met potentie, maar beide nog erg groen. Toch ook 70% scores.
Alexa Fairchild met D'Abanos, Laurence Vanommeslaghe met Edison en Havalon, Jorinde Verwimp met Cape Town, Thibeau Vandenberge met Santiago Song, Charlotte Defalque met Botticelli, ... scoren rond de 68-69%.

Neen, dit zijn absoluut geen medaillescores, verre van, maar om dan te zeggen dat er niemand zou moeten gaan, komaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:56 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Edit; de kanshebbers
https://eurodressage.com/2021/06/24/bel ... ssage-team

Verwimp wordt over geslagen. Dat verrast mij dan weer.


Toont aan dat jij de sport niet volgt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:56 



 
Profiel   

s0173957 schreef
Tjongejonge... misschien eerst ook een beetje de sport volgen vooraleer hier te reageren...

Laurence Roos met Fil Rouge zijn sowieso ons nr 1 paar momenteel. Bv in Achleiten nog 71,4% gescoord in de GP.
Domien Michiels scoort al een hele tijd mooi 70% en meer internationaal.
Larissa Pauluis heeft met Flambeau (1e keuze) en Valentin ook 2 paarden met potentie, maar beide nog erg groen. Toch ook 70% scores.
Alexa Fairchild met D'Abanos, Laurence Vanommeslaghe met Edison en Havalon, Jorinde Verwimp met Cape Town, Thibeau Vandenberge met Santiago Song, Charlotte Defalque met Botticelli, ... scoren rond de 68-69%.

Neen, dit zijn absoluut geen medaillescores, verre van, maar om dan te zeggen dat er niemand zou moeten gaan, komaan...

En hoeveel hebben er het laatste jaar ver internationaal gestart?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:58 



 
Profiel   

Maar zo werkt dat met de OS niet, het was vroeger een eer om daar te mogen rijden. Niet iedereen kan mee doen in de top, dat is al jaar en dag zo. Het is al gaaf om mee te mogen maken en ervaring op te doen. 70% is geen 'voorschut' percentage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:58 



 
Profiel   

Ayasha schreef
En hoeveel hebben er het laatste jaar ver internationaal gestart?


Laurence, Domien, Larissa, Alexa, Laurence, Jorinde, Thibeau, Charlotte, ... allemaal dus ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 12:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen