België profiteert van afmelding Ieren: dressuurteam naar OS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:01

s0173957 schreef:
Ayasha schreef:
En hoeveel hebben er het laatste jaar ver internationaal gestart?


Laurence, Domien, Larissa, Alexa, Laurence, Jorinde, Thibeau, Charlotte, ... allemaal dus ;)

Wacht laten we even duidelijkheid scheppen. Wat is jouw definitie van ver?

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: België profiteert van afmelding Ieren: dressuurteam naar OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:02

Ik volg de sport niet meer maar het laatste jaar is volgens mij niemand meer 'ver' geweest..........

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:02

Ayasha schreef:
Ayasha schreef:
En hoeveel hebben er het laatste jaar ver internationaal gestart?


Laurence, Domien, Larissa, Alexa, Laurence, Jorinde, Thibeau, Charlotte, ... allemaal dus ;)

Wacht laten we even duidelijkheid scheppen. Wat is jouw definitie van ver?



International is dus ook Nederland en Frankrijk en Luxemburg niet iets gaan doen met zout en slakken

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:02

Pandora2 schreef:
Peter Spahn kan ook misschien nog meegaan.


Helaas niet. Het is blijkbaar een regel dat het paard minimaal 1 eigenaar dient te hebben van de nationaliteit waar men voor naar de Olympische spelen gaat (Belgisch in dit geval dus), en Friese dekhengst Elias 494 (waar hij scores van 70% mee rijdt), heeft 2 Zweedse eigenaren en de termijn om eigenaren aan te passen is helaas al verstreken.

Had ik wel echt heel heel heel gaaf gevonden dat mijn instructeur en mijn veulen-baby-daddy op de Olympische spelen zouden rijden.
Al zouden ze laatste worden, vind ik het nog super stoer.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:04

tita schreef:
Ayasha schreef:
Wacht laten we even duidelijkheid scheppen. Wat is jouw definitie van ver?



International is dus ook Nederland en Frankrijk en Luxemburg niet iets gaan doen met zout en slakken

Ja, maar naar Frankrijk reizen, of naar Japan, is voor die paarden nog wel iets heel anders. Dat kan jij zout op slakken leggen noemen maar daar denk ik toch wel anders over. Tis geen trailer ritje van een paar uur eh. Die beesten gaan daar echt wel impact van voelen met hun, in verhouding, zeer beperkte ervaring met dergelijke reizen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-06-21 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:05

Aranel schreef:
_San87_ schreef:

Ik kan geen enkele Belgische combinatie noemen :o.


Is er niet iemand met een Deken? Hmm-hmm de Deken of zo, of van Deken. Of heb ik dat zelf bedacht?

Anyway, ik las de titel en dacht dat de hoofdletter i een l was, dus dat de Belgen profiteerden van een afmelding leren. Vond het al zo'n gekke zin.

Goed tot zover mijn constructieve bijdrage aan dit topic

Ja, Julie de Deken. Maar zij rijdt niet meer, alles verkocht.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:05

Ze moeten eens voor de eerste keer vliegen, dit is echt moeilijk doen om moeilijk te doen. Alsof de eerste keer vliegen wel naar LA kan voor een 'gewone wedstrijd' en niet naar de OS.

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:05

Ayasha schreef:
Ja, maar naar Frankrijk reizen, of naar Japan, is voor die paarden nog wel iets heel anders. Dat kan jij zout op slakken leggen noemen maar daar denk ik toch wel anders over. Tis geen trailer ritje van een paar uur eh.


Och komaan, hoeveel van de Duitse en Nederlandse dressuurpaarden hebben al op het vliegtuig gestaan?
Als dat je uitgangspunt is, dan moeten er veel thuis blijven...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:06

Zonnetje81 schreef:
Ze moeten eens voor de eerste keer vliegen, dit is echt moeilijk doen om moeilijk te doen. Alsof de eerste keer vliegen wel naar LA kan voor een 'gewone wedstrijd' en niet naar de OS.

Eerste keer vliegen en in dat klimaat. Ik wens ze het beste, maar ik zou niet te veel rekenen op de scores die ze in het europese klimaat rijden alleszins.

s0173957: Eh, vrijwel allemaal? :')

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: België profiteert van afmelding Ieren: dressuurteam naar OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:06

Ik weet niet hoor maar het klimaat in florida is ook drukkend als ze daarheen zouden gaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: België profiteert van afmelding Ieren: dressuurteam naar OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:08

Maar daar gaan ze niet heen. :) Dus wat het klimaat in florida ter zake doet begrijp ik niet goed.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:08

Ayasha schreef:
Maar daar gaan ze niet heen. :) Dus wat het klimaat in florida ter zake doet begrijp ik niet goed.


Blijkt wel dat je zelf weinig kaas er van gegeten hebt.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:10

Ayasha schreef:
Maar daar gaan ze niet heen. :) Dus wat het klimaat in florida ter zake doet begrijp ik niet goed.



Van jou ook niet, ze gaan niet voor medaille ze gaan voor ervaring.
En de belevenis en ook die paarden moeten km’s gaan maken en je weet nooit wat voor deuren er voor ze open gaan

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:11

Zonnetje81 schreef:
Ayasha schreef:
Maar daar gaan ze niet heen. :) Dus wat het klimaat in florida ter zake doet begrijp ik niet goed.


Blijkt wel dat je zelf weinig kaas er van gegeten hebt.

Als je je beter voelt nu je dit geuit hebt dan is mijn goede daad voor vandaag weer gedaan. :)

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:11

Ayasha schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ze moeten eens voor de eerste keer vliegen, dit is echt moeilijk doen om moeilijk te doen. Alsof de eerste keer vliegen wel naar LA kan voor een 'gewone wedstrijd' en niet naar de OS.

Eerste keer vliegen en in dat klimaat. Ik wens ze het beste, maar ik zou niet te veel rekenen op de scores die ze in het europese klimaat rijden alleszins.

s0173957: Eh, vrijwel allemaal? :')



Toto Jr, Total US, Hermes, Haute Couture, Go Legend, Chinook, Double Dutch, hebben die al op het vliegtuig gestaan dan?
En ja, allemaal paarden op de longlist van KNHS...

Nogmaals, Ayasha, infiormeer je eerst vooraleer je iets roept.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: België profiteert van afmelding Ieren: dressuurteam naar OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:17

In mijn geval is het iig idd onwetendheid, want van alle genoemde namen ken ik alleen Jorinde :=.

Overigens snap ik helemaal dat ze gaan, of er nu potjes gebroken kunnen worden of niet.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:42

Maakt het iets uit? Is toch mooi dat België de handschoen oppakt , een team af kan vaardigen wat goed rijd? Of moeten ze de reserve van de reserve en daar weer de reserve van afvaardigen want dan word het echt meedoen om het meedoen. Denk dat ze het helemaal niet zo slecht gaan doen en die ervaring pakt niemand ze meer af. En je druk maken om klimaat enz, denk dat de boel daar een stuk beter geregeld is dan de dieren die ze hier bij 25 graden een aantal uren op de trailer laten staan want de prijsuitreiking moet nog komen.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:15

Pandora2 schreef:
Gini schreef:
Oké oké, ik hoor het al, ik zal wel gaan. :D


Ik zou wel een ventilateurke meepakken :D


Ik denk dat ik de airco in dit topic even aanzet. :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:08

Sanet schreef:
Pandora2 schreef:
Peter Spahn kan ook misschien nog meegaan.


Helaas niet. Het is blijkbaar een regel dat het paard minimaal 1 eigenaar dient te hebben van de nationaliteit waar men voor naar de Olympische spelen gaat (Belgisch in dit geval dus), en Friese dekhengst Elias 494 (waar hij scores van 70% mee rijdt), heeft 2 Zweedse eigenaren en de termijn om eigenaren aan te passen is helaas al verstreken.

Had ik wel echt heel heel heel gaaf gevonden dat mijn instructeur en mijn veulen-baby-daddy op de Olympische spelen zouden rijden.
Al zouden ze laatste worden, vind ik het nog super stoer.


Oh jammer. Een Fries op de OS had ik ook wel een keer leuk gevonden.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:31

Sanet schreef:
Pandora2 schreef:
Peter Spahn kan ook misschien nog meegaan.


Helaas niet. Het is blijkbaar een regel dat het paard minimaal 1 eigenaar dient te hebben van de nationaliteit waar men voor naar de Olympische spelen gaat (Belgisch in dit geval dus), en Friese dekhengst Elias 494 (waar hij scores van 70% mee rijdt), heeft 2 Zweedse eigenaren en de termijn om eigenaren aan te passen is helaas al verstreken.

Had ik wel echt heel heel heel gaaf gevonden dat mijn instructeur en mijn veulen-baby-daddy op de Olympische spelen zouden rijden.
Al zouden ze laatste worden, vind ik het nog super stoer.


Oh echt ? Dat wist ik niet. Hij is toch belg dus ik dacht dat is meer dan voldoende om voor ons land uit te komen. Niet dus. Bummer :7

Hij zou daar inderdaad een mooie score kunnen neerzetten !

Wel leuk dat je bij hem lest ! Ik ken hem van vroeger op concours nog met Adel :D
Heb je 'n foto van die Elias baby ? Beetje off topic, maar ach... :o

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:32

Gini schreef:
Ik denk dat ik de airco in dit topic even aanzet. :D


:')