Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waarom paardenkinderen uitgroeien tot sterke volwassenen

 
Profiel   

*Equnews.nl
Algemeen

[ img ]
Kinderen die omgaan met pony's/ ponyrijden, groeien uit tot sterke volwassenen.
Foto: exfordy/ Bokt Wiki/ Flickr


Was je als kind helemaal geobsedeerd door paarden en breng je al je naschoolse uurtjes het liefst op de manege door? Dan weet je vast en zeker dat paardenkids altijd uitgroeien tot sterke volwassenen en wel om onderstaande redenen.

Paardenkids zijn niet bang om vies te worden. Ondanks het feit dat de paardensport als heel glamoureus wordt voorgesteld, weten wij wel beter. We mesten stallen, lopen hele dagen in het stof, .. Paarden hebben ons geleerd dat het leven niet altijd schoon en comfortabel kan zijn. We hebben dus geleerd om soms gewoon even alle viezigheden opzij te schuiven en gewoon van het moment te genieten.

Paardenkids leren ook omgaan met kritiek, mentale kracht is minstens even belangrijk. Het kan niet altijd even goed gaan en dat weten we als de beste. Soms heb je misschien gehuild tijdens een training maar hey, je bent er sterker van geworden, toch?

Kinderen die met paarden omgaan en paardrijden, zijn over het algemeen erg perfectionistisch. We zijn 'gedrilld' om goed voor onze paarden én ons tuig te zorgen. Dat perfectionisme en die vastberadenheid nemen paardenkids mee in het dagelijkse en professionele leven.

Je leert loslaten: paardenkids dachten misschien dat hun eerste pony voor altijd bij hen zou blijven maar niets is natuurlijk minder waar. We hebben echter ook geleerd dat er vrijwel altijd iets beters in de plaats komt. Loslaten is dus de boodschap!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:02 



 
Profiel   

Citaat
We zijn 'gedrilld' om goed voor onze paarden én ons tuig te zorgen. Dat perfectionisme en die vastberadenheid nemen paardenkids mee in het dagelijkse en professionele leven.

Ehhhh nou niet echt :+

Mijn dochter is volledig met paarden gestopt nadat haar pony moest worden ingeslapen.
Ze wilt best wel eens helpen met de paarden, maar er wat mee doen? Nope, dat is helemaal weg.
Komt ook nooit meer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:08 



 

Perfectionisme en loslaten lijkt me een contradictio in terminis. :')

Wat een lading koeienpoep. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:10 



 
Profiel   

Leuk artikel, klopt geen bal van maar hé, who cares? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:13 



 
Profiel   

"Je leert loslaten: paardenkids dachten misschien dat hun eerste pony voor altijd bij hen zou blijven maar niets is natuurlijk minder waar. We hebben echter ook geleerd dat er vrijwel altijd iets beters in de plaats komt. Loslaten is dus de boodschap!"

Iets beters in de plaats? Het is geen fiets... (En ja ik weet dat het wel soms zo gaat hoor, pony stuk, slacht en koop gewoon een nieuwe. Maar vind dat niet chique.) Snap wel dat paardenmeisjes niet altijd zo goed in de markt liggen als dit het beeld is. Relatie gewoon inruilen, komt toch wel wat beters voor in de plaats. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:14 



 
Profiel   

Ik heb mijn eerste pony nog.. en dat zal ook meteen de laatste zijn :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:16 



 
Profiel   

Artikel komt ook van oorsprong bij bit vandaan zie ik :))

Puntje met paarden is en blijft: goh, wat kost het veel en waar is toch mijn vrije tijd _O- Maar het blijft zo leuk :+:

En iets beters in de plaats... Daar valt over te twisten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:18 



 

SandAndOak schreef
"Je leert loslaten: paardenkids dachten misschien dat hun eerste pony voor altijd bij hen zou blijven maar niets is natuurlijk minder waar. We hebben echter ook geleerd dat er vrijwel altijd iets beters in de plaats komt. Loslaten is dus de boodschap!"

Iets beters in de plaats? Het is geen fiets... (En ja ik weet dat het wel soms zo gaat hoor, pony stuk, slacht en koop gewoon een nieuwe. Maar vind dat niet chique.) Snap wel dat paardenmeisjes niet altijd zo goed in de markt liggen als dit het beeld is. Relatie gewoon inruilen, komt toch wel wat beters voor in de plaats. :Y)

Ik krijg van dit artikel ook vooral Veruca Salt vibes, van verwende kindertjes op heel erg dure wedstrijdpony's met van die YUPpie ouders. :))

[ img ]
"Daddy, I want a new pony."

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:20 



 
Profiel   

Al mijn kinderen zijn fijne kinderen geworden en sterk. Ik heb zelf nooit de link naar het paardrijden gelegd. Wat ik wel denk is dat als kinderen voor een paard of een hond of andere dieren of zusjes broertjes mee zorgen dat dit al jong verantwoordelijkheidsgevoel met zich mee brengt. Die link zie ik wel. Maar ik vind dat niet direct paard gerelateerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:22 



 
Profiel   

Inderdaad Pien, mooi dat Bit wel even verteld hoe onze kinderen sterk vastberaden perfectionistisch worden en met teleurstellingen om leren gaan aan de hand van het hebben van een pony.
De laatste jaren dat onze kids nog reden nog nooit zoveel over het paard getilde kinderen en vaak dito ouders gezien als in de ponysport.
Ja, je leert er van, hoe andere levende wezens ook gevoel hebben en dat er verantwoordelijkheden komen bij het houden van dieren maar dat kan ook een tamme rat of kat of hond zijn. En als er een ding tegen je kan werken bij de pony's paarden is het wel perfectionisme want je haalt nooit voor alles een 10.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:35 



 
Profiel   

Volgens mij is perfectionisme nou juist geen eigenschap om blij mee te zijn. Ik heb dit zelf ook en het is een behoorlijke valkuil en zorgt voor veel (extra) stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:36 



 
Profiel   

Ik denk wel dat “ paardenkinderen” een hoger incasseringsvermogen hebben. Ze knikkeren er eens af, paard doet lang niet altijd wat zij willen, er moeten relatief zware klusjes worden gedaan, en ze moeten zich op zekere hoogte wegcijferen omdat eerst het paard gedaan moet worden.

Dat is tenminste bij de niet “ stront verwende kinderen” waarvoor álles wordt gedaan, pony opgezadeld klaar staat en paps en mams op concours door kindlief worden uitgekafferd.

Ook in paardenkinderen heb je verschillen. Wel ooit eens gelezen dat de weerstand beduidend hoger zou zijn bij kinderen die meerdere malen per week op stallen vertoeven...
Voor de rest vind ik het stukje een hoog “ kul” gehalte hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:23 



 
Profiel   

'paardenkids' is dat ABN?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:25 



 
Profiel   

Gewone boerderij of buiten wonende kinderen hebben vaak een wat betere weerstand , die komen al eerder met modder, sloten en vaak dieren in aanraking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:26 



 
Profiel   

Tja, ik denk dat de insteek van het schrijven van dit artikel echt heel tof zal zijn geweest, maar het slaat behoorlijk de plank mis.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:28 



 
Profiel   

Perfectionistisch :') Nee dat heb ik gemist vrees ik.

Het stukje is een beetje een horoscoop. Je roept wat random dingen en mensen zullen zich er meer en minder in herkennen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:06 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
'paardenkids' is dat ABN?

nee paardenkinderen ook niet, dat zijn veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:35 



 
Profiel   

Kon ik maar loslaten. Blijkbaar niet genoeg op de manege gehangen vroeger in mijn jonge kinderjaren :+

En echte perfectionisme hoef je niet heel blij mee te zijn.

Ik heb wel doorzettingsvermogen gekregen door het rijden. Maar verder is dit artikel echt Bull s.hit

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:40 



 
Profiel   

'Kinderen die met paarden omgaan en paardrijden, zijn over het algemeen erg perfectionistisch. We zijn 'gedrilld' om goed voor onze paarden én ons tuig te zorgen. Dat perfectionisme en die vastberadenheid nemen paardenkids mee in het dagelijkse en professionele leven.'

Nou wij worden als kind al gedrilld dat goed niet goed genoeg is. Al zegt onze moeder dat we perfect zijn en het fantastisch doen. Onze mederuiters zijn helaas niet zo complimenteus. Je leert als paardenkind heel snel kritiek en bitchquotes incasseren. En daardoor ontstaat perfectionisme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:40 



 

Amado7 schreef
Kon ik maar loslaten. Blijkbaar niet genoeg op de manege gehangen vroeger in mijn jonge kinderjaren :+

En echte perfectionisme hoef je niet heel blij mee te zijn.

Ik heb wel doorzettingsvermogen gekregen door het rijden. Maar verder is dit artikel echt Bull s.hit
Mag toch hopen dat als je eraf valt en je paard crosst er vandoor, je die teugels wel loslaat. :D

Grapje uiteraard.

Hutcherson schreef
'Kinderen die met paarden omgaan en paardrijden, zijn over het algemeen erg perfectionistisch. We zijn 'gedrilld' om goed voor onze paarden én ons tuig te zorgen. Dat perfectionisme en die vastberadenheid nemen paardenkids mee in het dagelijkse en professionele leven.'

Nou wij worden als kind al gedrilld dat goed niet goed genoeg is. Al zegt onze moeder dat we perfect zijn en het fantastisch doen. Onze mederuiters zijn helaas niet zo complimenteus. Je leert als paardenkind heel snel kritiek en bitchquotes incasseren. En daardoor ontstaat perfectionisme.
Of juist een gladde rug. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:47 



 
Profiel   

Tja,

Ik was best een moeilijke puber en mijn moeder zei wel altijd; het is maar goed dat ze die paarden heeft, want dat hield mij wel een beetje op het rechte pad. Ik hing wel even rond, maar ging wel naar de manege om te rijden.

Met stappen was ik er altijd later en was nooit bij het indrinken. Ik dronk niet, maar kwam ook laat van de manege, moest dan nog eten en douchen en kwam dan een keer aankakken.

Je krijgt natuurlijk wel iets mee. Je houdt van dieren, wat imo best een goede en belangrijke rol kan spelen in het leven van een kind.
Je leert verzorgen en een stuk verantwoordelijkheid.
En ik denk ook dat je toch wel leert om niet snel op te geven en ook verder te kijken en te denken.

Loslaten heb ik niet geleerd. Ik heb eeuwig spijt van de verkoop van een pony ooit en de verkoop van mn eerste veulen, die gelukkig alweer 5jr bij ons terug is. Ik heb paarden ingeslapen waar ik wel vrede mee heb, maar de laatste had ik 19jr en zit nog erg in mijn systeem. Maar je moet door voor de rest en ik hou geen moment minder van ze.

Ik denk dat ik door de paarden juist ook veel aankan. Niks is teveel of te gek. Je hebt je gezin, werk en gewone leven, maar met paarden is het ook een groot deel de paarden. Eigenlijk ben je toch erg acrtief en veel bezig, zonder dat je het echt door hebt.
maar wij klagen eigenlijk nooit. Afgelopen jaren met oude en zieke paarden vaak nachten op geweest of 1 pf 2x er extra uit en altijd weer door. Met liefde.......

Onze zoon kreeg zijn shet toen hij 3 was. Altijd gek mee geweest, maar paarden zitten niet zo in zijn bloed. Hij heeft altijd geholpen en kan echt wel een rondje rijden, maar vind het verder niet zijn ding. Shet leeft nog steeds en is al 21jr bij ons en blijft bij ons. Is nu meer onze pony vanwege afstand en tijd, maar dat is wat geleidelijk gegaan toen hij minder tijd kreeg door sport, studie en werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 01:09 



 
Profiel   

Ik ben het met de titel wel eens, het bericht zelf...hm.

Ik zou juist zeggen dat je leert doorzetten, reflecteren, inlevingsvermogen ontwikkeld en een bepaalde mate van leiderschap kan ontwikkelen. Paarden spiegelen enorm dus je kan er echt heel veel van leren.

En ik leerde vroeger inderdaad, eerst voor je paard zorgen dan voor jezelf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:49 



 
Profiel   

Mwah, ligt eraan.

In mijn manegetijd vroeger ook zat ouders die 5 minuten voor les aan kwamen met koter, hun neus ophaalden als er nog gezadeld moest worden en kind na de les het liefst van de pony trokken en weer naar huis. Weet niet of die kinderen nou erg veel mee kregen van bovenstaande.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:53 



 
Profiel   

Nee ik denk niet dat dit geld voor manege ruiters eerlijk gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:59 



 
Profiel   

Die had je er in mijn ponytijd inderdaad ook zat Mars. Ouders die het kind het liefst 1 minuut voor de les begon afzetten en 1 minuut na de les er al weer mee vertrokken want hey, ze hadden het druk.

De titel van het artikel kan ik nog begrijpen maar het artikel zelf is heel veel onzin.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen