Equiday Zomer editie 18 juli 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 20:13

De link die hierboven staat is alles wat ik heb.

Horse boarding deed hij toch? Staan veel foto's van.

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:36

cuba2011 schreef:
Zijn er nog mensen die foto's hebben van mijn arabier Cuba met de demo langeteugelwerk??


Ik niet, maar heb jou, Cuba en de instructeur wel bezig gezien. Heb gemist wat je normaal met hem doet; je paard kwam heel nuchter over.

Ik vond het erg goed georganiseerd! Mooi ruim opgezet, heerlijk weer (en heerlijk verbrand). Ik snap echter niet wat veel paardenliefhebbers daar doen met al die honden, zeker op zo'n groot terrein in die volle hitte. Maar dat kan de organisatie niet aangerekend worden.

Er waren ook veel verschillende shows, dus voor elk wat wils.

Wat ik wel jammer vond: er waren een redelijk aantal demo's die ik wilde zien (op basis van het programma) en daar miste ik echt de uitleg bij. Dan ben je een hele tijd aan het kijken naar iemand die met zijn paard wat oefeningen doet, maar ik heb geen idee hoe, wat en waarom. Er was in ring 1 op een gegeven moment een dame met een getraumatiseerd paard, zij gaf veel uitleg, ook waar ze op lette, waarom ze bepaalde zaken deed. Ik kwam te laat aan, viel er middenin dus, maar was alsnog goed te volgen. En dat miste ik wel wat met een aantal demo's.

En bijvoorbeeld de extreme cowboy racing, lijkt me een onwijs leuke tak van sport, aansluitend op de WE met nog een boel extra handelingen. Daar miste ik de "spirit", het extreme.

Ik was nog nooit op de Equiday geweest, dus wellicht lagen mijn verwachtingen anders, dan dat het doel was van Equiday.

Marlies, onwijs mooie foto's.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 20-07-21 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday Zomer editie 18 juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 20:39

Het extreme zag ik er ook niet in maar ik denk dat het normaal in een wedstrijd een stuk sneller gaat. Ze moesten nu alles uitleggen en dat gaat niet op full speed zeg maar.

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:43

Bellatrix schreef:
Het extreme zag ik er ook niet in maar ik denk dat het normaal in een wedstrijd een stuk sneller gaat. Ze moesten nu alles uitleggen en dat gaat niet op full speed zeg maar.


Nou ja, deels. Ze = die deelnemers, hadden er voor kunnen kiezen dat bijvoorbeeld die man het verhaal vertelde. Dan kon de dame af en toe wat gas geven. Even het verschil laten zien tussen de verschillende klasses bijvoorbeeld. Het rustigere deel had dan besproken kunnen worden door de dame, om aan te geven en te benadrukken dat je deze tak van sport ook prima kunt met een relatief onervaren paard.

Ik denk dat je daardoor juist een uitdagender beeld schetst van deze tak van sport. Maar nogmaals, dat kan ook liggen aan mijn eigen verwachting en niet zozeer aan het doel van de organisatoren / de deelnemers.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Equiday Zomer editie 18 juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 20:53

Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Ik had idd ook meer actie verwacht.

miereneter

Berichten: 2532
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Equiday Zomer editie 18 juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:17

Mooie foto's!

Ziet er allemaal goed uit. Ben één keer geweest, beetje spijt dat ik nu niet kon. Volgend jaar hopelijk wel, en dan hopelijk wat stalgenoten meeslepen.

cuba2011
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:16

Rocamor schreef:
cuba2011 schreef:
Zijn er nog mensen die foto's hebben van mijn arabier Cuba met de demo langeteugelwerk??


Ik niet, maar heb jou, Cuba en de instructeur wel bezig gezien. Heb gemist wat je normaal met hem doet; je paard kwam heel nuchter over.

Cuba en ik maken vooral buitenritjes en werken aan de hand met normale teugels, en dit was de allereerste keer langeteugelen. En aangezien Cuba behoorlijk gespannen kan zijn en ik daar al jaren aan werk, was ik nu wel echt supertrots op hem ;)

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Equiday Zomer editie 18 juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:20

Stuk voor stuk prachtige paarden!

YoRien

Berichten: 267
Geregistreerd: 12-05-11
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:59

Bellatrix schreef:
De link die hierboven staat is alles wat ik heb.

Horse boarding deed hij toch? Staan veel foto's van.



Nee, wij deden en show en een demo over intrinzen. Je allerlaatste foto is van onze demo. De show was eerder

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 20:11

Hmm dan heb ik niet meer foto's. Met 3 ringen kon ik niet overal tegelijk zijn helaas.

YoRien

Berichten: 267
Geregistreerd: 12-05-11
Woonplaats: Ede

Re: Equiday Zomer editie 18 juli 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:41

Jammer!