Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Equiday Zomer editie 18 juli 2021

 
Profiel   

*Bokt.nl
Evenement
Foto's en tekst door Bellatrix

Gisteren 18 juli 2021 vond de zomer editie van Equiday plaats op het prachtige terrein van de KNHS in Ermelo. Van 10 tot 5 kon je kijken naar leuke demo's en clinics verdeeld over 2 ringen en een actie terrein.

Het was een prachtige dag met veel zon dus insmeren met factor 50 was erg nodig. Genoeg drinken mee en binnen 20 minuten kwam ik aan op de parkeerplaats. Even aanmelden en op weg naar het terrein. Het was er nog heerlijk rustig dus ik kon mooi even een overzicht foto maken van een rij kraampjes.

[ img ]

Mijn dag begon met de eerste ronde van een horse board wedstrijd. Er waren 3 teams. En allemaal bitloos!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Daarna ben ik even bij ring 1 gaan kijken, daar was Mireille den Hoed bezig met haar clinic 'vanuit een correcte basis eenvoudig naar de zijgangen'. Zelf zat ze te paard maar je kan dit ook bereiken vanaf de grond.

[ img ]

Toen was het tijd voor de Equi Challenge! Daar kreeg iedere combinatie 8 minuten de tijd om een serie opdrachten uit te voeren. Wie de meeste punten scoorde won de challenge.

Eén van de opdrachten was een simpel sprongetje.
[ img ]

Volgende onderdeel op mijn programma was 'bitloze hoofdstellen - de wereld van verschillen'. De clinic werd gegeven door Lis van Vliet. Zij is een soort 'fitter' voor bitloze hoofdstellen. Ze liet ons zien hoe een paard reageert op verschillende hoofdstellen.

[ img ]

Er stonden echt tientallen kraampjes. Met brok en supplementen maar ook dekjes en touwhalsters.

[ img ]

Toen snel naar het actie terrein voor boogschieten te paard! Ook bitloos natuurlijk. Deze demo werd gegeven door Moving Mounted Archery. Te paard zaten Stella en Lisanne. Ysette deed het praatje.

[ img ]
Stella

Ze begonnen met het schieten op 1 target, daarna op 2 en uiteindelijk zelfs op 3.

[ img ]
Lisanne

Ik ben ook nog even wezen kijken bij Iris Weijenberg van Ongetemd. Ze gaf een show met haar mooie pony Salvador. Compleet met muziek en zonder hoofdstel.

[ img ]

[ img ]

Ik sloot de dag af met Extreme Cowboy Racing. Deze demo werd gegeven door Vicky en Matthijs van de Akisni Ranch. Zij zitten in België. Ze lieten verschillende onderdelen zien die gevraagd kunnen worden tijdens een wedstrijd. Het is geschikt voor elk ras en elk niveau. Hoe sneller en nauwkeuriger je de onderdelen uitvoert des te meer punten je krijgt.

Hekje openen en sluiten.
[ img ]

Achterwaarts tussen 3 barrels.
[ img ]

Over het zeil. Dat mag in alle gangen.
[ img ]

Het was een prachtige dag voor dit mooie evenement. Volgende editie is in oktober als het door mag gaan.


Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 19-07-21 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 22:22 



 
Profiel   

Mooi overzicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 22:35 



 
Profiel   

Mooi verslag en leuke foto’s! Je hebt mijn interesse gewekt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 22:49 



 
Profiel   

poes schreef
Mooi verslag en leuke foto’s! Je hebt mijn interesse gewekt!


Dat is altijd goed natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 22:50 



 
Profiel   

Ja mss volgend jaar eens komen. Horse event heb ik jaren gedaan tot ik twee jaar geleden er haast naar van werd hoe in de hoofdpiste sommige clinics gingen en niemand reageerde… nochtans jarenlang een favoriet uitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 22:52 



 
Profiel   

Mooie foto's Marlies! Moet volgend jaar toch eens tijd vrij maken om te gaan :D Foto 9 en 10 zijn echt mijn favoriet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 22:53 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Mooie foto's Marlies! Moet volgend jaar toch eens tijd vrij maken om te gaan :D Foto 9 en 10 zijn echt mijn favoriet!



Ja moet je doen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 22:56 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor je verslag en de stralende foto's, Marlies!

Als we garantie konden krijgen op het weer, zouden we elke editie buiten houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 23:19 



 
Profiel   

Mooi overzicht!
Ik deed zelf mee met de equiday challenge en daardoor niet zoveel van de rest kunnen zien. Leuk om zo nog even een impressie te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:43 



 
Profiel   

Aan de hand zeker?
Ik heb je er misschien op.

https://marliestrapfotografie.pixieset. ... mereditie/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:46 



 
Profiel   

Was een super leuke dag!!
Leuke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 09:48 



 
Profiel   

Hey wat leuk dat Stella meedeed, lang niet gezien! is dat nog steeds Megan?

Mooie impressie van de dag :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 10:32 



 
Profiel   

Wat een leuk verslag dit! Ik vond het een feestje om voor het eerst aanwezig te zijn op Equiday en ben verrast door de geweldige sfeer die er hing met zoveel gelijkgestemden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 10:41 



 
Profiel   

Hele mooie foto's Marlies! Het was inderdaad een geweldige dag met gezellige mensen en (zoals altijd) goed georganiseerd! En heel fijn dat het weer deze keer meewerkte.

Wel jammer dat ik je niet gezien heb ;) Ik heb helaas geen tijd gehad om het veld op te gaan (wij stonden op het verharde gedeelte met de stand). De keren dat ik even uit de stand was heb ik teveel staan kletsen met bekenden dus ik kwam niet heel veel verder. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 13:49 



 
Profiel   

Ik ben ook maar 1x op het verharde stukje geweest. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:02 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Aan de hand zeker?
Ik heb je er misschien op.

https://marliestrapfotografie.pixieset. ... mereditie/


Ja klopt! Je hebt me er inderdaad tussen staan. Ik was met dat paard dat opeens niet meer kon springen op vreemd terrein (beetje te spannend voor ‘m).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:04 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik ben ook maar 1x op het verharde stukje geweest. :')


De volgende keer even zwaaien dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:12 



 
Profiel   

Ik had geen idee bij welke stand je stond. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:16 



 
Profiel   

Je vroeg vorige week in het andere topic of ik ook op EuiDay zou zijn en toen heb ik geantwoord: Ja met Level Up. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:41 



 
Profiel   

Ja dat is waar. :')
Ik was een beetje chaotisch en druk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:47 



 
Profiel   

Dat snap ik hoor, en het was ook nog eens heel warm ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:52 



 
Profiel   

Zijn er nog mensen die foto's hebben van mijn arabier Cuba met de demo langeteugelwerk??

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 16:50 



 
Profiel   

Wat een leuk overzicht! Ik hoop de volgende keer ook aanwezig te zijn met wat vrienden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:01 



 
Profiel   

Leuke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 19:07 



 
Profiel   

Leuke foto's Marlies.

Staat alles al op je site? Maar 1 foto waar Vinur op staat, alleen zijn billen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen