Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

 
Profiel   

Het gewone verhaal zonder kritiekpuntjes :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 15:51 



 
Profiel   

Vanuit de aangespannen sport is nooit het gesprek aangegaan met Dier&Recht, omdat dit in onze ogen zinloos is, zij hebben maar 1 doel, paarden mogen nergens voor gebruikt worden en enkel maar in de wei staan. Op dit moment ligt de aangespannen sport onder de loep om de hele sport een halt toe te roepen, maar dit is het begin, springen en dressuur komt ook nog aan de beurt.
Vorig jaar hebben ze op ditzelfde concours ook beeldmateriaal verzameld en dit totaal uit het verband gerukt gepubliceerd om hun gelijk te halen.
De aangespannen sport is bezig met een transformatie, ze zijn afgesplitst van de KNHS juist om dierenwelzijn hoog te houden, en met name ook handhaving, waar het in de tijden van de KNHS enorm tekort in schoot (let wel, handhaving door KNHS officials).

Dit is 1e hands informatie, ik ben bestuurslid van 1 van de 3 aangespannen verenigingen (en was niet aanwezig overigens op dit betreffende concours).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 16:01 



 
Profiel   

Ik vind vooral Horses.nl niet zo handig hier: die zou die club (die al veel vaker dingen uit z'n verband trekt en nergens bereid is om een eerlijk gesprek aan te gaan of genuanceerd te kijken) niet zoveel gratis reclame moeten geven, en in de kop en de inleiding moeten focussen op wat de organisatie te zeggen heeft. Nu lezen teveel mensen eerst de groot opgeblazen versie van de club, dat ze 'bruut' verwijderd zijn, terwijl alleen mensen die doorklikken naar het artikel lezen dat er gewoon gevraagd is om zich van het terrein te verwijderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 16:10 



 
Profiel   

Het verhaal krijgt nog een staartje, https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... -in-houten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 23:06 



 
Profiel   

Sinds wanneer zijn de mensen van dier en recht een handhavingsinstantie? In het artikel staat dat ze controleerden op…. Zinloos volk (mijn mening)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 00:41 



 
Profiel   

Ach ik heb ze ook wel eens gezien op een katten show en het filmpje dat ze van de show hadden gemaakt, nou dan kreeg je het idee dat de katten ernstig mishandeld werden.

Mijn katten leven echt als de baas in huis hier en worden van alles voorzien. De katten die het leuk vinden en goed doen gaan (buiten Corona tijd om) eens per maand mee op show. Dan brengen ze de dag door in een kooi van 70x70x70 cm. Ik neem meestal 3 katten mee en heb dan 3 aaneengesloten kooien waarvan ik de tussen panelen open zet. De kooien zijn voorzien van gordijntjes, kussens, mandjes en hangmandjes. Ze komen meerdere keren per dag uit de kooi en de echte relaxte katten doe ik tussendoor een tuigje om en die liggen lekker op tafel.

Maar dat filmpje gaf de indruk dat showkatten in kooien leven en gedwongen worden om te showen. Ooit een kat ergens toe willen dwingen? De meeste mensen weten dat je dan meteen open ligt, want katten kun je niet dwingen.

Als een kat een show echt niet leuk vind, dan hoeft een kat van mij echt niet meer mee, is voor mij namelijk ook niet leuk.

Dier en recht is helemaal niet geïnteresseerd in het echte verhaal, alleen in hun eigen verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 02:56 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Het verhaal krijgt nog een staartje, https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... -in-houten.

Zou die foto van die chille fjord er per ongeluk tussen geraakt zijn? :+

Tja... intimidatie... als jou eerst vriendelijk gevraagd is te vertrekken en daarna wordt er iets dringender gevraagd te vertrekken en het gemaakte beeldmateriaal (dat je niet hoort te hebben gezien je al moest vertrekken.) wordt verwijderd kan ik dat niet intimideren noemen eigenlijk. Niet meer dan ze zelf doen.

Kan niet blij worden van de foto’s in de link (behalve de fjord) maar ook ik heb genoeg van Dier en Recht gezien om te weten dat ze erg goed zijn in het vast leggen van die fractie van een seconde, op hun manier kan je iemand die met neck rope rijdt nog wel negatief neerzetten.
Kan me dus voorstellen dat ze niet welkom zijn eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 05:32 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Neonlight schreef
Het verhaal krijgt nog een staartje, https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... -in-houten.

Zou die foto van die chille fjord er per ongeluk tussen geraakt zijn? :+

Tja... intimidatie... als jou eerst vriendelijk gevraagd is te vertrekken en daarna wordt er iets dringender gevraagd te vertrekken en het gemaakte beeldmateriaal (dat je niet hoort te hebben gezien je al moest vertrekken.) wordt verwijderd kan ik dat niet intimideren noemen eigenlijk. Niet meer dan ze zelf doen.

Kan niet blij worden van de foto’s in de link (behalve de fjord) maar ook ik heb genoeg van Dier en Recht gezien om te weten dat ze erg goed zijn in het vast leggen van die fractie van een seconde, op hun manier kan je iemand die met neck rope rijdt nog wel negatief neerzetten.
Kan me dus voorstellen dat ze niet welkom zijn eigenlijk.

Die strakke foto's met de kin op de borst zijn in mijn ervaring geen uitzonderingen :o. Nu ik al in geem jaren meer op tuigwedstrijden kom, hoop ik dat dat veranderd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 06:14 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Het verhaal krijgt nog een staartje, https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... -in-houten.


Ik wordt hier kotsmisselijk van, weer verdraaien ze van alles zodat het in hun straatje past. Sinds wanneer zijn medewerkers van Dier en recht controleurs? Lijkt me toch echt dat ze dat beter door mensen kunnen laten doen die verstand hebben van zaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:28 



 
Profiel   

Maar mochten de beveiligers IN tassen hebben gezocht mag dat ook niet.
Of er moet een duidelijk huisreglement zijn dat tassen doorzocht kunnen worden zoals in de supermarkt.
Maar daar doen ze dan weer geen aangifte van, bijzonder.

Geïntimideerd zijn, tja, dat is maar net hoe snel je dat voelt. Daarnaast als je meermaals verzocht is te vertrekken is het niet zo raar dat er een paar mensen meer bij komen staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 09:08 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Neonlight schreef
Het verhaal krijgt nog een staartje, https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... -in-houten.


Ik wordt hier kotsmisselijk van, weer verdraaien ze van alles zodat het in hun straatje past. Sinds wanneer zijn medewerkers van Dier en recht controleurs? Lijkt me toch echt dat ze dat beter door mensen kunnen laten doen die verstand hebben van zaken.

Dat bekt zo lekker joh bij al je onwetende volgers.
Net als die engerd van de PVDD die een kalfje redden in Limburg en daarbij deed alsof de boer ze liet verzuipen terwijl ze dagen bezig zijn geweest om die dieren te redden. Jezelf beter voelen door een ander de grond in te trappen. Vies volk.

Dat soort mensen lijken zo met dieren begaan, maar zijn gewoon ego's die hun eigen hoofd graag op camera zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 17:01 



 
Profiel   

Daar laat ik me niet over uit, wat me wel opviel is dat in 1 van hun rapporten een foto stond met als bijschrift "Foto 17 Elastieken aan de voor- en achterbenen, die de beenbeweging moeten trainen. Screenshot van de situatie in de VS".

Deze foto is van Bokt af gehaald, zie Nessah @ [VVDD] Paard met teugels vastgebonden om de benen?? ( foto's)

Dit is overigens wel een voorbeeld van iets wat wij niet willen zien, maar snap dan juist niet dat ze een echte misstand als VS bestempelen. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 17:27 



 
Profiel   

Als ze echt dieren kunnen helpen zoals afgelopen weekend tijdens de ramp dan zie je ze niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 17:31 



 
Profiel   

Nee precies. Heb weinig reddingsacties gezien vanuit hun kant.
Grote bek maar meer zijn ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 17:31 



 
Profiel   

Oh! Als Nessah die foto zelf gemaakt heeft kan ze een factuur sturen naar die club. Ongeoorloofde foto doet iets van 400 euro tegenwoordig toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 17:32 



 
Profiel   

Komt van een filmpje wat ze gemaakt heeft, maar ik zag dat ze niet meer op bokt actief is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 18:15 



 
Profiel   

Ik vind het zo jammer dat het zo ongenuanceerd gaat en iedere paardensporter/ houder/ boer zwart gemaakt wordt. Er zijn misstanden in de paardensport, niet iedereen gaat even fijn/ goed met zijn dieren om en ik zie dat graag aangepakt. Maar op deze manier wordt het tegenovergestelde bereikt, door het zwart/ wit stellen, en zaken verdraaien en publiek opruien strijken ze alleen maar kwaad bloed. Als ze echt misstanden aan zouden willen pakken dan zouden ze de dialoog aan moeten gaan en goede en eerlijke vragen gaan stellen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 08:51 



 
Profiel   

Ik denk dat je Dier en Recht kunt vergelijken met groepen als VirusWaarheid.
Ze willen alleen hun eigen theorie ondersteunen en hebben geen interesse in het echte verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 23:48 



 
Profiel   

Ja duidelijk, gisteren probeerden ze de OS ruiters weer in een kwaad daglicht te stellen. Verhaal staat weer vol van onwaarheden. En ze ruien alleen maar mensen op zodat ze alle paardenhouders/ sporters dierenmishandelaren gaan noemen en alle paarden maar uit moeten sterven...*zucht*.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 08:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen