Jessica Springsteen kijkt uit naar Olympische Spelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Jessica Springsteen kijkt uit naar Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 23:41

today
Sport

Afbeelding
Jessica Springsteem met RMF Zecilie tijdens de LGCT Parijs.
Foto door aniek1985

Jessica Springsteen, de dochter van de Amerikaanse rockzanger Bruce Springsteen, gaat naar de Olympische Spelen in Tokio. Ze maakt deel uit van het Olympische springteam van de Verenigde Staten. In een interview met Today vertelt de amazone hoe haar ouders reageerden op het nieuws.

"Ze waren zo blij. Ze steunen me al sinds ik klein was. Zo lang als ik me kan herinneren is dit al een grote droom van mij. De paardensport is voor hun ook een passie geworden. We hebben deze reis hier naartoe samen gemaakt."

Voor Jessica Springsteen worden dit de eerste Olympische Spelen. In 2012 was Springsteen reserve voor de Olympische Zomerspelen in Londen. In 2016 kon ze in Rio de Janeiro niet deelnemen vanwege een blessure van haar paard. Op dit moment staat de 29-jarige amazone 14e op de wereldranglijst springen. In Tokio zal ze meedoen met haar 12-jarige hengst Don Juan van de Donkhoeve.

Het Amerikaanse team bestaat verder uit:
  • McLain Ward (45), twee keer Olympisch goud gewonnen
  • Kent Farrington (40), winnaar van een zilveren medaille in 2016
  • Laura Kraut (55), winnaar van Olympisch goud

"Ik heb deze ruiters gedurende mijn hele carrière bewonderd, dus om samen met hen in een team te zitten is een enorme eer. Ze hebben allemaal al medailles gewonnen op de Olympische Spelen," zei Springsteen. "Ik kijk enorm uit naar de Olympische Spelen."