Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 13:47

bokt.nl / equestrian life / The Sydney Morning Herald
Sport
Ingezonden door Iris82
Afbeelding
Jamie Kermond op de Wereldruiterspelen in 2014.
Foto: Franz Venhaus via Flickr

De Australische springruiter Jamie Kermond is geschorst voor deelname aan de Olympische Spelen in Tokio nadat hij is betrapt op het gebruik van cocaïne.

Equestrian Australia heeft in een statement bevestigd dat Jamie Kermond op 26 juni positief getest is op cocaïne. De 36-jarige ruiter heeft zelf in een statement het drugsgebruik bevestigd. "Het is waarschijnlijk dat het positieve resultaat afkomstig was van een enkel recreatief gebruik van de drug tijdens een sociaal evenement dat geen verband hield met mijn paardensport," zei hij. "Ik ben extreem overstuur en heb spijt van wat er is gebeurd en ik aanvaard de volledige verantwoordelijkheid. Het spijt me echt, want ik heb veel mensen in de steek gelaten, waaronder mijn familie en teamgenoten."

The Australian schrijft dat Jamie Kermond en Equestrian Australia enkele uren voordat de ruiter naar Tokio zou vliegen op de hoogte werden gesteld van het positieve testresultaat. Zijn paard Napa is al in Japan.

Jamie Kermond was een van de drie teamleden van het Australische team voor de Olympische Spelen springen in Tokio. Het team bestaat verder uit Edwina Tops-Alexander en Katie Laurie.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:52

Worden sporters niet standaard getest? Of steekproefgewijs? Ik verbaas me er altijd over dat er nog positieve uitslagen zijn, als je weet dat je getest gaat worden dan ga je dat risico toch niet lopen?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 13:58

Hoe dom is dat zeg...

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:10

Citaat:
Het is waarschijnlijk dat het positieve resultaat afkomstig was van een enkel recreatief gebruik van de drug tijdens een sociaal evenement dat geen verband hield met mijn paardensport," zei hij



haha ja tuurlijk, ik geloof het meteen als hij zegt dat het een enkel recreatief gebruik was :Y)

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:34

Dus, het is dan ook nog eens geen oepsje van een huisarts die een verkeerde neusspray voorschreef, het gaat om effectief harddruggebruik. En zo iemand neemt dan een Olympisch plaatsje in van een atleet die er misschien wel echt voor zou willen gaan. Triest.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:42

Daar zullen je sponsors blij mee zijn :=. Giga kosten om hem en zn paard naar Japan te krijgen, allemaal weggegooid geld omdat hij een snuifje moest doen.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:23

Ik wilde net schrijven is hij geen zij.

Maar zij is Jamie Winning-Kermond.

Zijn vrouw dus heet ook Jamie en is ook showjumper :)

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:57

Boras schreef:
Ik wilde net schrijven is hij geen zij.

Maar zij is Jamie Winning-Kermond.

Zijn vrouw dus heet ook Jamie en is ook showjumper :)



Oke dit is gewoon cool.

De rest is gewoon treurig. Je bent (mijn mening) sowieso een beetje een oen als je aan de harddrugs gaat, hoe recreatief het ook is. En je bent helemaal een oelewapper als je dit soort kansen krijgt en het dan toch niet kan laten om je neus te poederen.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 15:58

Wat een eikel, dan plaats je je voor de spelen en neem je zo’n risico.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:28

Mag ook niks meer tegenwoordig! :')

Temeraire

Berichten: 3530
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:23

Je zou zijn groom maar zijn... zit je met een paard in Tokio voor niks -O-

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:30

Hij heeft goeie lijnen nemen voor het springen wel heel serieus genomen :=

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:14

Ilse_123 schreef:
Boras schreef:
Ik wilde net schrijven is hij geen zij.

Maar zij is Jamie Winning-Kermond.

Zijn vrouw dus heet ook Jamie en is ook showjumper :)



Oke dit is gewoon cool.

De rest is gewoon treurig. Je bent (mijn mening) sowieso een beetje een oen als je aan de harddrugs gaat, hoe recreatief het ook is. En je bent helemaal een oelewapper als je dit soort kansen krijgt en het dan toch niet kan laten om je neus te poederen.


Iedereen die recreatief weleens wat gebruikt een oen noemen, maar zelf ongetwijfeld weleens alcohol drinken :')


De timing is op zijn zachts gezegd niet heel handig van deze ruiter. Knullig

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:21

Maureen95 schreef:
Hij heeft goeie lijnen nemen voor het springen wel heel serieus genomen :=


_O-

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:29

:') :D

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:14

capopjekop schreef:
Ilse_123 schreef:



Oke dit is gewoon cool.

De rest is gewoon treurig. Je bent (mijn mening) sowieso een beetje een oen als je aan de harddrugs gaat, hoe recreatief het ook is. En je bent helemaal een oelewapper als je dit soort kansen krijgt en het dan toch niet kan laten om je neus te poederen.


Iedereen die recreatief weleens wat gebruikt een oen noemen, maar zelf ongetwijfeld weleens alcohol drinken :')


De timing is op zijn zachts gezegd niet heel handig van deze ruiter. Knullig



Daarom staat er dus ook dat het mijn mening is ;), gebaseerd op mijn eigen recente ervaringen met recreatieve gebruikers. Daarbij is 'een beetje een oen' nou ook niet echt een keiharde veroordeling. In mijn ogen dus een prima benaming voor iedereen die gebruikt maakt van een drug die A: Ethisch niet verantwoord is en B: je leven nogal wat in de war kan sturen (zoals deze meneer ook heeft gemerkt). En dan laat ik C: de gezondheidsoverwegingen nog achterwege want daar heb je als recreatieve gebruiker niet echt direct mee te maken. Punt A en B maken dat voor mij dus wel degelijk anders dan de rode wijn die ik graag achterover tik en vandaar vind ik 'een beetje een oen' een prima mening om zelf te hebben. Uiteraard staat iedereen vrij om er een eigen mening over te hebben.


Sorry deze post is offtopic en te lang want ik heb net wat alcohol genuttigd.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:26

Die mening mag je uiteraard hebben, alleen staat alcohol volgens de experts hoger op de lijst qua hoe schadelijk het is dan veel (hard)drugs. Dus in dat opzicht vind ik het een tikkie hypocriet hoe veel mensen over drugs denken, terwijl ze 0 problemen met alcohol hebben :')

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:31

Cocaine recreatief ? Het zal. Dan kun je het ook laten staan zolang je op de shortlist staat en blijkbaar kon hij dat niet dus hoezo recreatief. Mensen die beweren dat je cocaïne recreatief neemt hebben heel veel recreatie tijd imo.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:47

bigone schreef:
Cocaine recreatief ? Het zal. Dan kun je het ook laten staan zolang je op de shortlist staat en blijkbaar kon hij dat niet dus hoezo recreatief. Mensen die beweren dat je cocaïne recreatief neemt hebben heel veel recreatie tijd imo.


Hij kon het niet is wel een flinke aanname. Daarmee bestempel je hem direct als verslaafde, dat is nogal wat en nogal makkelijk zo vanachter een computer.
Genoeg mensen die het recreatief(alsin eens in de zoveel tijd) een keertje gebruiken.

Maar iedere dag alcohol maakt je geen verslaafde maar een keertje coke natuurlijk wel :z


Dat het onwijs jammer is en verre van slim om te doen zo kort voor je moet presteren kan iedereen er wel van maken.
Maar hem direct bestempelen als verslaafde lijkt me een beetje onnodig en eigenlijk disrespectvol.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:50

Air schreef:
bigone schreef:
Cocaine recreatief ? Het zal. Dan kun je het ook laten staan zolang je op de shortlist staat en blijkbaar kon hij dat niet dus hoezo recreatief. Mensen die beweren dat je cocaïne recreatief neemt hebben heel veel recreatie tijd imo.


Hij kon het niet is wel een flinke aanname. Daarmee bestempel je hem direct als verslaafde, dat is nogal wat en nogal makkelijk zo vanachter een computer.
Genoeg mensen die het recreatief(alsin eens in de zoveel tijd) een keertje gebruiken.

Maar iedere dag alcohol maakt je geen verslaafde maar een keertje coke natuurlijk wel :z


Dat het onwijs jammer is en verre van slim om te doen zo kort voor je moet presteren kan iedereen er wel van maken.
Maar hem direct bestempelen als verslaafde lijkt me een beetje onnodig en eigenlijk disrespectvol.

Ik neem aan dat je als Olympisch atleet weet hoe het gaat met testen, wat de consequenties zijn wanneer je positief test.

Als je dan toch besluit drugs te gebuiken, dan gaat er toch wat mis? Dan kon je het blijkbaar niet laten liggen. Meestal is dat een teken van een vorm van verslaving.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:56

Ilse_123 schreef:
Daarom staat er dus ook dat het mijn mening is ;), gebaseerd op mijn eigen recente ervaringen met recreatieve gebruikers. Daarbij is 'een beetje een oen' nou ook niet echt een keiharde veroordeling. In mijn ogen dus een prima benaming voor iedereen die gebruikt maakt van een drug die A: Ethisch niet verantwoord is en B: je leven nogal wat in de war kan sturen (zoals deze meneer ook heeft gemerkt). En dan laat ik C: de gezondheidsoverwegingen nog achterwege want daar heb je als recreatieve gebruiker niet echt direct mee te maken. Punt A en B maken dat voor mij dus wel degelijk anders dan de rode wijn die ik graag achterover tik en vandaar vind ik 'een beetje een oen' een prima mening om zelf te hebben. Uiteraard staat iedereen vrij om er een eigen mening over te hebben.


Sorry deze post is offtopic en te lang want ik heb net wat alcohol genuttigd.


Afbeelding

Je laatste zin vind ik overigens onwijs ironisch. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:01

Ik ben wel benieuwd wat de cijfers zijn wanneer alle drugs zo makkelijk verkrijgbaar zouden zijn als alcohol :).

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:03

_San87_ schreef:
Air schreef:

Hij kon het niet is wel een flinke aanname. Daarmee bestempel je hem direct als verslaafde, dat is nogal wat en nogal makkelijk zo vanachter een computer.
Genoeg mensen die het recreatief(alsin eens in de zoveel tijd) een keertje gebruiken.

Maar iedere dag alcohol maakt je geen verslaafde maar een keertje coke natuurlijk wel :z


Dat het onwijs jammer is en verre van slim om te doen zo kort voor je moet presteren kan iedereen er wel van maken.
Maar hem direct bestempelen als verslaafde lijkt me een beetje onnodig en eigenlijk disrespectvol.

Ik neem aan dat je als Olympisch atleet weet hoe het gaat met testen, wat de consequenties zijn wanneer je positief test.

Als je dan toch besluit drugs te gebuiken, dan gaat er toch wat mis? Dan kon je het blijkbaar niet laten liggen. Meestal is dat een teken van een vorm van verslaving.


Als je het precies zo draait als je het hebben wil, dan gaat er inderdaad wat mis. Maar ik hoop dat je snapt dat je niets meer dan een suggestie doet en op basis daarvan een aanname maakt?

Was je er bij, kon je in zijn hoofd kijken? Nee. Dus waarom dan doen alsof je het stempeltje verslaafd op iemand kan plakken als je 0 weet van wat er speelde.

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:05

Ik zou zonder drugs ook niet over 1.50 durven :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:06

Nou ja, ik draai niks. Hij gebruikte drugs en moet daarom thuisblijven. Als je als topsporter niet van de drugs af kunt blijven in de aanloop naar misschien wel het grootste sportevent ter wereld... Sja.