Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissyNr1
Berichten: 134
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:02

different1 schreef:
Ik zou zonder drugs ook niet over 1.50 durven :+


Mee eens :D

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:39

Ik wil graag weten hoe die en een drug verslaving kan betalen en een paard :')

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 00:09

Oprechte vraag hier, wat voor invloed heeft drugsgebruik op zijn prestaties.
Ik begrijp dat je door een paard drugs te geven diens prestaties kan beïnvloeden, maar wat maakt het voor de ruiter uit.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 00:11

alice0cullen schreef:
Ik wil graag weten hoe die en een drug verslaving kan betalen en een paard :')


Wie zegt dat hij verslaafd is?
Het is prima mogelijk om een lijntje te doen op een feestje en het dan maaanden of jaren niet aan te raken hoor.

@nuscaniels, coke lijkt me helemaal niets uit te maken voor een ruiter. Al helemaal niet als dat resultaat van Juni was.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 00:12

Daarom snap ik ook niet waarom ruiters erop getest worden.
Hun paarden, ja logisch maar de ruiter.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 00:35

Air schreef:
Ilse_123 schreef:
Daarom staat er dus ook dat het mijn mening is ;), gebaseerd op mijn eigen recente ervaringen met recreatieve gebruikers. Daarbij is 'een beetje een oen' nou ook niet echt een keiharde veroordeling. In mijn ogen dus een prima benaming voor iedereen die gebruikt maakt van een drug die A: Ethisch niet verantwoord is en B: je leven nogal wat in de war kan sturen (zoals deze meneer ook heeft gemerkt). En dan laat ik C: de gezondheidsoverwegingen nog achterwege want daar heb je als recreatieve gebruiker niet echt direct mee te maken. Punt A en B maken dat voor mij dus wel degelijk anders dan de rode wijn die ik graag achterover tik en vandaar vind ik 'een beetje een oen' een prima mening om zelf te hebben. Uiteraard staat iedereen vrij om er een eigen mening over te hebben.


Sorry deze post is offtopic en te lang want ik heb net wat alcohol genuttigd.


[ [url=m/LnLdX6.png]Afbeelding[/url] ]

Je laatste zin vind ik overigens onwijs ironisch. :')


Huh? Waarom gaat het nou ineens over het vergelijken van wat schadelijker is voor je gezondheid? Ik heb die vrij duidelijk in mijn te lange post genoemd als iets wat er niet echt toe doet als je het recreatief gebruikt. Het punt dat ik iemand die harddrugs gebruikt een oen' vind is omdat je daarmee een enorme rotte criminele wereld in stand houdt.
Dat je kennelijk zo verzot bent op je recreatieve snuifje dat je het in de aanloop van een sportevenement neemt maakt je een hele grote oen.


Ik denk dat de dopinglijst voor atleten gewoon voor iedereen geldt. Ik denk niet dat het voor ruiters echt iets toevoegt (hoogstens wat extra alertheid ofzo en dat maakt het dan dus wel een hulpstof), maar regels zijn regels. Daarnaast gaat het in dit geval om een stof die wereldwijd verboden is en als deelnemer aan de OS heb je ook een voorbeeldfunctie.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 05:41

Wel stoer dat hij de volle verantwoordelijkheid neemt voor het drugsgebruik. Meestal lees je als reactie op de positieve uitslag een hele serie vreemde excuses.

Het is ongelooflijk zuur voor het team, het paard, sponsoren, etcetera.

Doping is doping en geldt voor alle Olympische deelnemers.

herr_balou
Berichten: 1449
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 05:49

Air schreef:
Ilse_123 schreef:
Daarom staat er dus ook dat het mijn mening is ;), gebaseerd op mijn eigen recente ervaringen met recreatieve gebruikers. Daarbij is 'een beetje een oen' nou ook niet echt een keiharde veroordeling. In mijn ogen dus een prima benaming voor iedereen die gebruikt maakt van een drug die A: Ethisch niet verantwoord is en B: je leven nogal wat in de war kan sturen (zoals deze meneer ook heeft gemerkt). En dan laat ik C: de gezondheidsoverwegingen nog achterwege want daar heb je als recreatieve gebruiker niet echt direct mee te maken. Punt A en B maken dat voor mij dus wel degelijk anders dan de rode wijn die ik graag achterover tik en vandaar vind ik 'een beetje een oen' een prima mening om zelf te hebben. Uiteraard staat iedereen vrij om er een eigen mening over te hebben.


Sorry deze post is offtopic en te lang want ik heb net wat alcohol genuttigd.


[ [url=m/LnLdX6.png]Afbeelding[/url] ]

Je laatste zin vind ik overigens onwijs ironisch. :')

Dat statistiekje klopt echt niet bij "Harm to others" zijn ze vergeten de misdaden mee te nemen die lui als Riduan T. plegen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:26

capopjekop schreef:
Iedereen die recreatief weleens wat gebruikt een oen noemen, maar zelf ongetwijfeld weleens alcohol drinken :')


De timing is op zijn zachts gezegd niet heel handig van deze ruiter. Knullig

Mag ik ze dan oenen noemen? Ik drink geen alcohol. :+

Gezien Coke maar een kleine week deteceerbaar is, is het recent geweest ook nog.
Verstandig kan ik het nu bepaalt niet noemen.

Maar dit topic geeft wel weer heerlijke quotes. :')

Nagini schreef:
alice0cullen schreef:
Ik wil graag weten hoe die en een drug verslaving kan betalen en een paard :')


Wie zegt dat hij verslaafd is?
Het is prima mogelijk om een lijntje te doen op een feestje en het dan maaanden of jaren niet aan te raken hoor.

@nuscaniels, coke lijkt me helemaal niets uit te maken voor een ruiter. Al helemaal niet als dat resultaat van Juni was.


Coke maakt overmoedig en zelfzeker. Dat lijkt me toch wel een voordeel voor een ruiter die de knol over 1.55 a 1.60 moet jagen.

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:40

Maureen95 schreef:
Hij heeft goeie lijnen nemen voor het springen wel heel serieus genomen :=


_O- _O- _O-

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:49

@ayasha: jij mag het.

@herr_balou: dat is ook alleen omdat de overheid heeft beslist dat het ene legaal is en het andere niet. Maak alcohol en tabak illegaal en kijk wat er dan gebeurt.. alleen vinden we alcohol en tabak doodnormaal

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:59

nuscaniels schreef:
Oprechte vraag hier, wat voor invloed heeft drugsgebruik op zijn prestaties.
Ik begrijp dat je door een paard drugs te geven diens prestaties kan beïnvloeden, maar wat maakt het voor de ruiter uit.

Hij krijgt er wss meer energie en uithoudings vermogen van.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:47

capopjekop schreef:
@ayasha: jij mag het.

@herr_balou: dat is ook alleen omdat de overheid heeft beslist dat het ene legaal is en het andere niet. Maak alcohol en tabak illegaal en kijk wat er dan gebeurt.. alleen vinden we alcohol en tabak doodnormaal


Doodnormaal was ooit, daar zit echter natuurlijk al jaren een kentering in.

Gewoon niet aan beginnen, dan kan het ook nooit uit de hand lopen.

Slecht voor je gezondheid, verslavend, veroorzaakt zware criminaliteit die ook gewone mensen en het milieu in gevaar brengt en sneu in de ogen van (een deel van) je omgeving. Alcohol is in sommige kringen nog niet sneu genoeg.

En ik mag het ook zeggen: geen drugs/drank/tabak :)

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:24

nuscaniels schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom ruiters erop getest worden.
Hun paarden, ja logisch maar de ruiter.

Je voelt je onoverwinnelijk, angst gaat weg, meer focus, langer uithoudingsvermogen, minder stressgevoel. Ik denk dat je er wel wat voordeel uit kunt halen.
Ik denk zelfs dat deze ruiter wel eens heel zenuwachtig kan zijn geweest en daarom recreatief een avondje ontspanning gezocht heeft.
Slim? Nee. Maar 1 positieve test maakt iemand niet direct verslaafd.
En ieder die zegt dat coke per definitie niet recreatief gebruikt kan worden is nog niet zo wijs in de wereld van drugs. Cocaïne is een veel gebruikte recreatieve drug, al dan niet in combinatie met alcohol.
Verslavingen eraan zijn tamelijk onbetaalbaar en zie je daarom vaker met andere drugs ;).

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:16

Bokt, het forum waar een dopinggebruiker niet een beetje een oen genoemd mag worden, omdat ik net een glas rode wijn gedronken heb. Hilariteit.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:24

Poh, dan ga je toch wel een beetje af als olympisch sporter :') Wat zal hij balen

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:16

Gini schreef:
Bokt, het forum waar een dopinggebruiker niet een beetje een oen genoemd mag worden, omdat ik net een glas rode wijn gedronken heb. Hilariteit.


Fijn dat je gratis hebt kunnen lachen.

Maar als je goed leest zeg ik dat ik het hypocriet vind dat je iemand die af en toe drugs gebruikt een oen noemt terwijl je zelf wel regelmatig alcohol drinkt.

Ik gok zomaar dat iedereen het een beetje dom vindt van deze ruiter om het kort voor een belangrijk evenement te doen.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:21

Captain schreef:
Worden sporters niet standaard getest? Of steekproefgewijs? Ik verbaas me er altijd over dat er nog positieve uitslagen zijn, als je weet dat je getest gaat worden dan ga je dat risico toch niet lopen?


Je moet in een app bijhouden waar je bent en dan kun je op ieder moment een controle krijgen.

Zo gaat het in NL in ieder geval.

Stom van ‘m, lijkt me toch dat je nu gefocust bent op de Spelen en sowieso geen drugs, alcohol of andere middelen neemt die je fitheid in negatieve zin kunnen beïnvloeden?
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 22-07-21 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:23

capopjekop schreef:
Gini schreef:
Bokt, het forum waar een dopinggebruiker niet een beetje een oen genoemd mag worden, omdat ik net een glas rode wijn gedronken heb. Hilariteit.


Fijn dat je gratis hebt kunnen lachen.

Maar als je goed leest zeg ik dat ik het hypocriet vind dat je iemand die af en toe drugs gebruikt een oen noemt terwijl je zelf wel regelmatig alcohol drinkt.

Ik gok zomaar dat iedereen het een beetje dom vindt van deze ruiter om het kort voor een belangrijk evenement te doen.


Sorry, het blijft hilarisch. En dat heeft niets met mijn leesvaardigheid te maken. :')

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:25

Goeiekope schik dan :')

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:25

Hm, ik heb in een NL reining team gezeten en enkel bij de sport keuring vooraf in een bekertje moeten plassen. Verder nooit geen controle gehad.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:32

Oh, ik drink niet dus ik mag ze wel oenen noemen. Fijn! :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:33

Gini schreef:
Sorry, het blijft hilarisch. En dat heeft niets met mijn leesvaardigheid te maken. :')


Moest echt even in je profiel kijken of je wel al mócht drinken.... }:0 :')

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:35

Popstra schreef:
Hm, ik heb in een NL reining team gezeten en enkel bij de sport keuring vooraf in een bekertje moeten plassen. Verder nooit geen controle gehad.


Lang geleden? En had je toen een topsportstatus van NOC NSF?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:38

capopjekop schreef:
Gini schreef:
Bokt, het forum waar een dopinggebruiker niet een beetje een oen genoemd mag worden, omdat ik net een glas rode wijn gedronken heb. Hilariteit.


Fijn dat je gratis hebt kunnen lachen.

Maar als je goed leest zeg ik dat ik het hypocriet vind dat je iemand die af en toe drugs gebruikt een oen noemt terwijl je zelf wel regelmatig alcohol drinkt.

Ik gok zomaar dat iedereen het een beetje dom vindt van deze ruiter om het kort voor een belangrijk evenement te doen.

Ja, de gemiddelde persoon die regelmatig alcohol drinkt is helemaal vergelijkbaar met een Olympisch sporter :D.