Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Australische springruiter geschorst na positieve drugtest

 
Profiel   

Ilse_123 schreef
Je bent (mijn mening) sowieso een beetje een oen als je aan de harddrugs gaat, hoe recreatief het ook is. En je bent helemaal een oelewapper als je dit soort kansen krijgt en het dan toch niet kan laten om je neus te poederen.


Hier staan toch duidelijk 2 dingen los van elkaar. 1-Iemand is een oen als ie drugs gebruikt.
2-die sporter is een oelewapper omdat ie kans krijgt en deze verkloot door te gebruiken.
Die tweede opmerking klopt 100%.
Maar die eerste opmerking is dus gewoon hypocriet als je wel alcohol drinkt. Daar ging het om.
Mensen die zelf drinken maar wel met vinger wijzen naar iemand die af en toe drugs gebruikt.
Als je dat niet snapt (al dan niet onder invloed :+ ) is dat imo jouw tekortkoming.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 11:52 



 
Profiel   

Tiggs schreef
Popstra schreef
Hm, ik heb in een NL reining team gezeten en enkel bij de sport keuring vooraf in een bekertje moeten plassen. Verder nooit geen controle gehad.


Lang geleden? En had je toen een topsportstatus van NOC NSF?


https://www.fei.org/athlete/10147105/SCHARROO-Suzanne

Geen idee of ik topsport status had. Lijkt me niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 11:53 



 
Profiel   

Needje schreef
Ilse_123 schreef
Je bent (mijn mening) sowieso een beetje een oen als je aan de harddrugs gaat, hoe recreatief het ook is. En je bent helemaal een oelewapper als je dit soort kansen krijgt en het dan toch niet kan laten om je neus te poederen.


Hier staan toch duidelijk 2 dingen los van elkaar. 1-Iemand is een oen als ie drugs gebruikt.
2-die sporter is een oelewapper omdat ie kans krijgt en deze verkloot door te gebruiken.
Die tweede opmerking klopt 100%.
Maar die eerste opmerking is dus gewoon hypocriet als je wel alcohol drinkt. Daar ging het om.
Mensen die zelf drinken maar wel met vinger wijzen naar iemand die af en toe drugs gebruikt.
Als je dat niet snapt (al dan niet onder invloed :+ ) is dat imo jouw tekortkoming.



Kennelijk toch mijn tekortkoming dan, ik ben het ermee eens dat sporadisch harddrugs gebruiken waarschijnlijk minder schadelijke gevolgen heeft dan het regelmatig nuttigen van alcohol (waar ik schuldig aan ben). Echter staat er nergens in mijn originele post dat het mij ging om gezondheidsredenen. Ik vind mensen die cocaïne gebruiken een beetje (of eigenlijk meer dan een beetje) oenig grotendeels wegens de zware criminaliteit die je daarmee voorziet van een afzetmarkt. Aangezien rode wijn gewoon legaal is worden er aanzienlijk minder mensen voor omgelegd dan voor het recreatieve snuifje. Dus ethisch gezien niks hypocriets aan.
Maar wederom, mijn mening, ik wilde alleen even mijn tekortkoming verduidelijken, verder moet iedereen het voor zichzelf weten.


@Gini, proost :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 14:15 



 
Profiel   

@Popstra, met een A -status krijg je geld, dus dat zou je denk ik wel gemerkt hebben :')

B-Status weet ik niet…

Maar rond 2017 was dat in ieder geval al wel zo, met je where-abouts doorgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 15:01 



 
Profiel   

Ik zat iig in het A kader en kreeg geld voor de team plaatsing. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 16:08 



 
Profiel   

Ilse_123 schreef
Kennelijk toch mijn tekortkoming dan, ik ben het ermee eens dat sporadisch harddrugs gebruiken waarschijnlijk minder schadelijke gevolgen heeft dan het regelmatig nuttigen van alcohol (waar ik schuldig aan ben). Echter staat er nergens in mijn originele post dat het mij ging om gezondheidsredenen. Ik vind mensen die cocaïne gebruiken een beetje (of eigenlijk meer dan een beetje) oenig grotendeels wegens de zware criminaliteit die je daarmee voorziet van een afzetmarkt. Aangezien rode wijn gewoon legaal is worden er aanzienlijk minder mensen voor omgelegd dan voor het recreatieve snuifje. Dus ethisch gezien niks hypocriets aan.
Maar wederom, mijn mening, ik wilde alleen even mijn tekortkoming verduidelijken, verder moet iedereen het voor zichzelf weten.


@Gini, proost :')

Ook die mening deel ik niet met je.
En die disscussie is beter te houden in het daarvoor bestemde topic.
Kan je ook meteen mijn mening lezen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 16:48 



 
Profiel   

Dus omdat je totaal legaal een glas wijn drinkt, mag je iemand geen oen vinden die illegaal en met een superbelangrijk evenement voor de deur (en daardoor heel goed op de hoogte van de regels) een snuifje neemt? _/-\o_ :')

Oen is nog veel te lief. Een sukkel is het. En als je het mij vraagt een sukkel met een probleem. Want dit heeft hij prima geweten dus de kans dat het gewoon een leuk feestje was is niet zo groot. Hij heeft er in ieder geval geen nee tegen kunnen zeggen terwijl de gevolgen ervan geen verrassing geweest zullen zijn. Dat klinkt niet best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 17:38 



 
Profiel   

Het maakt niet uit, als sporter moet hij weten wat wel en niet mag.
Dus daarom inderdaad een grote sukkel en iemand die niet alleen zichzelf te kort doet, maar ook zijn paard, zijn team en iedereen die er aan heeft meegeholpen dat hij daar kon staan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 17:47 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Dus omdat je totaal legaal een glas wijn drinkt, mag je iemand geen oen vinden die illegaal en met een superbelangrijk evenement voor de deur (en daardoor heel goed op de hoogte van de regels) een snuifje neemt? _/-\o_ :')

Oen is nog veel te lief. Een sukkel is het. En als je het mij vraagt een sukkel met een probleem. Want dit heeft hij prima geweten dus de kans dat het gewoon een leuk feestje was is niet zo groot. Hij heeft er in ieder geval geen nee tegen kunnen zeggen terwijl de gevolgen ervan geen verrassing geweest zullen zijn. Dat klinkt niet best.


Pffff. Er werd gezegd dat íemand die drugs neemt een sukkel is.
Globaal.
Als het anders was bedoeld had ze het anders moeten zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 17:50 



 
Profiel   

Kendra schreef
Het maakt niet uit, als sporter moet hij weten wat wel en niet mag.
Dus daarom inderdaad een grote sukkel en iemand die niet alleen zichzelf te kort doet, maar ook zijn paard, zijn team en iedereen die er aan heeft meegeholpen dat hij daar kon staan...

Dit sowieso!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 17:51 



 
Profiel   

Needje schreef
Sunnda schreef
Dus omdat je totaal legaal een glas wijn drinkt, mag je iemand geen oen vinden die illegaal en met een superbelangrijk evenement voor de deur (en daardoor heel goed op de hoogte van de regels) een snuifje neemt? _/-\o_ :')

Oen is nog veel te lief. Een sukkel is het. En als je het mij vraagt een sukkel met een probleem. Want dit heeft hij prima geweten dus de kans dat het gewoon een leuk feestje was is niet zo groot. Hij heeft er in ieder geval geen nee tegen kunnen zeggen terwijl de gevolgen ervan geen verrassing geweest zullen zijn. Dat klinkt niet best.


Pffff. Er werd gezegd dat íemand die drugs neemt een sukkel is.
Globaal.
Als het anders was bedoeld had ze het anders moeten zeggen.

Dat is toch gewoon een mening die je mag uitspreken? Ik vind dat ook.
En ik vind mensen die zich elk weekend kapot zuipen ook oenig. En mensen die spullen op ali kopen ook. En mensen die zich volschransen met veel vlees ook en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat wil niet zeggen dat ik zonder zonde ben, maar als iemand mij oenig vind omdat ik vlees eet of veel geld aan vretende schijtmachines spendeer..go ahead! Misschien hebben ze wel gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 18:19 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik zat iig in het A kader en kreeg geld voor de team plaatsing. :D


Nice!
Ik dacht dus dat het voor alle sporten was, maar er is dan toch verschil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 18:52 



 
Profiel   

Needje schreef
Gini schreef
Sorry, het blijft hilarisch. En dat heeft niets met mijn leesvaardigheid te maken. :')


Moest echt even in je profiel kijken of je wel al mócht drinken.... }:0 :')


Doel je op de kinderlijke discussie over of je iemand die harddrugs neemt al dan niet een beetje een oen mag noemen op basis van je eigen alcoholconsumptie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 18:56 



 
Profiel   

Maar even on topic, er staat: 'Het team bestaat verder uit Edwina Tops-Alexander en Katie Laurie.'
Hebben ze geen reserve? Want dan is er dus geen team meer....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:09 



 
Profiel   

Kendra schreef
Maar even on topic, er staat: 'Het team bestaat verder uit Edwina Tops-Alexander en Katie Laurie.'
Hebben ze geen reserve? Want dan is er dus geen team meer....



Hier was ik ook wel nieuwsgierig naar.
Blijkt dus dat ze als meereizende reserve Rowan Willis hadden aangewezen, die twee weken geleden bekend maakte dat hij niet mee zou reizen.

https://www.horses.nl/evenementen/olymp ... he-spelen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:24 



 
Profiel   

Kendra schreef
Maar even on topic, er staat: 'Het team bestaat verder uit Edwina Tops-Alexander en Katie Laurie.'
Hebben ze geen reserve? Want dan is er dus geen team meer....

Jawel, Rowan Willis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:27 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Kendra schreef
Maar even on topic, er staat: 'Het team bestaat verder uit Edwina Tops-Alexander en Katie Laurie.'
Hebben ze geen reserve? Want dan is er dus geen team meer....

Jawel, Rowan Willis.
Maar die heeft al eerder aangegeven niet af te reizen/zich terug te trekken omdat ze niet van plan waren hem in te zetten... Dus dat maakt dat er geen team meer is. Dacht dat er nu bekeken ging worden of Edwina en Katie als individuelen konden starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:31 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Hij heeft goeie lijnen nemen voor het springen wel heel serieus genomen :=


:D :D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:36 



 
Profiel   

Lalala12468 schreef
Kendra schreef
Maar even on topic, er staat: 'Het team bestaat verder uit Edwina Tops-Alexander en Katie Laurie.'
Hebben ze geen reserve? Want dan is er dus geen team meer....



Hier was ik ook wel nieuwsgierig naar.
Blijkt dus dat ze als meereizende reserve Rowan Willis hadden aangewezen, die twee weken geleden bekend maakte dat hij niet mee zou reizen.

https://www.horses.nl/evenementen/olymp ... he-spelen/

Oh dat is zuur. Dan is er dus geen team.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:36 



 
Profiel   

Laurievc schreef
_San87_ schreef

Jawel, Rowan Willis.
Maar die heeft al eerder aangegeven niet af te reizen/zich terug te trekken omdat ze niet van plan waren hem in te zetten... Dus dat maakt dat er geen team meer is. Dacht dat er nu bekeken ging worden of Edwina en Katie als individuelen konden starten

Pfff, dat is extra zuur :=. Dat had ik niet meegekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:38 



 
Profiel   

Die kunnen ze op zich nog invliegen toch?

Geen echt fijne rustige voorbereiding voor hem en paard, maar niet onmogelijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:39 



 
Profiel   

Dan is het wel dubbel aso drugs te gebruiken. Je weet dat je team dan niet compleet meer is.

En oen mag dat niet gezegd worden.
Stomme egoïst wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 19:41 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Die kunnen ze op zich nog invliegen toch?

Geen echt fijne rustige voorbereiding voor hem en paard, maar niet onmogelijk...


Helaas, de paarden moeten in quarantaine voor ze mogen vliegen naar Tokyo. En er zal vast geen vlucht zijn die nog op tijd kan zijn dan.
Ze hebben gekeken of Willis met het paard van Kermond mocht starten, maar ook dat mocht niet.

Wel bijzonder dat de test op 26 juni was en ze het pas op de dag van het vertrekken hebben laten weten.. Ik ken de protocollen verder niet, maar de straf is al bekend. Zodra je als bond zoiets ontdekt ga je toch dit soort drama’s proberen te voorkomen? Of is dat niet zo makkelijk?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen