Ahmed Sharbatly en Westenwind naar 65% tijdens LT debuut

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Ahmed Sharbatly en Westenwind naar 65% tijdens LT debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 19:17

KWPN.nl
Sport

Afbeelding
Westenwind. Foto: Sjoert/
http://www.sjoert.com/ Bokt Wiki


De KWPN-goedgekeurde hengst Westenwind (v.Flemmingh) heeft afgelopen weekend zijn Lichte Tour-debuut gemaakt onder Ahmed Sharbatly. De ruiter kocht de hengst in 2016 met het oog op de Paralympische Spelen. De definitieve afvaardiging voor Saudi-Arabië wordt binnenkort bekend gemaakt.

Westenwind (Flemmingh uit Marybelle elite pref prest sport-drs PROK van Contango, fokker G.H. de Vries-Teeuwen uit Brakel) werd in 2016 door voormalig eigenaar Adri Zekveld verkocht aan Ahmed Sharbatly. Ahmed komt met de hengst uit bij de paradressuur in grade V en reed dit weekend voor het eerst de Prix St. Georges. “Westenwind is een fantastische hengst en de proef werd beloond met 65%. Ons volgende doel is de kwalificatie voor de Asian Games en de Paralympische Spelen in Tokio staan op de agenda. Ik ben geselecteerd voor het team dat naar Tokio mag afreizen maar ik heb tot 2 augustus de tijd om mijn paard te kiezen. Mijn andere paard, Godiva DH sport-drs PROK (Apache uit Wilma elite sport-drs PROK van Koss, fokker D.P. Benten-van Emmerik uit Rijpwetering), is ook gekwalificeerd,” vertelt Ahmed.

Nakomelingen
“Westenwind heeft dit jaar niet gedekt omdat dat niet mag in verband met de Paralympische Spelen. De veulens die dit jaar geboren zijn hebben hetzelfde zeer goede karakter als hun vader. Hij is ontzettend makkelijk in de omgang en zeer fijn te rijden,” licht hij toe.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 21-07-21 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfoutje eruit gehaald.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ahmed Sharbatly en Westenwind naar 65% tijdens LT debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:03

Hoezo mag een hengst niet dekken ivm OS ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:45

Getup schreef:
Hoezo mag een hengst niet dekken ivm OS ?

Ik zie dit staan bij Hermès op de site van Van Uytert:
"Hermès is opgenomen in het OlymPisch kader en mag daardoor niet meer dekken richting de OlymPische Spelen.
Of we in het Team komen weten we na de observatiewedstijden tijdens CHIO Rotterdam, maar dit zijn nu éénmaal de regels die er aan dit traject verbonden zijn."

Wellicht dat dit voorwaarden zijn vanuit de KNHS dat de hengsten niet mogen dekken in aanloop naar de Spelen, zodat ze zich voor 100% op de Spelen kunnen richten? Ik kan er in het Engels niets over vinden namelijk, dus het lijkt geen regel die door het IOC is ingesteld.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ahmed Sharbatly en Westenwind naar 65% tijdens LT debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:02

Ah ok, dank je wel

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ahmed Sharbatly en Westenwind naar 65% tijdens LT debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:11

Is het niet een regel van tokyo/Japan qua invoer van paarden? Dat had ik begrepen, dat ze zoveel weken of maanden van te voren niet mochten dekken als ze naar tokyo af zouden reizen. Sommige, zoals glock, hebben het hele seizoen geschrapt maar dat was niet verplicht.