Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kopzorgen bij dressuurruiters in Tokio over startlijst GP

 
Profiel   

Horses.nl
Sport

[ img ]
Er is wat gedoe om de startlijst van de Grand Prix dressuur
bij de OS. Foto: Richard Juilliart /FEI


Discussie op de Olympische Spelen Tokio over de startlijst van de Grand Prix: die wil de FEI pas ná de vetcheck op vrijdag publiceren en zo weten de dressuurruiters dus tot vrijdag niet of ze zaterdag of zondag moeten starten. Dat kán niet vindt de International Dressage Riders Club en voorzitter Klaus Roeser zet druk op de FEI om in ieder geval al voor vrijdag met een ontwerp te komen.

Waarom dit een probleem is voor de ruiters en wat er nu verder gaat gebeuren lees je op Horses.nl
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 20:07 



 
Profiel   

De FEI is wel goed bezig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 22:46 



 
Profiel   

Citaat
Voor de ruiters is dat (vanzelfsprekend in verband met de trainingsopbouw) onacceptabel


Juist.
Je mag toch verwachten, op dit niveau, dat men zich daar wel mee weet te redden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 22:49 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Citaat
Voor de ruiters is dat (vanzelfsprekend in verband met de trainingsopbouw) onacceptabel


Juist.
Je mag toch verwachten, op dit niveau, dat men zich daar wel mee weet te redden?


Ik denk dat je op dit niveau heel goed weet wat je paard nodig heeft om er optimaal aan te staan op de wedstrijddag. Sommige paarden kun je beter niet trainen de dag voor een wedstrijd, anderen alleen even losrijden. Weer andere paarden lopen beter wanneer ze gelongeerd zijn de dag voor een wedstrijd. Anders blijken juist lekker los te zijn als de dag ervoor wat extra galopwerk wordt meegenomen…

Het lijkt mij dus ook (of juist) op dit niveau van belang te weten welke dag je start.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 22:58 



 
Profiel   

Snorlex schreef
Wildgirl schreef

Juist.
Je mag toch verwachten, op dit niveau, dat men zich daar wel mee weet te redden?


Ik denk dat je op dit niveau heel goed weet wat je paard nodig heeft om er optimaal aan te staan op de wedstrijddag. Sommige paarden kun je beter niet trainen de dag voor een wedstrijd, anderen alleen even losrijden. Weer andere paarden lopen beter wanneer ze gelongeerd zijn de dag voor een wedstrijd. Anders blijken juist lekker los te zijn als de dag ervoor wat extra galopwerk wordt meegenomen…

Het lijkt mij dus ook (of juist) op dit niveau van belang te weten welke dag je start.


Precies en zo moeilijk is het niet die lijst gewoon openbaar te maken en eventueel aan te passen mochten er paarden niet door de vet-check komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 23:15 



 
Profiel   

Snorlex schreef
Ik denk dat je op dit niveau heel goed weet wat je paard nodig heeft om er optimaal aan te staan op de wedstrijddag. Sommige paarden kun je beter niet trainen de dag voor een wedstrijd, anderen alleen even losrijden. Weer andere paarden lopen beter wanneer ze gelongeerd zijn de dag voor een wedstrijd. Anders blijken juist lekker los te zijn als de dag ervoor wat extra galopwerk wordt meegenomen…

Het lijkt mij dus ook (of juist) op dit niveau van belang te weten welke dag je start.


Dat is ook mijn idee, vind het idioot wat de FEI nu weer doet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 08:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen