Vraag het teamlid: RianneH

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48396
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 07:17

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
RianneH. Foto door Magda Kwanten.


Deze maand is er weer een "kleurtje" dat onze vragen mocht beantwoorden. We hebben (Hoofd) moderator RianneH bereid gevonden antwoord te geven op alle vragen die je haar altijd al hebt willen stellen. Dus wil je haar grootste blunder weten, of wat haar meest memorabele reis is geweest? Hieronder lees je het.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Ik moest het even opzoeken, maar 9 jaar al weer!

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Ik vind het steentje kunnen bijdragen aan het forum erg leuk, ondersteunen met het reilen en zeilen om een forum gaande te houden. Daarnaast blijf ik het gegeven 'forum' erg interessant vinden, hoe men klaar kan staan voor compleet onbekenden, mooie vriendschappen die ontstaan, interessante discussies die lopen en leerzame zaken die langs komen.

* Wat is je grootste blunder?
Per ongeluk een sturende pb niet via PB naar iemand sturen, maar via Quote in het topic plaatsen. Gelukkig direct gezien en dat bericht weg kunnen halen, maar sindsdien altijd doe ik altijd een dubbelcheck, vooral bij mobiel bokken.

* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Ik ben nu een tijdje Hoofdmod en daar zitten nog een paar andere taken bij die gewone moderators niet hebben. Dat betekent dat ik aanspreekpunt ben voor 'mijn' moderators van de Kantine, maar ook voor de gebruikers als er een klacht is. Daarnaast heb ik natuurlijk onderling overleg met de andere Hoofden en Beheer en houd ik een oogje op de verschillende topics die lopen op mijn tabblad en achter de schermen. En af en toe pak ik ook nog wat gewoon mod-werk op.

Afbeelding
De zwarte draver van RianneH. Foto door Nikki de Kerf.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik lees heel veel topics, vooral paard gerelateerde, mee, maar heb eigenlijk niet de tijd om in langlopende topics te reageren. Maar vind het wel leuk af en toe nog eens advies of tips te geven.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Eigenlijk ben ik daar heel slecht in, maar heb ik wel veel 'oh ja die!' momenten als ik een topic als deze lees: [FZ] welk verhaal staat jou nog helder bij ? Ik hoop jullie nu ook!

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Ik mocht als 5-jarig meisje op paardrijles op de manege en ben daarna nooit meer gestopt :D Ik heb nog op enkele stallen gewerkt en even gedacht dat ik in de paarden wou, maar ik ben inmiddels heel erg blij dat ik gewoon werk heb en in mijn vrije tijd kan genieten van mijn eigen paard.

* Wat is de reden dat je voor een draver hebt gekozen? Zou je weer voor een draver kiezen?
Dravers zijn geweldig, zulke fijne werkwillige paarden! Ik heb niet heel bewust voor mijn paard gekozen, we kwamen op elkaars pad en zijn nu nog steeds samen. Ik begon op mijn dertiende samen met een vriendin ergens wat paarden te verzorgen en na een aantal jaar waren er plannen om ze te verkopen.

Afbeelding
Brutalism in Georgië.

Waarschijnlijk niet de meest verstandige keuze (studentenbaantje en tussen studies in), maar ik koos ervoor het paard over te nemen waarmee ik een fijne klik had en die de minste kans had op een goede verkoop. Ze was nogal verreden en heeft lichamelijk wat problemen, dus wou haar die verkoop besparen. Inmiddels zijn we al weer dertien jaar verder, hebben we samen nog een hoop gedaan en geleerd en geniet ze van een heerlijk pensioen.

Qua karakter, werkwilligheid en temperament zou ik zo weer een draver nemen, maar ik heb ook mijn hart verloren aan een ander ras, namelijk de Frederiksborger. Het plan is om later (als ik groot ben *D ) eentje aan te schaffen, maar het zou me niets verbazen als ik toch thuis kom met weer een zwarte draver merrie.

* In je profiel staan veel foto's van reizen die je hebt gemaakt. Wat is je meest memorabele reis? (en waarom?)
Meest memorabele is denk ik toch Maleisië, we gingen op reis naar Australië voor een bruiloft en besloten die reis van 4 weken op te delen in twee weken Maleisië (+ kort Singapore) en Australië. Die gehele reis was al gaaf van zichzelf, nog nooit zo ver weg geweest, zo lang gevlogen en met een camper vanuit Perth via de kust naar het zuiden van West-Australië gereisd. Maar Maleisië was nog net wat specialer, van het eten van een vrij onbekende porties street food (inclusief extreem hete peper) 's avonds in Kuala Lumpur tot het verblijf op een tropisch eiland en snorkelen tussen het koraal en een haai(tje) daar. Maar ook de enorme mix van culturen en godsdiensten en het koloniale verleden, maakte het voor mij een heel mooi en fascinerend land.

Toch heb ik gemerkt dat ik ook een zwak heb voor de meer Oost-Europese landen, Bosnië-Herzegovina, Kroatië en ook Georgië vond ik prachtige vakanties. Brutalism-tour in Tiblisi kan ik echt aanraden!

Afbeelding
Een van de katten van RianneH.

* Waar zou je graag nog eens heen willen? (en waarom?)
Goede vraag! Ik heb al heel lang Sofia op mijn stedentrip wish list staan, maar wil ook erg graag naar Praag en ook Porto lijkt me prachtig. Qua landen zou ik graag eens naar Slovenië willen en dan direct door naar het noorden van Griekenland, maar de Dolomieten in Italië lijken me ook prachtig. Maar ik wil ook altijd nog eens terug naar Ierland en Schotland en ook Bergen in Noorwegen lijken me prachtig.

* Je hebt ook hele leuke katten in je profiel staan. Ben je, net als meerdere teamleden, een echt kattenvrouwtje?
Ja, ik vrees het wel :D we hebben twee mannen van inmiddels al weer 13 jaar, eerste wat in huis kwam toen ik eindelijk mijn antikraak woning uit was! Het zijn twee gezellige katers waarvan vooral de rooie het bokken soms lastig maakt, maar zou niet meer zonder ze kunnen.

* Wat wil je nog kwijt aan de Bokkers?
Het mooiste aan Bokt vind ik de momenten dat de Bokkers voor elkaar klaar staan, ook al kennen ze elkaar enkel, of soms amper, via het forum. Hulp die geboden wordt wanneer er iemand (soms letterlijk) klem zit, online en offline, vind ik zo bijzonder en hoop dat we dat nog lange tijd vol kunnen blijven houden met z'n allen.

Afbeelding
Maleisië

Afbeelding
De andere kat van RianneH.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Vraag het teamlid: RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:51

Super leuk verhaal Rianne!!

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vraag het teamlid: RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:22

Leuk verhaal Rianne, ik zie je vaak reageren..leuk om meer informatie te hebben over wie daar achter zit.

pien_2010

Berichten: 43274
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Vraag het teamlid: RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:36

Leuk verhaal en herkenbaar je enthousiasme over je Australie en Kuala Lumpur reis. Wij hebben die ook ooit gedaan.Zo prachtig.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Vraag het teamlid: RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:56

Leuk stukje! Frederiksborgers zijn inderdaad ook erg gaaf. Op naar de 10 jaar Team Lid! Jubileum. *\o/*
Praag en Porto staan ook bij mij op het lijstje. Met de wens om naar Portugal te emigreren. Knol-lief spreekt ook al portuguees dus dat helpt.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Vraag het teamlid: RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 23:37

Mooi stukje Rianne, laat ik dan als kantine mod nog even een veer toevoegen: je bent een geweldige Hoofdmoderator :).

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 08:12

Ahh, dat is lief! :D


Rivano schreef:
Leuk stukje! Frederiksborgers zijn inderdaad ook erg gaaf. Op naar de 10 jaar Team Lid! Jubileum. *\o/*
Praag en Porto staan ook bij mij op het lijstje. Met de wens om naar Portugal te emigreren. Knol-lief spreekt ook al portuguees dus dat helpt.


Als jullie nou naar Porto verhuizen, komen wij langs! :D Portugal zelf lijkt me prachtig om ook stuk door te trekken en dan meteen wat Lusitano’s kijken <3

@Pien, nav jouw tip hebben we toen ook nog een voeten massage geboekt en ik heb het er nu nog over :')

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:34

RianneH schreef:
Als jullie nou naar Porto verhuizen, komen wij langs! :D Portugal zelf lijkt me prachtig om ook stuk door te trekken en dan meteen wat Lusitano’s kijken


Geloof wel dat we iemand kennen die de connecties voor de lusitano's kan regelen voor de tour. :D