Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Edward Gal opent Olympische landenwedstrijd voor TeamNL

 
Profiel   

knhs
Sport

[ img ]
Panoramanic view of Baji Koen Equestrian Park Tokyo. Foto: FEI/Christophe Taniere

Nadat de Nederlandse dressuurpaarden vanmorgen glanzend de keuring doorstonden bij de Olympische Spelen, is nu de startlijst van de dressuur bekend. Edward Gal en Total US openen de dans voor Nederland op zaterdagavond 24 juli om 18.36 uur lokale tijd. Ook Hans Peter Minderhoud rijdt zaterdagavond, Marlies van Baalen gaat zondag van start.

Gal is de eerste starter in de tweede groep (groep B) van tien ruiters. Hans Peter Minderhoud verschijnt met Dream Boy om 21.33 uur in de piste. Hij is de nummer 9 van groep C. Marlies van Baalen is nummer 1 van groep E en start om 18.45 uur. (in Nederland is het 7 uur vroeger dan in Japan)

Door het aangepaste format, waarbij wordt gereden in zes groepen die worden samengesteld op basis van de wereldranglijst, hebben de coaches geen invloed meer op de startvolgorde van de ruiters. Dat geeft direct al een ongebruikelijke startvolgorde.

De nummers een en twee van de zes verschillende groepen plaatsen zich direct voor de individuele finale, de Kür die woensdag 28 juli verreden wordt. Deze groep van 12 combinaties wordt aangevuld met de zes best scorende ruiters die niet bij de eerste twee van hun groep hoorden. Voor de verdeling van de individuele medailles telt alleen het resultaat in de kür. De beste acht landen na de Grand Prix gaan in de Grand Prix Special strijden om de teammedailles. Voor de verdeling van de teammedailles tellen alleen de scores die in de Grand Prix Special zijn behaald door de drie teamleden. De landenwedstrijd wordt dinsdag 27 juli verreden.

Klik hier voor de startlijsten en uitslagen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 10:39 



 
Profiel   

Is er ergens een live stream waar we deze wedstrijden kunnen kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 10:45 



 
Profiel   

Volgens mij alleen betaald, bij discovery+. Je kan een maand abonnement kopen voor 5.99

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:34 



 
Profiel   

man73 schreef
Volgens mij alleen betaald, bij discovery+. Je kan een maand abonnement kopen voor 5.99


Als het goed is kan je ook een gratis proef abbo nemen bij NLZiet. Zij zenden volgens zeggen ook alle sporten uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:46 



 
Profiel   

Wat is de achterliggende gedachte om deze constructie te gebruiken voor kwalificatie voor de kür ipv de 18 best geplaatsten in de GP?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:54 



 
Profiel   

Via de eurosportplayer kan je alle kanalen bekijken. Maandabonnent is 6,99 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:58 



 
Profiel   

MacavityL schreef
Wat is de achterliggende gedachte om deze constructie te gebruiken voor kwalificatie voor de kür ipv de 18 best geplaatsten in de GP?

Jij snapt iets van die constructie? Ik heb het op gegeven na "de beste twee van elke groep plaatsen rechtstreeks". :o

Ik meen in een vorig artikel gelezen te hebben dat ze opgedeeld worden in groepen volgens de wereldranglijst. Zodat in theorie elke groep uit ongeveer even sterke ruiters zou bestaan oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:58 



 
Profiel   

Het lijkt op de constructie met series zoals die bij veel andere sporten ook wordt toegepast.
Zwemmen, atletiek, roeien...
Dus uit elke serie gaan de 2 besten door en de 2 of 3 beste nummers 3 uit alle series mogen ook door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:01 



 
Profiel   

Ik heb de constructie ook opgegeven. Het artikel van de KNHS is iets duidelijker… ik denk de beste twee van elke groep en dan nog de beste twee of drie van het restant (totaalscore?) oid.
Ik ga gewoon kijken en merk tzt wel wie er door gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:03 



 
Profiel   

Inderdaad de beste 2 van elke groep en daarna worden deze nog aangevuld met de 6 besten op de uitslagen lijst die nog niet geplaatst zijn.

Ik denk trouwens dat het uiteindelijk erop neerkomt dat de beste 18 van de uitslagen lijst zijn plaatsen. Aangezien 6 toch nog aardig veel is.

Wellicht dat ze verwachten dat het wat spanning toevoegt? Ik zou niet weten hoe maar dat is de achterliggende reden voor de meeste aanpassingen. En je weet na dag 1 al enkele ‘finalisten’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:55 



 
Profiel   

Toch fijn dat ze glanzend door de keuring kwamen.
Daar is vast fanatiek gepoetst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:58 



 
Profiel   

Daar zullen de grooms wel voor gezorgd hebben, toch? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:00 



 
Profiel   

Ze hebben nu ook niet heel veel meer te doen begreep ik :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:06 



 
Profiel   

Hoe laat Nederlandse tijd kan je het waar zien? Zonder abonnement niet zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:24 



 
Profiel   

Volgens mij kun je via de NOS voor niks kijken :) wel via de site

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:34 



 
Profiel   

Zo uit mn hoofd is het zatd, zond, di en wo van 10:00-15:00 uur.

De eurosportplayer staat ook mn tv, dat vind ik net ff lekkerder kijken dan via de pc :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen