Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

OS: Dressuur gaat morgen van start, een vooruitblik

 
Profiel   

*Bokt / persbericht fei / KNHS
Sport

[ img ]
Panoramanic view of Baji Koen Equestrian Park Tokyo. Foto: FEI/Christophe Taniere

Vanmorgen stond de veterinaire keuring op het programma in Tokio. Twee paarden kwamen niet door de keuring en kunnen morgenochtend opnieuw aangeboden worden voor de herkeuring. Het gaat hierbij om de 14-jarige Hot Chocolat vd Kwaplas van de Franse amazone Isabelle Pinto en de 15-jarige ruin Sultao Menezes van de Portugese ruiter Carlos Pinto.

Zaterdag 24 juli zal de Grand Prix dressuur van start gaan. De ruiters zijn hierbij verdeeld in zes groepen. Van elke groep gaan de beste twee combinaties door naar de individuele finale, de kür op muziek. Buiten deze twaalf combinaties gaan er nog zes combinaties door naar de finale. Dit zijn de zes ruiters die als hoogste staan in de uitslag, buiten de ruiters die zich al geplaatst hebben natuurlijk.

Groepen
In de eerste groep komen negen combinaties aan de start. De wedstrijd begint om 17 uur lokale tijd. In Nederland is het 7 uur vroeger en zal de wedstrijd om 10 uur zaterdagochtend beginnen. Enkele opvallende combinaties in de eerste groep zijn Charlotte Fry met Everdale voor Groot-Brittannië en Mary Hanna met Calanta voor Australië.

Voor Nederland komt Edward Gal als eerste aan de start in de tweede groep samen met Total US. Deze groep van tien combinaties start om 18.36 uur lokale tijd - 11.36 uur Nederlandse tijd. De laatste deelnemer in de tweede groep is de Deense Cathrine Dufour met Bohemian.

[ img ]
Cathrine Dufour met Bohemian tijdens de veterinaire keuring.
Foto: FEI/Christophe Taniere


De zaterdag zal worden afgesloten met nog een groep van tien deelnemers. Hans Peter Minderhoud en Dream Boy komen om 21.33 uur lokale tijd - 14.33 uur Nederlandse tijd in de ring. De Duitse amazone Jessica von Bredow-Werndl met TSF Dalera zal na Hans Peter als laatste combinatie van de eerste dag in de ring verschijnen.

[ img ]
Jessica von-Bredow Werndl met TSF Dalera tijdens de veterinaire keuring.
Foto: FEI/Christophe Taniere


Op Zondag zal Severo Jurado Lopez met Fendi T voor Spanje als eerste van start gaan in de vierde groep van tien combinaties. Deze start eveneens om 17 uur lokale tijd - 10 uur Nederlandse tijd.

Marlies van Baalen met Go Legend is voor TeamNL de laatste combinatie. Zij start als eerste in de vijfde groep om 18.45 uur lokale tijd - 11.45 uur Nederlandse tijd. De laatste starter in deze groep is de Duitse amazone Dorothee Schneider met Showtime FRH.

De zondag word afgesloten met de laatste groep van tien combinaties. Hierin zit Charlotte Dujardin, die in Rio 2016 individueel Olympisch goud won met Valegro. Dit keer heeft ze de 10-jarige Gio meegenomen. Deze combinatie komt in de baan om 21.06 uur lokale tijd - 14.01 uur Nederlandse tijd. Als laatste combinatie van de Grand Prix rubriek komt de huidige nummer 1 van de wereldranglijst Isabell Werth in de baan. Om 21.51 uur lokale tijd - 14.51 uur Nederlandse tijd zal de amazone met de merrie Bella Rose 2 in de baan komen.

[ img ]
Charlotte Dujardin met Gio tijdens de veterinaire keuring.
Foto: FEI/Christophe Taniere


Lof
De topfaciliteiten van Baji Koen, eigendom van de Japan Racing Association. Waaronder stalling met airconditioning, een prachtige wedstrijdarena en goede trainingsfaciliteiten voor de paarden, hebben veel lof gekregen van de atleten die nu uitkijken naar geweldige sport voor de komende dagen.

Er is een mix van opwinding en opluchting dat deze Spelen, ondanks de coronapandemie en de uitbraak van het Rhinovirus op het vasteland van Europa, eindelijk op het punt staan ​​te beginnen. “We zijn zo dankbaar om hier in Tokio te zijn en zijn veel dank verschuldigd aan onze gastheren, de inwoners van Japan, en natuurlijk aan het organisatiecomité van Tokyo 2020 en het IOC voor het behouden van hun vertrouwen in de Olympische Spelen en het vinden van een weg om deze op een veilige manier doorgang te laten vinden”, zei FEI-voorzitter Ingmar De Vos. “Onze atleten en onze paarden zijn er klaar voor, onze locaties zijn fantastisch, we hebben geweldige vrijwilligers en we zijn klaar voor de Olympische paardensport, te beginnen met de Grand Prix Dressuur morgen!”






Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 23-07-21 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Formaat van de foto's aangepast.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:45 



 
Profiel   

Heeft iemand al gevonden of eea qua dressuur uitgezonden wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:08 



 
Profiel   

EllyC schreef
Heeft iemand al gevonden of eea qua dressuur uitgezonden wordt?


Via discovery+. De 1e 3 dagen zijn gratis, dus als je het meteen opzegt erna dan kijk je gratis. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:20 



 
Profiel   

Maar dan mis je wel de GP special en de kur, als je niet wil betalen.
Ik kijk via de eurosportplayer. Kost 6,99 voor een maand.
Ik had t jaarabonnement er sowieso al op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:28 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Maar dan mis je wel de GP special en de kur, als je niet wil betalen.
Ik kijk via de eurosportplayer. Kost 6,99 voor een maand.
Ik had t jaarabonnement er sowieso al op :)

Kan je daar ook mee terugkijken? Of enkel live?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:38 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Slmt9 schreef
Maar dan mis je wel de GP special en de kur, als je niet wil betalen.
Ik kijk via de eurosportplayer. Kost 6,99 voor een maand.
Ik had t jaarabonnement er sowieso al op :)

Kan je daar ook mee terugkijken? Of enkel live?


Ik heb discovery+ voor de spelen en daarbij kun je in ieder geval terugkijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:04 



 
Profiel   

Laurievc schreef
Slmt9 schreef
Maar dan mis je wel de GP special en de kur, als je niet wil betalen.
Ik kijk via de eurosportplayer. Kost 6,99 voor een maand.
Ik had t jaarabonnement er sowieso al op :)

Kan je daar ook mee terugkijken? Of enkel live?


Beide :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:05 



 
Profiel   

Volgens mij zendt een van de duitse zenders ook een deel uit. Ik weet alleen niet meer welke :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:53 



 
Profiel   

VPN en zit ook achter decoder. Ik heb ook een abonnement voor de OS bij discovery- plus

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:59 



 
Profiel   

Matheno schreef
EllyC schreef
Heeft iemand al gevonden of eea qua dressuur uitgezonden wordt?


Via discovery+. De 1e 3 dagen zijn gratis, dus als je het meteen opzegt erna dan kijk je gratis. :j


Haha ja ik heb ook voor deze maand. Niet duur en leuk dat ik zeker weet dat ik alles te zien krijg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:02 



 
Profiel   

Is er op internet npo niks te zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:06 



 
Profiel   

Geen idee. Google eens, dan weet je het gelijk :D
Edit:
De NOS biedt tijdens de Olympische Spelen op NPO 1 en op de stream een olympisch totaalprogramma aan. Sommige onderdelen of wedstrijden laten we van begin tot einde live zien, maar er kan ook tussen de diverse sporten worden geschakeld. We hebben niet de rechten om naast het totaalprogramma extra livestreams aan te bieden.

Eurosport/discovery hebben wel die rechten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:14 



 
Profiel   

Nou wat stom zeg -O- Ik dacht morgen gewoon even een NOS livestream aan te gaan zetten.. Is dat opzeggen van Discovery+ makkelijk? Ik zou het dan alleen voor een maand doen namelijk, of nou ja de dressuurwedstrijden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:17 



 
Profiel   

pumpina schreef
Nou wat stom zeg -O- Ik dacht morgen gewoon even een NOS livestream aan te gaan zetten.. Is dat opzeggen van Discovery+ makkelijk? Ik zou het dan alleen voor een maand doen namelijk, of nou ja de dressuurwedstrijden :')


Ja heel erg. Ik doe het ook daarom idd :') en springen misschien ook wel haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:23 



 
Profiel   

Via de eurosportplayer zeg je makkelijk op via je account. Discovery weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 06:04 



 
Profiel   

Ik heb gisteren ook een discovery+ abonnement afgesloten. Erg leuk om ook andere sporten te kijken .

Ben nu nog alleen op zoek naar de exacte startlijst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:27 



 
Profiel   

Weet iemand de startlijst incl tijden? Ik vind alleen een start volgorde

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:28 



 
Profiel   

De startlijst inclusief starttijden is hier te vinden: https://www.horses.nl/wp-content/upload ... GP-2-1.pdf

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:36 



 
Profiel   

Mocht iemand zijn streaming account willen delen voor alleen de Olympische spelen... Graag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:47 



 
Profiel   

Ik ga even uitzoeken hoe ik het vanuit België kan zien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:48 



 
Profiel   

Heeft iemand een website waar ook de liveresultaten worden gedeeld? De website van de FEI ligt er bij mij uit, zijn er misschien andere websites die het ook delen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 08:57 



 
Profiel   

Ik weet niet of dat hier komt te staan? https://olympics.com/tokyo-2020/olympic ... 001d1-.htm
Er staat wel live boven en een kolom voor de score.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:06 



 
Profiel   

Misschien, maar ik krijg steeds een "problem loading page" omdat het laden te lang duurt. Misschien zijn er teveel mensen die de pagina proberen te laden. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:09 



 
Profiel   

Balen, misschien overbelast inderdaad. De score komt er wel te staan :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:13 



 
Profiel   

ik krijg precies hetzelfde beeld..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen