Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:55

Het kan nog gekker.... ik zag video's van Chinese manages in grote steden die in hun geheel geplaatst zijn op het dak van flatgebouwen.....toen viel m'n mond toch wel even op m'n tenen....

Popstra
Berichten: 13779
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:57

Jaaa zag ik ook! Boven op een hoge flat tussen de wolkenkrabbers. Stallen incl rijbak

Lieser
Berichten: 1518
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:03

Popstra schreef:
Jaaa zag ik ook! Boven op een hoge flat tussen de wolkenkrabbers. Stallen incl rijbak

Wel lekker dicht bij de zon {:}
#vitamineD

Popstra
Berichten: 13779
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:07

Wahaha, ja!
Dat is weer een voordeel

DuoPenotti

Berichten: 29686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:08

dat meen je niet....... ;(

wat is de mens toch gestoord....

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:12

Sandra_H schreef:
Dat wist ik ook niet. En ik kan dat, nu ik het op probeer te zoeken, ook niet zo 1,2,3 vinden. Dus ik zou graag willen weten waar je dat vandaan hebt? Niet rot bedoeld trouwens, alles behalve, want aangezien die van ons de helft van het jaar (vliegen/mugjes periode) 24/7 met masker op staat ben ik wel heel benieuwd.


https://www.naturalite.nl/referenties/o ... denstudies

:D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:42

vladimir1979 schreef:
Het kan nog gekker.... ik zag video's van Chinese manages in grote steden die in hun geheel geplaatst zijn op het dak van flatgebouwen.....toen viel m'n mond toch wel even op m'n tenen....

Niet alleen in China. Google maar eens op Claremont Riding Academy, een manege in New York City. Deze heeft van 1892 tot 2007 bestaan. Dan wel niet op het dak van een flatgebouw, maar wel midden in een drukke stad.

Dit is de wikipagina, maar er zijn op internet ook veel foto's te vinden: https://en.wikipedia.org/wiki/Claremont_Riding_Academy

Een artikel over de sluiting: https://www.nysun.com/new-york/claremon ... ors/53423/

Citaat:
"There's going to be enormous transportation costs to cart these kids to other programs," the mother of an 11-year-old Claremont equestrian, Page Cowley, said.

As a result of those costs, Ms. Cowley said her daughter, Gillian, who had been taking three or four weekly riding lessons at Claremont, would have to cut down to one or two lessons a week at Twin Lakes Farm or at another equestrian center upstate.

Ja, dat ga je dan krijgen... }>

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:32

Die manege in New York stamt uit de tijd dat er nog geen gemotoriseerd verkeer bestond en dat ook in een stad als New York alle vervoer te paard ging.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:44

Nikass schreef:
Ojee Gini, nog iemand die niet kan lezen. Graag antwoord op mijn eerder gestelde vraag:
Waar lees je mij of Luxx of iemand anders zeggen dat het prima is?


Je kan mensen beschuldigen van niet goed te lezen, en ja, het kan dat ik je berichten niet goed interpreteer, maar als je het idee van 'je leest niet goed' tot driemaal toe moet herhalen in eenzelfde topic, dan kan het misschien ook zijn dat je de boodschap net niet kan overbrengen zoals je bedoelt. Misschien kan je de essentie van je betoog in een korte alinea samenvatten? Ik wil het namelijk wel snappen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:46

anjali schreef:
Die manege in New York stamt uit de tijd dat er nog geen gemotoriseerd verkeer bestond en dat ook in een stad als New York alle vervoer te paard ging.

De ontstaansgeschiedenis van maneges midden in de grote stad is volkomen logisch.

Je kunt je wel afvragen of zoiets in de huidige tijd nog bestaansrecht heeft. Maar ik begrijp uit verschillende reacties in dit topic dat je je mening hierover beter niet kunt ventileren als je eigen situatie ook niet 100% perfect is.

DuoPenotti

Berichten: 29686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:59

Inderdaad karin, terwijl niemand 100% heeft.
En als die persoon dat wel heeft naar zijn idee het voor een ander paard niet is.
En het eigenlijk gewoon over minimale basisbehoefte ging waar de meeste toch wel eens zijn dat HM, maar ook andere, dat niet hebben.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:11

Even een quote uit de bijdrage van tallie1979. Het gaat over een onderzoek dat paarden daglicht nodig hebben.. Maar ook ander behoeftes.. :D
Staat jouw paard alleen? Hang een spiegel in zijn stal of een uitvergrote foto van een voor hem bekende soortgenoot. Een experiment van dr. Daniel Mills wijst erop, dat dit laatste stress en verveling kan tegengaan.

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:59

Karin schreef:
anjali schreef:
Die manege in New York stamt uit de tijd dat er nog geen gemotoriseerd verkeer bestond en dat ook in een stad als New York alle vervoer te paard ging.

De ontstaansgeschiedenis van maneges midden in de grote stad is volkomen logisch.

Je kunt je wel afvragen of zoiets in de huidige tijd nog bestaansrecht heeft. Maar ik begrijp uit verschillende reacties in dit topic dat je je mening hierover beter niet kunt ventileren als je eigen situatie ook niet 100% perfect is.


Ik heb door discussie in dit topic even een virtueel rondje stallen in New York gedaan en man, dat is pas diep triest |( eerste beste stal, enorme trekpaarden in donkere, smerige 2,5x3m (!) boxen die nooit de buitenwereld zien tenzij ze aan het werk zijn...link

Ik begrijp waar behoefte aan dergelijke stallen oorspronkelijk vandaan kwam, zeker, maar dat is echt niet meer van deze tijd, HM en vergelijkbare maneges evenmin. En als stadskindjes daardoor minder paardrijles krijgen nou jammer :+