Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:54

Dreamboy, dat van dat zonlicht is allemaal leuk en aardig, maar bij regen en een lekkere westenwind denk ik, dat de door jou genoemde voordelen snel verdwijnen. Spreek ik nog niet van een beetje sneeuw en lekkere oostenwind.

Popstra
Berichten: 13795
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:59

DuoPenotti schreef:
Weten ze niet beter of willen ze uit gemak niet beter weten?
Kijk in 1980 snap ik dat nog, nu met internet niet.
Maar kindlief wil paardrijden en dat mag, maar het mag geen moeite kosten.
Heb al een een moeder horen jammeren, als het daar niet kan kan het anders niet.... ja dan niet.

wie is Nikkie?

Dat kleine vrouwtje met dat grote haar die altijd bij RTL Boulevard zit en die modewinkel keten heeft.
Echt modepopje uit Amsterdam Zuid.

Elisa2

Berichten: 37375
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:02

Mijn eerste gedachte was dat ik hoop dat ze dan verplaatst worden naar een lekkere grote wei waar ze paard kunnen zijn.

Dit topic lezende vind ik ook dat je geen drukke evenementen met veel geluid moet organiseren in de buurt van veel paarden.
En op stallen waar paarden geen paard kunnen zijn (niet los met soortgenoten in een grote wei/ paddock in de frisse lucht) moet je geen paarden willen houden. Als je van paarden houdt moet je ze een paardwaardig leven geven.

DuoPenotti

Berichten: 29780
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:03

Duidelijk dat ik dat soort zenders nooit op heb staan :D

Nou die modepop heeft ook internet, dus die weet ook beter.
Maar stel toch dat die modepop bij de ingang van een landje vieze voeten krijgt, nee dan kunnen ze beter op stal staan. Past vast beter bij die soort kak.
Popstra schreef:
DuoPenotti schreef:
Weten ze niet beter of willen ze uit gemak niet beter weten?
Kijk in 1980 snap ik dat nog, nu met internet niet.
Maar kindlief wil paardrijden en dat mag, maar het mag geen moeite kosten.
Heb al een een moeder horen jammeren, als het daar niet kan kan het anders niet.... ja dan niet.

wie is Nikkie?

Dat kleine vrouwtje met dat grote haar die altijd bij RTL Boulevard zit en die modewinkel keten heeft.
Echt modepopje uit Amsterdam Zuid.

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 13:05

Popstra schreef:
Toch zijn er echt mensen die niet beter weten.
De stadsmensen waarvan de kinderen lesjes volgen op die manege.
Die weten echt niet beter.

Nikkie Plessen haar dochtertje bijv rijd daar ook.


Nou, dat is wel heel kort door de bocht hoor. Ik heb zelf jaren in Amsterdam gewoond, ben er geboren en getogen, maar dat de manier van paarden houden bij de Hollandse manege ( wij noemden het overigens vondelmanege) niet klopte was mij al snel duidelijk. Heb daar ook nooit gereden.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 13:51

Veel Amsterdammers hebben vooroordelen richting ons provinciaaltjes, maar omgekeerd kunnen we er blijkbaar ook wat van :=

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 13:57

Popstra schreef:
Toch zijn er echt mensen die niet beter weten.
De stadsmensen waarvan de kinderen lesjes volgen op die manege.
Die weten echt niet beter.

Nikkie Plessen haar dochtertje bijv rijd daar ook.


Ik mocht van mijn moeder 30 jaar geleden al niet op de wachtlijst daar omdat ze het zielig vond voor de paarden :D

Overigens ben ik het ook eens: die manier van paarden houden is echt niet meer van deze tijd.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 14:04

Ik vind het ook niks, een manege in de binnenstad. Heb weleens gelezen dat de paarden van de HM 1 of 2x per jaar vakantie krijgen op een groot weiland, maar geen idee of dat klopt.

Tieme
Berichten: 4963
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 15:21

DuoPenotti schreef:
Duidelijk dat ik dat soort zenders nooit op heb s
Nou die modepop heeft ook internet, dus die weet ook beter.
Maar stel toch dat die modepop bij de ingang van een landje vieze voeten krijgt, nee dan kunnen ze beter op stal staan. Past vast beter bij die soort kak.


Die modepop komt gewoon uit een utrechts dorp dus die zou wel wel wat modder gewend moeten zijn :+

Popstra
Berichten: 13795
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 16:30

Ik bedoel meer dat een leek met totaal andere interesses zich totaal niet interesseerd in hoe paarden gehouden ,,kunnen,, worden. Die denken het zal wel goed zijn zo dat uurtje per week dochterlief even gaat hobbelen.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:20

Popstra, je bedoelt waarschijnlijk: zouden kunnen gehouden worden. Ik heb in het verleden diverse paarden in groeps opfok op grote graspercelen geplaatst. ( In Ierland en in Frankrijk (Bretagne). Dit is geen enkele garantie dat alles goed gaat.
Een jaarling merrie terug gehaald met een ernstige schouderblessure, een ruin terug gehaald met zeer ernstige droes.

Wat mensen denken dat goed is voor een paard, hoeft absoluut niet zo te zijn, of zo uit te pakken.

Iriscope

Berichten: 8604
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:30

Is het niet eens tijd voor een petitie om de deuren te sluiten?

Dreamboy

Berichten: 2458
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 20:58

Popstra schreef:
Ik bedoel meer dat een leek met totaal andere interesses zich totaal niet interesseerd in hoe paarden gehouden ,,kunnen,, worden. Die denken het zal wel goed zijn zo dat uurtje per week dochterlief even gaat hobbelen.



Beetje jammer dat die leek dan blijkbaar wel een stadsmens moet zijn.

Popstra
Berichten: 13795
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 21:26

Nee hoor, ik woonde als kind in een dorp met een manege met een in die tijd zeer goede naam. Daar kwamen de paarden ook nooit buiten en stonden de manege ponys ook in stands. Wist ik veel!?? Nee. Wist niet beter. Kwam uit een gezin waar voetballen de norm was en dat ,beter, zal in die tijd ook vast al geweest zijn.

En ik bedoelde Nikkie even als voorbeeld. En Ja ze woont toevallig in de stad. Is Iemand met totaal andere interesses. Niet zo raar zij niet beter weten.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 23:13

Meer educatie zou verhelderend kunnen werken.

Galoppig

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 00:26

Iriscope schreef:
Is het niet eens tijd voor een petitie om de deuren te sluiten?


Mee eens

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:07

Als het , het streven is om de paardensport in welke gedaante dan ook, om zeep te willen helpen moet je dat zeker doen. Aangezien er nog talloze andere bedrijven op de lijst bijgeschreven kunnen worden.

DuoPenotti

Berichten: 29780
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:13

nikkel schreef:
Als het , het streven is om de paardensport in welke gedaante dan ook, om zeep te willen helpen moet je dat zeker doen. Aangezien er nog talloze andere bedrijven op de lijst bijgeschreven kunnen worden.

dus?

Dat hoeft geen regel te worden dat dit in januari 2022 in moet gaan.
Maar men kan wel zeggen in 2035.
Bij de nertsen vond iedereen het prima dat ze om zeep werden geholpen, maar als het om paarden gaat niet. Vreemde gedachte.
Laat maar regels komen voor het aantal vierkante meters aan buiten paddocks, hoe nat die mogen worden en dat ze daar samen moeten staan met minimaal 1 ander.
Kan dat niet op een bepaalde locatie, dan niet.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:21

Een uitsterf beleid dus. Dat er veranderingen noodzakelijk zijn ben ik met iedereen eens. Maar ik heb in de loop in de loop vd jaren beide kanten van de medaille gezien, daarom denk ik er wat genuanceerd over.

DuoPenotti

Berichten: 29780
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:29

Als ze niet kunnen investeren in betere omstandigheden voor de paarden lijkt met dat prima ja.

En dan ben ik wel benieuwd naar die andere kant die paarden opsluit rechtvaardigt :j
Ik kan die zelf niet bedenken namelijk. Maar wil zeker een andere kant wel horen.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:56

nikkel schreef:
Als het , het streven is om de paardensport in welke gedaante dan ook, om zeep te willen helpen moet je dat zeker doen. Aangezien er nog talloze andere bedrijven op de lijst bijgeschreven kunnen worden.


Is daar iets mis mee dan? Waar mijn paard staat gaan de manege paarden zomers lekker de weide op en in de winter staan ze ook minimaal 4 uur buiten in groepen. Het is nog niet ideaal maar dat zou mijn inziens de minimale norm moeten zijn. En dat dus in de randstad.

Iriscope

Berichten: 8604
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:15

Volgens mij is de kans dat de paardensport blijft bestaan groter, wanneer we ervoor zorgen dat alle paarden in de toekomst een diervriendelijke huisvesting hebben. En dat is bij de Hollandsche manege zeker niet het geval.

Marigold

Berichten: 12592
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:20

Maar waar gaan die paarden en pony’s nou uiteindelijk heen dan tijdens die evenementen?

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Paarden Hollandsche Manege moeten weg tijdens evenementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:34

Uiteindelijk zullen volgens mij, maar ik weet niets van de situatie af, de evenementen ( die bijdragen aan de opbrengsten) wel afvallen. Waardoor uiteindelijk het bedrijf tot stoppen wordt gedwongen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:21

nikkel schreef:
Uiteindelijk zullen volgens mij, maar ik weet niets van de situatie af, de evenementen ( die bijdragen aan de opbrengsten) wel afvallen. Waardoor uiteindelijk het bedrijf tot stoppen wordt gedwongen.

Als je als ondernemer realistisch bent, dan weet je dat paarden houden op die plek geen toekomst heeft.