Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pietje Boel verkoopt haar paard aan de Koninklijke Stallen

 
Profiel   

Phryso
Fokkerij

[ img ]
Wylster 463, de vader van Rembrandt van het Donckse Hof. Foto: Marjo


Een Koninklijke naam heeft ie al, en nu loopt de achtjarige Rembrandt van het Donckse Hof (Wylster 463 x Anton 343) ook daadwerkelijk in de Koninklijke Stallen. ‘Daar hebben we Rembrandt een groot plezier mee gedaan’, aldus zijn oud-eigenaresse Pietje Boel. ‘Van recreatiepaard is hij Koninklijk paard geworden.’

Lees het hele artikel op Phryso
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:37 



 
Profiel   

Verontwaardigde reacties in 3…2…1…

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:51 



 
Profiel   

996981 schreef
Verontwaardigde reacties in 3…2…1…


En waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:54 



 
Profiel   

996981 schreef
Verontwaardigde reacties in 3…2…1…

Ok omdat je zo aandringt... zou hij van onze belastingcentjes betaald zijn?

:+

En dan in het kader van #doeslief...
Veel geluk met deze mooie fries :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:55 



 
Profiel   

Escada schreef
996981 schreef
Verontwaardigde reacties in 3…2…1…


En waarom?

Omdat de openingspost stelt dat je beter een Koninklijk paard, dan recreatiepaard kunt zijn. Daar zijn ongetwijfeld heel veel mensen het niet mee eens :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:30 



 
Profiel   

Neon schreef
996981 schreef
Verontwaardigde reacties in 3…2…1…

Ok omdat je zo aandringt... zou hij van onze belastingcentjes betaald zijn?

:+

En dan in het kader van #doeslief...
Veel geluk met deze mooie fries :D

Haha! Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dan wil ik wel een keer een rondje rijden hoor, als ik meebetaald heb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:30 



 
Profiel   

996981 schreef
Verontwaardigde reacties in 3…2…1…


Nou als en topic over de Hollandsche manege zoveel reacties krijgt ben ik ook benieuwd hoevaak deze paarden buiten komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:40 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
996981 schreef
Verontwaardigde reacties in 3…2…1…


Nou als en topic over de Hollandsche manege zoveel reacties krijgt ben ik ook benieuwd hoevaak deze paarden buiten komen

Daar kan ik je een beetje bij helpen! Loop zelf met regelmaat langs de koninklijke stallen en alhoewel je er geen vol zicht op heb, als je in het prinsessenpark loopt zie je de paddocks en daar staan ze toch vrij regelmatig :D goed, het is inderdaad geen weiland maar het zag er ook niet uit als een postzegeltje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:20 



 
Profiel   

Die mensen zijn gewoon trots en ergens snap ik dat.

Aan de andere kant ook niet. Ik wil niks verkopen, maar als ik verkoop, vind ik aan het Koningshuis geen enkele meerwaarde hebben. Dan zoeken we gewoon de beste baas en als zij dat zijn, is dat prima.

Er zou iig genoeg budget moeten zijn om de paarden optimaal te houden en te verzorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:05 



 
Profiel   

‘Daar hebben we Rembrandt een groot plezier mee gedaan’,
Tuurijk. Denk dat het beestje er hardstikke blij mee is. Ik denk dat Rembrandt liever een groot stuk weiland met schuilstal heeft dan een gouden lint en een paddockje waar hij geen misstap kan maken want he, duur paard.
Maargoed, leuk voor het nieuws en de eigenaren, of het paard er zo blij mee is, zullen we niet weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:11 



 
Profiel   

Anastasia24 schreef
‘Daar hebben we Rembrandt een groot plezier mee gedaan’,
Tuurijk. Denk dat het beestje er hardstikke blij mee is. Ik denk dat Rembrandt liever een groot stuk weiland met schuilstal heeft dan een gouden lint en een paddockje waar hij geen misstap kan maken want he, duur paard.
Maargoed, leuk voor het nieuws en de eigenaren, of het paard er zo blij mee is, zullen we niet weten.

Zo duur zal dat paard niet zijn. Als hij voorheen als recreatiepaard diende. Al is duur natuurlijk relatief

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:22 



 
Profiel   

Citaat
Al met al dus een heel dubbel gevoel, geeft Pietje toe. ‘Een mooiere plek kan hij eigenlijk niet krijgen. Hij gaat regelmatig lekker naar buiten, heeft altijd contact met andere paarden en ik heb gemerkt dat hij het aangespannen werk veel leuker vindt dan onder het zadel rijden. Eigenlijk hadden we Rembrandt geen groter plezier kunnen doen.’


Hebben jullie het artikel wel gelezen? Zo te horen heeft het paard het best naar zijn zin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:49 



 
Profiel   

we kopen een paard, en gokken maar dat datgene wat wij leuk vinden, het paard ook leuk vindt om te doen. Als je je paard dan toch verkoopt, hoe mooi is het dan te merken dat hij z'n nieuwe job leuker vindt? Maakt niet uit bij welk baasje, maar feit is simpelweg dat je paard verkopen aan de koninklijke stallen beter bekt dan je paard verkopen aan de volgende recreant :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:10 



 
Profiel   

Ik Ben vooral verontwaardigd dat 'Pietje' in Nederland een vrouwennaam is. Als Belg had ik toch echt een man verwacht :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:27 



 
Profiel   

Tja, vernoemen he,
...verzuchtte 'kleine Jan'....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:18 



 
Profiel   

Leuk stukje! Maar wat is er nou precies Koninklijk aan de naam? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:30 



 
Profiel   

Dat de Friese paarden om het andere jaar de koning naar de Ridderzaal rijden, op 'prinsjesdag'.
Het andere jaar doen de Groningers dat.

(De Gouden Koets is inmiddels omstreden, maar de rijtoer zelf niet.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:37 



 
Profiel   

Berryz schreef
Ik Ben vooral verontwaardigd dat 'Pietje' in Nederland een vrouwennaam is. Als Belg had ik toch echt een man verwacht :o


En dan nog Pietje Boel, lijkt wel het hoofdpersonage van een jeugdboek. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:39 



 
Profiel   

Ik vind dat een hele mooie nederlandse naam moet ik zeggen Pietje Boel.
Zalig natuurlijk dat je paard door het koninklijk huis aangekocht is, gefeliciteerd en geniet ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:08 



 
Profiel   

Berryz schreef
Ik Ben vooral verontwaardigd dat 'Pietje' in Nederland een vrouwennaam is. Als Belg had ik toch echt een man verwacht :o

In Nederland is een verklein voornaam meestal een meisjes naam.
Jan-Jantje, Piet-Pietje, Koos-Koosje, Dries-Driesje, Cees-Ceesje

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:14 



 
Profiel   

Wat is er koninklijk aan de naam Rembrandt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 22:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen