Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Brexit zorgt voor duurder paardentransport

 
Profiel   

Equnews.nl
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Nikki de Kerf/Bokt Wiki.


In een reportage met fokker Ronan Rothwell heeft de Ier zijn beklag geuit over de gevolgen van Brexit op het paardentransport. De ritjes van en naar het buitenland zijn duurder geworden. Aan RTL zegt Rothwell: "De paarden zijn hier de verliezers."

In het interview doelt de fokker voornamelijk op de tijdspanne die nodig is voor de extra administratie. "Er is nu een vertraging, omdat er een veterinair rapport moet worden ingediend bij het ministerie van Landbouw voor toestemming voor export. Dat duurt ongeveer drie dagen. Daarnaast zijn er extra administratieve kosten, wat we nog nooit eerder hebben gehad. Ook het vervoeren naar Europa is veel duurder geworden."

Er zijn natuurlijk alternatieven, maar die duren langer. Denk bijvoorbeeld aan het transport over zee. "De paarden zijn hier de verliezer. De meeste paarden staan al drie uur op de trailer voordat ze in de haven zijn. Transport van meer dan twintig uur is een enorme stap achteruit voor het comfort en welzijn."
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:28 



 
Profiel   

Ik denk dat we grote verliezers vooral de verkopers en kopers zijn, kopers moeten meer betalen en verkopers zullen heus minder verkopen omdat het totaalplaatje duurder wordt. Als paarden comfi staan op een vrachtwagen, maken die enkele extra uurtjes echt niet veel uit.

Toen de Brexit er nog niet was, stonden heel regelmatig camions dagen vast omdat boten bv niet uitvaarden omdat er te veel wind was, toen was dat allemaal prima, omdat amper iemand dit in zijn portefeuille voelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:41 



 
Profiel   

Alles in UK is duurder door de Brexit. Niet alleen paarden en vervoer.

Hadden ze maar tegen moeten stemmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 20:57 



 
Profiel   

Maar Ierland hoort nog bij Europa, dat is het ding net, zij moeten ook meer betalen omdat ze door de uk moeten passeren om de kortste zeeroutes te krijgen.
Zij konden niet stemmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:33 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Ik denk dat we grote verliezers vooral de verkopers en kopers zijn, kopers moeten meer betalen en verkopers zullen heus minder verkopen omdat het totaalplaatje duurder wordt. Als paarden comfi staan op een vrachtwagen, maken die enkele extra uurtjes echt niet veel uit.

Toen de Brexit er nog niet was, stonden heel regelmatig camions dagen vast omdat boten bv niet uitvaarden omdat er te veel wind was, toen was dat allemaal prima, omdat amper iemand dit in zijn portefeuille voelde.

Paarden gaan alleen al jaren niet meer met de boot maar door de tunnel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 00:55 



 
Profiel   

Alle tinkers die hierheen komen de laatste jaren, al altijd met de boot hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:11 



 

janderegelaa schreef
tengeltje11 schreef
Ik denk dat we grote verliezers vooral de verkopers en kopers zijn, kopers moeten meer betalen en verkopers zullen heus minder verkopen omdat het totaalplaatje duurder wordt. Als paarden comfi staan op een vrachtwagen, maken die enkele extra uurtjes echt niet veel uit.

Toen de Brexit er nog niet was, stonden heel regelmatig camions dagen vast omdat boten bv niet uitvaarden omdat er te veel wind was, toen was dat allemaal prima, omdat amper iemand dit in zijn portefeuille voelde.

Paarden gaan alleen al jaren niet meer met de boot maar door de tunnel.
Er gaan er zat nog met de boot van Dover naar Calais, en dat zijn echt niet alleen de tinkers die ze ergens uit de heuvels van Ierland geplukt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:36 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
tengeltje11 schreef
Ik denk dat we grote verliezers vooral de verkopers en kopers zijn, kopers moeten meer betalen en verkopers zullen heus minder verkopen omdat het totaalplaatje duurder wordt. Als paarden comfi staan op een vrachtwagen, maken die enkele extra uurtjes echt niet veel uit.

Toen de Brexit er nog niet was, stonden heel regelmatig camions dagen vast omdat boten bv niet uitvaarden omdat er te veel wind was, toen was dat allemaal prima, omdat amper iemand dit in zijn portefeuille voelde.

Paarden gaan alleen al jaren niet meer met de boot maar door de tunnel.


Volgens mij mogen de paarden niet met de tunnel? Enkel per ferry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 12:46 



 
Profiel   

Mijn paarden gaan al jaren alleen maar door de tunnel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:21 



 
Profiel   

Voor mij al weer tijdje geleden dat ik wat uit UK hebben laten komen, dus dat maakt wellicht verschil.

Heb wel eens gepolst, maar UK -> NL geven ze nu aan rond de 1500 euro per paard qua transportkosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:44 



 
Profiel   

Ik zie hier een mooie mogelijkheid voor Ierland om zelf een goede veerdienst op te zetten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen