Gio (Pumpkin) zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Gio (Pumpkin) zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 22:33

*Facebook
Sport

Afbeelding


Vanavond heeft Charlotte Dujardin via haar Facebookpagina bekend gemaakt dat Gio (bijnaam Pumpkin) vanaf heden eigendom is van Junior amazone Annabella Pidgley. Eerder dit jaar behaalde Dujardin nog twee bronzen medailles met deze nakomeling van Apache op de Olympische Spelen.

"Het is met bitterzoete emoties dat ik jullie mededeel dat de prachtige Pumpkin nu eigendom is van Junior amazone Annabella Pidgley.

Zoals velen van jullie weten die paarden bezitten, stallen runnen en wedstrijden rijden, is dit zeker niet altijd een gemakkelijke sport en gaat het samen met vele hoogte- en dieptepunten waarbij de paarden ongelooflijke levellers zijn.

Om een positie in de sport te behouden, met name op hoog niveau, moeten er soms moeilijke beslissingen genomen worden. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik dit niet vaak hoef te doen, omdat het altijd moeilijk is om dieren die we als lid van onze familie zien, los te laten.

Het mooie hiervan is dat Pumpkin zijn reis onder de Britse vlag zal voortzetten met een ruiter en familie die ik al vele jaren ken. Annabella is een van de meest veelbelovende ruiters in ons land en werkt zo hard om zichzelf en haar paarden te ontwikkelen, dat terwijl ze de paarden niets anders dan vijfsterrenzorg geeft. Ik zal de combinatie gaan trainen, dus ik ben verheugd dat onze dierbare Pumpkin in mijn leven zal blijven en ik hem nog regelmatig zal zien.

Annabella heeft dit jaar een ongelooflijk seizoen achter de rug, met het behalen van de eerste individuele medailles van Groot-Brittannië op het niveau van de Europees Kampioenschappen Junioren en nadat ik de tijd heb genomen om haar Pumpkin te zien rijden en net zoveel voor hem te vallen als wij, weet ik dat er een prachtig nieuw hoofdstuk op hem wacht. Ik hoop dat jullie dit geliefde paard blijven steunen en ik kijk uit naar alles wat daarna voor hem komt."

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gio zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:44

Het was mijn favoriete combinatie tijdens de Olympische spelen... Charlotte en Gio.

Ga die combinatie wel missen.
Benieuwd welk paard Charlotte nu gaat rijden op concours.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:50

Art_Ificious schreef:
Het was mijn favoriete combinatie tijdens de Olympische spelen... Charlotte en Gio.

Ga die combinatie wel missen.
Benieuwd welk paard Charlotte nu gaat rijden op concours.

Eigenlijk was Gio haar 2e toppaard ze heeft nog altijd de merrie Mount st John Freestyle :j

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 22:59

Ze heeft er volgens mij nog een Everdale zoon staan Imhotep die ze nog start en dan had ze ook nog die schimmel merrie, geen idee hoe die het eigenlijk doet momenteel. En natuurlijk Mount St John ook nog op stal.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gio zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:05

Ze moet wel geld verdienen om de sport echt goed en onbezorgd voort te zetten. Feit dat ze eigenlijk nooit een toppaard verkoopt betekend dat ze het vooral van les klanten en sponsoring moet hebben.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Gio zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 23:09

Maar Gio had ze niet 100% in eigen bezit. Ze had die samen met nog 2 anderen als ik me niet vergis.
Dan moet ze eerst met die 2 overeen gekomen zijn om Gio te verkopen, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 00:06

alice0cullen schreef:
Ze heeft er volgens mij nog een Everdale zoon staan Imhotep die ze nog start en dan had ze ook nog die schimmel merrie, geen idee hoe die het eigenlijk doet momenteel. En natuurlijk Mount St John ook nog op stal.

Het paard heet Freestyle, Mount St John is de stoeterij waar ze vandaan komt. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gio zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 06:16

Ach wat jammer, ik vind Gio zo leuk <3. Wel een buitenkansje voor de nieuwe amazone.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:10

Ik volg de sport niet zo dus ik dacht even dat dit ging om de bekende Bokt-fjord. Was dus ook heel verbaasd dat Dujardin in het verhaal voorkwam :') Goeiemorgen...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:16

Fillis schreef:
Ik volg de sport niet zo dus ik dacht even dat dit ging om de bekende Bokt-fjord. Was dus ook heel verbaasd dat Dujardin in het verhaal voorkwam :') Goeiemorgen...


Ik had precies hetzelfde _O- Gio is voor mij in eerste instantie Amber’s Fjord.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:31

Fillis schreef:
Ik volg de sport niet zo dus ik dacht even dat dit ging om de bekende Bokt-fjord. Was dus ook heel verbaasd dat Dujardin in het verhaal voorkwam :') Goeiemorgen...


Je bent niet de enige, ik had precies hetzelfde. Was ook al gepikeerd dat ik met mijn slaperige kop en te dikke vingers zeker weer een verkeerd topic had aangeklikt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:39

Het is dat ik het originele bericht al op Feestboek had gezien, maar ik moest hier ook even schakelen :D

Als er Pumpkin in de titel had gestaan, dan was het kwartje uiteraard direct gevallen *pum*

Voor zover ik weet was Gio sowieso haar 'tweede paard', zoals al werd gezegd. Maar wel eentje waar ze prachtige resultaten mee heeft behaald. Wat mooi dat hij zijn carrière voortzet in vertrouwde handen.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:05

Fillis schreef:
Ik volg de sport niet zo dus ik dacht even dat dit ging om de bekende Bokt-fjord. Was dus ook heel verbaasd dat Dujardin in het verhaal voorkwam :') Goeiemorgen...


Hier nog één hoor :+

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Gio zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:28

Wel een goede keuze denk ik.
Hij was voor het mooie ook wel een tikje aan de kleine kant.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:54

Fillis schreef:
Ik volg de sport niet zo dus ik dacht even dat dit ging om de bekende Bokt-fjord. Was dus ook heel verbaasd dat Dujardin in het verhaal voorkwam :') Goeiemorgen...

Hier nog zo eentje :+

xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:02

Fillis schreef:
Ik volg de sport niet zo dus ik dacht even dat dit ging om de bekende Bokt-fjord. Was dus ook heel verbaasd dat Dujardin in het verhaal voorkwam :') Goeiemorgen...

En ook ik dacht hetzelfde. Je bent er niet alleen in!

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Gio zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:05

Wat een super mooie kans voor Annabelle. Ze heeft het goed voor elkaar :j
Die familie moet wel een behoorlijk kapitaal hebben, want dit is niet de enige topper die ze heeft :=

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:15

fleurtjeuh schreef:
Hij was voor het mooie ook wel een tikje aan de kleine kant.

Best sneu als je net te klein bent voor het mooie -O-

...maar toch de top 10 van de wereldranglijst weet te behalen. Dan doe je blijkbaar toch iets goed. :)*

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:40

Karin schreef:
fleurtjeuh schreef:
Hij was voor het mooie ook wel een tikje aan de kleine kant.

Best sneu als je net te klein bent voor het mooie -O-

...maar toch de top 10 van de wereldranglijst weet te behalen. Dan doe je blijkbaar toch iets goed. :)*

Ik zeg ook niet dat het geen goede combinatie was ;)
Maar de tendens is toch dat de jury graag een lang benige ruiter op een minstens zo langbenig paard wil zien

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:49

fleurtjeuh schreef:
Wel een goede keuze denk ik.
Hij was voor het mooie ook wel een tikje aan de kleine kant.

:roll:
Dit begrijp ik dus niet he... zijn hoogte veranderd niets aan zijn kwaliteit. Integendeel. De wat kleiner gefokte paarden hebben imo vaak meer kwaliteit. Het moet maar groter en groter en dan zijn ze verbaast dat het zo moeilijk is om een gezond paard te vinden. Gezien hij 3e liep op de OS met beperkte ervaring had de jury er duidelijk ook weinig moeite mee.

Ik vind dit best wel jammer. Gio was mijn favoriet van haar... Heerlijk om eens een wat kleiner dier dat beter in verhouding was in de dressuurring te zien. Had graag meer van hem gezien onder Dujardin.

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:02

Ayasha schreef:
fleurtjeuh schreef:
Wel een goede keuze denk ik.
Hij was voor het mooie ook wel een tikje aan de kleine kant.

:roll:
Dit begrijp ik dus niet he... zijn hoogte veranderd niets aan zijn kwaliteit. Integendeel. De wat kleiner gefokte paarden hebben imo vaak meer kwaliteit. Het moet maar groter en groter en dan zijn ze verbaast dat het zo moeilijk is om een gezond paard te vinden. Gezien hij 3e liep op de OS met beperkte ervaring had de jury er duidelijk ook weinig moeite mee.

Ik vind dit best wel jammer. Gio was mijn favoriet van haar... Heerlijk om eens een wat kleiner dier dat beter in verhouding was in de dressuurring te zien. Had graag meer van hem gezien onder Dujardin.

Ik vond gio ook erg leuk om naar te kijken! Juist omdat hij wat compacter is!
Maar het is en blijft een jurysport en ik denk dat zijn formaat haar ooit 'in de weg' was gaan zitten omdat ze graag grootramige paarden in de ring zien.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Gio (Pumpkin) zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 13:22

De verwarring is begrijpelijk, ik heb de titel even aangepast :D

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:29

Zonde, maar dat meiske heeft wel een stal vol pareltjes en is in goede handen qua training. We zullen hem vast snel weer in de ring zien!!

fleurtjeuh schreef:
Karin schreef:
Best sneu als je net te klein bent voor het mooie -O-

...maar toch de top 10 van de wereldranglijst weet te behalen. Dan doe je blijkbaar toch iets goed. :)*

Ik zeg ook niet dat het geen goede combinatie was ;)
Maar de tendens is toch dat de jury graag een lang benige ruiter op een minstens zo langbenig paard wil zien


Tot op heden heb ik nog geen punten gekregen voor mijn lange benen...
Wat doe ik verkeerd???

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:37

Janine1990 schreef:
Zonde, maar dat meiske heeft wel een stal vol pareltjes en is in goede handen qua training. We zullen hem vast snel weer in de ring zien!!

fleurtjeuh schreef:
Ik zeg ook niet dat het geen goede combinatie was ;)
Maar de tendens is toch dat de jury graag een lang benige ruiter op een minstens zo langbenig paard wil zien


Tot op heden heb ik nog geen punten gekregen voor mijn lange benen...
Wat doe ik verkeerd???

Heb je al eens verticale strepen in je rijbroek proberen te zetten? Dan ogen ze nog langer. Misschien doet dat ‘m ‘t!

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Gio (Pumpkin) zet carrière voort onder Annabella Pidgley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:45

Offtopic: naaldhakken. :j

Ontopic: zonde! Hele fijne combi, maar dit hoort er helaas bij in de paardensport.