Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Manege voelt zich nu wel gehoord over noodopvang Autotron

 
Profiel   

Dtv Nieuws
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: Suzanne_K/Bokt Wiki.


“Het was een goed gesprek, maar eerst zien, dan geloven”, zegt Aileen Schuurmans van Pensionstal Eikenburg in Rosmalen naar aanleiding van het gesprek vrijdagmiddag met burgemeester Jack Mikkers en wethouder Mike van der Geld over de toekomstige noodopvang in het Autotron.

Schuurmans mocht samen met andere omwonenden langskomen op het stadhuis in Den Bosch om hun zorgen te uiten over de noodopvang. “Je wordt niet zomaar uitgenodigd voor een gesprek bij de burgemeester. We voelen ons nu wel serieus genomen”, zegt Schuurmans.

Herhaling
Een aantal weken geleden werd er aangekondigd dat er opnieuw 300 asielzoekers in het Autotron worden opgevangen. Daar waren de vrouwen van Pensionstal Eikenburg niet zo blij mee. Al eerder in 2015 werd het Autotron ook al gebruikt als noodopvang en toen hebben ze bij de pensionstal nare ervaringen gehad met asielzoekers, zegt Schuurmans. PVV-leider Geert Wilders kwam daarom vorige week langs bij de manege om naar hun zorgen te luisteren.

Beheerdersgroep
Nu komt er een beheerdersgroep, waar Schuurmans zelf ook lid van wordt. De groep zal bestaan uit omwonenden, een lid van het Centraal orgaan Opvang Asielzoekers (Coa), de gemeente en de wijkagent. “We hopen gewoon dat de gemeente zich aan de afspraken houdt en dat we geholpen worden als er een melding gedaan wordt van overlast”, zegt Schuurmans

Eerder zei Schuurmans tegen Dtv Nieuws dat de manege graag een elektrisch hek wil plaatsen ter bescherming, maar dit kan later pas bepaald worden in overleg met de beheerdersgroep. In januari 2022 zal er een vervolggesprek plaatsvinden ter evaluatie van de situatie.


Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 21:24 



 
Profiel   

Oh ik kan me hun zorgen zo goed voorstellen... Hopelijk komt t allemaal goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 21:52 



 
Profiel   

De meiden van de manege zijn toentertijd lastig gevallen. Ze waren heel bang voor de asielzoekers. Ze willen deze maatregel nemen om asielzoekers bij de manege weg te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:22 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd ivm racistische uitlatingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:29 



 
Profiel   

Ehm, nee! Vluchtelingen zijn gewoon mensen.
Gezien de ervaring op de manege kan ik mij voorstellen dat er behoefte is aan veiligheidsmaatregelen, maar een electrische hek vind ik wel een absurde maatregel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:32 



 
Profiel   

senna21 schreef
Ehm, nee! Vluchtelingen zijn gewoon mensen.
Gezien de ervaring op de manege kan ik mij voorstellen dat er behoefte is aan veiligheidsmaatregelen, maar een electrische hek vind ik wel een absurde maatregel.

Oh echt? Ik niet. Meer dan genoeg plaatsen waar de terreinen met een elektrisch hek afgesloten worden.

Gewone mensen vallen geen meisjes en vrouwen lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:33 



 
Profiel   

_San87_ schreef
senna21 schreef
Ehm, nee! Vluchtelingen zijn gewoon mensen.
Gezien de ervaring op de manege kan ik mij voorstellen dat er behoefte is aan veiligheidsmaatregelen, maar een electrische hek vind ik wel een absurde maatregel.

Oh echt? Ik niet. Meer dan genoeg plaatsen waar de terreinen met een elektrisch hek afgesloten worden.

Gewone mensen vallen geen meisjes en vrouwen lastig.


In iedere groep vindt men rotte appels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:34 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
_San87_ schreef


Oh echt? Ik niet. Meer dan genoeg plaatsen waar de terreinen met een elektrisch hek afgesloten worden.

Gewone mensen vallen geen meisjes en vrouwen lastig.


In iedere groep vindt men rotte appels.

Zeker. Maar ervaringen in het verleden mag je wel meenemen in beleid voor de toekomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:35 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Vjestagirl schreef
In iedere groep vindt men rotte appels.

Zeker. Maar ervaringen in het verleden mag je wel meenemen in beleid voor de toekomst.


Misschien moeten we dan niemand meer los laten lopen, want overal vind je slechte mensen. Boertjes met een paar stallen die zich vergrijpen aan 15 jarige meisjes die er niets van durven te zeggen. Wil dat zeggen dat we dan ook alle boeren op moeten sluiten? Of als een man uit een dorp een vrouw lastig valt, moeten we dan een elektrisch hek om dat hele dorp heen zetten?

Of moeten we misschien de mensen die verantwoordelijk zijn verantwoordelijk houden, en daar niet een hele groep mensen die toevallig dezelfde achtergrond hebben veroordelen voor de daden van een enkeling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:38 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
_San87_ schreef

Zeker. Maar ervaringen in het verleden mag je wel meenemen in beleid voor de toekomst.


Misschien moeten we dan niemand meer los laten lopen, want overal vind je slechte mensen. Boertjes met een paar stallen die zich vergrijpen aan 15 jarige meisjes die er niets van durven te zeggen. Wil dat zeggen dat we dan ook alle boeren op moeten sluiten? Of als een man uit een dorp een vrouw lastig valt, moeten we dan een elektrisch hek om dat hele dorp heen zetten?

Of moeten we misschien de mensen die verantwoordelijk zijn verantwoordelijk houden, en daar niet een hele groep mensen die toevallig dezelfde achtergrond hebben veroordelen voor de daden van een enkeling?

Wat is het probleem van een elektrisch hek? Maar serieus, ik weet niet wat voor beeld jij hebt bij zo'n hek, maar het is er niet een die onder stroom staat, he.

Laten we wel zo realistisch mogelijk blijven. Al maanden hoor je verhalen over asielzoekers die zich misdragen. De manege in dit artikel heeft diezelfde ervaring. Waarom mogen zij geen voorzorgsmaatregelen nemen door controle te pakken wie er wel en niet toegang heeft tot hun terrein? Een manege is geen openbare ruimte, he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:42 



 
Profiel   

Vrienden van ons wonen bijna naast zo'n opvang en dat is echt niet leuk.
Als je denkt dat het alleen maar dankbare mensen zijn heb je er nog nooit naast gezeten.

Mijn mening is daar wel behoorlijk van bijgesteld. Niets enkeling, er zijn er teveel die zich ernstig misdragen. Zeker tegenover vrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:43 



 
Profiel   

Simpele oplossing : zet gezinnen met kinderen in het Autotron.

(Uiteraard zit vervolgens iemand anders met getraumatiseerde jonge knullen die niets weten van onze cultuur en als beesten worden gezien.)
(Ik praat niets goed. Maar ook Nederlandse jonge knullen al dan niet met trauma snappen soms 'de ballen' van wat een meisje wel of niet wil. Pubermeisjes zijn trouwens in deze extreem kwetsbaar : vaak slecht getraind door haar ouders, en als puber geef je wisselende signalen af. Daar komen brokken van. Ik heb mijn dochters al vroeg op judo of hoe het maar uitkwam gedaan en behalve sexuele voorlichting kwam ook sexueel gedoe en geweld ter sprake.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:43 



 
Profiel   

Bedankt Vjestagirl. Ik zat al te bedenken hoe ik hier eens op zou moeten reageren maar jij verwoord het precies.

Ik snap de zorgen zeker maar om direct de hele groep over één kam te scheren is niet normaal. Tussen de autochtonen ook genoeg rotte appels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:45 



 
Profiel   

Mijn pensionstal lag hemelsbreed ook zo’n 100 meter van een asielzoekerscentrum. Aan de andere kant van de wijk lag de wijk waar ik woonde. Ook daar in de regio. Als meisje van 12 ben ik daar altijd langs gefietst, ook in het donker, terwijl het zelfs een soort bosweg was. Dit is alle jaren (tot en met 18 denk ik?) goed gegaan en heb me geen seconde onveilig gevoeld. Meerdere keren ben ik geholpen als ik weer eens langs liep met een lekke band of losse ketting. En daar waren op een gegevens moment de “probleem jongens” gehuisvest.

Waarschijnlijk zijn er terechte zorgen, in die zin dat daar misschien vervelende dingen in het verleden zijn gebeurd. Maar laten we ajb niet alle asielzoekers over één kam scheren!! Ook in onze woonwijk hebben we nooit last gehad. Inderdaad, in iedere groep zitten rotte appels, maar laat die het niet verpesten voor de rest qua beeldvorming.

@Sundda, ik deel jouw ervaring dus absoluut niet :) (gelukkig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:51 



 
Profiel   

Als zelfs de asielzoekers met gezin zelf zich niet veilig voelen als het gaat om alleenstaande jonge mannen, lijkt mij toch echt dat ook deze mensen een punt hebben.
https://nos.nl/artikel/2406911-afghanen ... -instorten
Citaat
Sadat hoorde van anderen alarmerende verhalen, bijvoorbeeld over de opvang in Leeuwarden. Daar slapen gezinnen in dezelfde hal als alleenstaande jonge mannen, wat tot gespannen situaties leidt. "Sommigen zeggen zelfs dat ze terug willen naar Afghanistan", zegt Sadat. "Ze voelen zich niet veilig, er is geen privacy. Hier heeft een familie gezegd onder geen beding naar Leeuwarden te willen. Ze vrezen voor de veiligheid van hun moeders en dochters."

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:57 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Vrienden van ons wonen bijna naast zo'n opvang en dat is echt niet leuk.
Als je denkt dat het alleen maar dankbare mensen zijn heb je er nog nooit naast gezeten.

Mijn mening is daar wel behoorlijk van bijgesteld. Niets enkeling, er zijn er teveel die zich ernstig misdragen. Zeker tegenover vrouwen.


Vluchten is een recht, dus ik vind het verwachten van dankbaarheid wat krom.

Naast opluchting geldt ook dat je zo ongeveer alles kwijt bent en veel van hen zijn getraumatiseerd.

En tja, er zijn ook lui uit veilige landen zonder een echt vluchtverhaal. (Marokko geldt als veilig, maar of dat geldt voor alle politici, vakbondsleiders en feministische activisten is een vraag.)
Die weten dat ze niets kunnen opbouwen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 00:07 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Sunnda schreef
Vrienden van ons wonen bijna naast zo'n opvang en dat is echt niet leuk.
Als je denkt dat het alleen maar dankbare mensen zijn heb je er nog nooit naast gezeten.

Mijn mening is daar wel behoorlijk van bijgesteld. Niets enkeling, er zijn er teveel die zich ernstig misdragen. Zeker tegenover vrouwen.


Vluchten is een recht, dus ik vind het verwachten van dankbaarheid wat krom.

Naast opluchting geldt ook dat je zo ongeveer alles kwijt bent en veel van hen zijn getraumatiseerd.

En tja, er zijn ook lui uit veilige landen zonder een echt vluchtverhaal. (Marokko geldt als veilig, maar of dat geldt voor alle politici, vakbondsleiders en feministische activisten is een vraag.)
Die weten dat ze niets kunnen opbouwen...

vluchten is een recht, maar opvang krijgen is mazzel hebben.
je we moeten ze helpen, maar er zitten veel rotte appels tussen, in grave gewoond vlakbij azc en hell lullig maar 75% zijn jonge vrijgezelle mannen die heel veel moeite hebben met onze regels.
en dat is super naar voor een hele hoop andereen de gezinnen voelen zich onveilig op een AZC en omwonende al even min,

ik zie het probleem van een electierse hek om je eigen terrein heen dan ook totaal niet, ik bedoel als hun zich netjes gedragen doen ze geen eens een poging jou terrein op te komen, en krijgen ze dus ook geen opdonder in hun flikker. als dit de manege help om zich zelf en hun klanten een veilig gevoel te geven waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 00:24 



 
Profiel   

Zet n elektrisch hek om de manege. Zijn ze ook direct beschermd als de wolven verder optrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 00:56 



 
Profiel   

Ligt het aan mij of missen we meer info om er echt iets over te kunnen zeggen?
Zoals, staat de manage op gemeentegrond? Waarom kan het niet “omgedoopt” worden tot privé-terrein? Er zijn zoveel plekken waarbij zo’n terrein dus omheind is.
Maar ik vraag me dan op praktisch niveau af, hoe komen die jonge meiden dan het erf op?

Dat jonge meiden zich niet veilig voelen kan ik wel inkomen. Ik zie dan ook weinig issues met het plaatsen van een hek ter veiligheid voor minderjarigen. Het is toch niet zo dat als een van de coa verblijvende een paardrij les zou willen, dat dit geweerd gaat worden? Dan praat je over discriminatie.
Zolang de coa weinig maatregelen kan/wil nemen om de veiligheid van de buren te garanderen, mogen verenigingen toch wel zelf in alle redelijkheid hier zelf zorg voor dragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 01:01 



 
Profiel   

Ik kan me wel vinden in bepaalde meningen, hier in de buurt zit inderdaad ook zo'n opvang bij het bos en ik loop er niet graag langs... Ik stond op een stal en reed dan ook regelmatig langs die opvang, tja, dan word je nagekeken en vaak zat hoorde ik geschreeuw, dus ik vermeed het wel.
Maar of het ''beesten'' zijn? Niet ieder mens die daar zit\terecht is gekomen is een ''beest''. Toch zie ik niets ergs in een hek, ik kan de manege heel goed snappen. Als de mensen\meiden zich daardoor veiliger voelen is het toch goed? Inderdaad ook prima voor de wolven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 01:04 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is toch gewoon een elektrisch hek (of poort)?
Zie niet wat daarmee mis is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 01:12 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Wij begrijpen dat de gemoederen in dit topic hoog oplopen, echter is discriminatie e/o racisme in geen enkele vorm toegestaan. Deze berichten zijn dan ook verwijderd.
Voor nu gaat het topic weer open, maar zal op slot gaan bij het niet houden aan de regels
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 02:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen