Nieuwe merrie voor Rodrigo Pessoa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Nieuwe merrie voor Rodrigo Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 22:36

Bokt.nl
Sport

Afbeelding
Rodrigo Pessoa, hier met Tinkabell 12 in 2013 in Lausanne, heeft een nieuw
paard onder het zadel.
Foto: Wikimedia Commons


Dankzij zijn sponsor, Artemis Farms, heeft de Braziliaanse springruiter Rodrigo Pessoa een nieuw paard aan zijn stallen kunnen toevoegen. Zij kochten de 9-jarige Westfaalse schimmelmerrie Chili (Consolidator x Berlin) van Ashford Farm voor de Olympische ruiter.

De merrie werd eerder uitgebracht Joseph Clayton en sinds juni 2020 reed Pessoa’s land- en teamgenoot Marlon Modolo Zanotelli de merrie. Onder zijn zadel ontwikkelde het dier zich tot internationaal 1.50m niveau en de combinatie behaalde diverse topklasseringen. Rodrigo Pessoa is erg blij met zijn nieuwe paard: “Ik ben erg opgewonden dat we Chili mogen verwelkomen in onze stallen. Ze heeft al op een hoog niveau gelopen met mijn teamgenoot Marlon en dat doet ze erg goed. Als ik nieuwe troeven zoek, kom ik altijd graag bij Ashford Farm, zij hebben kwalitatief goede paarden op elk niveau. Dit was niet mogelijk geweest zonder de support en het enthousiasme van Kristy en Jim Clark van Artemis Farms. Het is een voorrecht om daar met een geweldig team voor te mogen werken,” vertelt Pessoa aan World of Showjumping.

Ook Enda Carroll van Ashford farm is blij met de deal: Chili is een uitzonderlijk paard, welke de afgelopen 1,5 jaar uitzonderlijk goed is gereden door Marlon. Het is ons een groot plezier om doorlopend goede paarden te kunnen zoeken voor Artemis Farms en Rodrigo.”