Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Platina boek voor ”De jongen, de mol, de vos en het paard”

 
Profiel   

*Bokt.nl
Community

[ img ]
Foto: Marjo


Op 10 oktober 2019 bracht Charlie Mackesy het boek "The boy, the mole, the fox and the horse" uit. In maart 2020 verscheen dit boek in het Nederlands, "de jongen, de mol, de vos en het paard". Inmiddels heeft dit boek de status van Platina Boek ontvangen, met meer dan 350.000 verkochte exemplaren.

Het boek bestaat uit verschillende prenten, schetsen en mooie uitspraken. Maar bovenal zijn het belangrijke levenslessen. Het bevat mooie boodschappen voor hen die een donkere tijd doormaken, maar biedt ook een prachtig perspectief op het leven.
Naast de serieuze ondertoon, zit er ook een gezonde portie humor in het boek. Het wordt al gauw duidelijk dat de mol gek is op taart en dat het bijzondere viertal mooie avonturen doormaakt.

'Wat is het moedigste dat je ooit hebt gezegd?' vroeg de jongen. 'Help,' antwoordde het paard.

Charlie Mackesy is de Britse artiest, illustrator en auteur die achter dit boek zit. Met zijn werk heeft hij meerdere awards gewonnen, waaronder de Nielsen Bestseller Award. Ook in Groot Brittannië heeft dit boek de platinum status al ontvangen, en daar is het ook al opgenomen in de 21st Century Hall of Fame, samen met nog 148 andere titels.

Door meerdere recensenten wordt het boek geprezen om zijn luchtigheid met diepere boodschappen.
Astrid Slootweg schrijft: De observaties en uitspraken van de dieren en de jongen zijn vaak op het eerste oog simpel, maar er zit altijd een diepere betekenis achter, die je aan het denken doen zetten over waar je staat in het leven en wat je belangrijk vindt.

Arthur Japin heeft de Nederlandse vertaling van dit boek geschreven. Hij mag het platinum boek in ontvangst nemen.
Sinds 2012 worden, net als in de platenindustrie, Gouden, Platinum en Diamanten boeken uitgereikt. Het boek zal de status "Diamant" krijgen zodra er 500.000 exemplaren zijn verkocht.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 17:58 



 
Profiel   

Ik wilde mijn Oma vorig jaar iets unieks cadeau geven en gaf haar dit boekje, ze is er ontzettend blij mee. Het is een heel mooi boekje met prachtige tekeningen en hele wijze woorden. Tof om het hier langs te zien komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 18:11 



 
Profiel   

Het is dan ook een prachtig boek <3
Ik heb het al verschillende keren cadeau gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 18:13 



 

Aaahhh, ik heb hem ook, prachtig boekje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 18:13 



 
Profiel   

Zo verdiend! Mijn favo boek van 2020 en van 2021. Heb 'm al aan verschillende mensen aangeraden en cadeau gedaan en bijna iedereen is net zo enthousiast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 18:19 



 
Profiel   

Ik heb het boek ook, en pak hem nog regelmatig om even door te bladeren. Het verbaast me niet dat het boek platinum is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 18:29 



 
Profiel   

Ik heb het boek ook en ik ben er ook echt blij mee! Ik pak hem er graag ook even bij. Heerlijk boek

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 18:33 



 
Profiel   

Prachtig boek inderdaad. Hij is op dit moment ook bezig met het maken van een film over het drietal. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 18:34 



 
Profiel   

Ik heb hem ook, vorig jaar voor kerst gekregen. Prachtig en prachtige tekeningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:15 



 
Profiel   

Heel mooi boek.
Hebben zelfs een van zijn tekeningen op de rouwkaart van mijn mams gebruikt. Speciaal toestemming gekregen.
Echt een aanrader

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:23 



 
Profiel   

Ik heb hem ook, mezelf vorig jaar kado gegeven.
Zo mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:24 



 
Profiel   

Hij stond al even op mijn verlanglijstje. Zojuist de gebonden versie besteld bij de locale boekhandel. De spreuken zijn zo wijs <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:37 



 
Profiel   

Ragdoll onderin beeld? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 20:00 



 
Profiel   

Natascha schreef
Ragdoll onderin beeld? :D

Die vraag kwam de vorige keer ook al voorbij :D
Maar nee, een Heilige Birmaan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 20:01 



 
Profiel   

Vorigjaar in m kerst pakket gekregen!
Ben er super blij mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 20:04 



 
Profiel   

Vorig jaar gekocht en ook een aan mijn vriendin gegeven.
En ik pak hem nog regelmatig.
Zulke mooie teksten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 09:48 



 
Profiel   

dit is een geweldig boek voor kinderen met dyselectie , het leest snel grote letters en hele duidelijke platen. wat handig is je hebt meteen handvaten om dat zinnetje met je kind te bespreken.

En het is een leuk kraamkado voor als er al 3 kinderen zijn....meestal hebben die jonge gezinnen alles al!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 11:42 



 
Profiel   

Mezelf cadeau gedaan na een pittige periode, geeft steun en troost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:02 



 
Profiel   

Echt een mooi boek! Ik heb trouwens het Engelstalige origineel, vind die teksten toch sprekender.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 16:47 



 

Prachtig boek!
Ik heb het voor de kerst gekocht voor een vriendin die een moeilijke tijd doormaakt,
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen