Faszination de Malleret naar Krusterhof voor fokseizoen 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Faszination de Malleret naar Krusterhof voor fokseizoen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-21 23:54

Eurodressage.com
Fokkerij

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marjo


De 2,5-jarige, pas goedgekeurde en premium verklaarde Hannoveraanse hengst Faszination de Malleret (Fürst Belissaro x San Remo) zal tijdens het fokseizoen 2022 verhuizen naar Johann Hinnemann’s hengstenhouderij Krüsterhof in Voerde, Duitsland.

De knappe bruine hengst zal beginnen met, aan zijn leeftijd aangepaste, eerste trainingen onder de gevorderde hoede van Stefanie Wolf.

Faszination de Malleret deed hoofden omdraaien in Verden
Faszination de Malleret deed de meeste hoofden omdraaien bij de Hannoveraanse hengstenkeuring 2021 in Verden, Duitsland, van 5-7 november 2021.

Gefokt door Jan Schomaker en voorgebracht door Heinrich Gießelmann, maakte de sterk bewegende bruine hengst indruk op de keuringscommissie en het publiek. Hij deed dat met zijn moderne exterieur, excellente basisgangen en relaxte, zelfverzekerde houding in de baan. Hij heeft alles in zich om een topsportpaard te worden in de dressuur en de genen voor een hooggewaarde dekhengst.

De Hannoveraanse keuringscommissie beloonde zijn kwaliteiten door hem de titel “premium” te geven. Dit bleef niet onopgemerkt bij Gérald Martinez, die in de veiling deze hengst voor € 210.000 kocht voor Haras de Malleret in Frankrijk.

“Vanaf de start was hij mijn favoriet,” vertelt Martinez. “Voor mij zijn de beste paarden degenen die het meest consistent zijn in alle fases: in de hand, aan de longe, in vrijheid. En voor mij was dat Faszination. Een hengst moet nobel zijn in de breedste zin van het woord en drie excellente gangen hebben, die hij in elke fase van de keuring showt, maakt niet uit welke externe invloeden er zijn. Het bewijst zijn vriendelijke karakter en dat is prioriteit voor mij. Heel veel paarden zijn voor vele ruiters te moeilijk en we moeten niet vergeten om boven alles overal plezier in te hebben. Faszination combineert een toppotentie voor de sport met karakter en een goed hart.”

Verfijnde stamboom
Faszination de Malleret heeft een verfijnde stamboom van prestatie dressuurbloed.

De 1.70 meter hoge hengst is van Fürst Belissaro (Fürstenball x Belissimo M) uit de merrie Seute Deern (San Remo x Davignon x Raphael).

Hij combineert het beste van de Duitse, moderne en atletische jonge hengsten met de bewezen, traditionele bloedlijnen in de derde en vierde generatie.

Zijn merrielijn van “Cabanda” heeft de legendarische dekhengsten Pik Bubem Donnerschlag, Ragazzo, Scuderia, Deniox PCH en Destano voortgebracht. Uit de lijn komen ook internationale grand prix paarden, onder andere Santana (Minna Telde), Bonamour (Hubertus Schmidt) en Rebelle (Daniel Bachmann).

“Ik ben erg blij dat we de kans hebben gekregen om hem te kopen,” voegt Gerard toe. Faszination versterkt in de stamboeken zeker de diversiteit waar we voor staan bij Haras de Malleret, naast onze Danciano (Dancier x Rotspon) en Flinstone (Fidertanz x Abanos).”

Krüsterhof
Haras de Malleret is een partnerschap aangegaan met het vernieuwde hengstenstation Krüsterhof in Duitsland, waar Faszination de Malleret in 2022 middels vers sperma beschikbaar zal zijn voor fokkers.

Onder de zorgvuldige training en supervisie van grand prix amazone en expert in jonge paarden, Stefanie Wolf, zal Faszination minutieus voorbereid worden voor de bruikbaarheidtest voor hengsten volgend jaar.

“We zijn blij en trots dat onze nieuwe hengst Faszination het prestigieuze hengstenstation Krüsterhof zijn thuis mag noemen in 2022,” zegt Martinez. “Zij zullen de training van ons paard met hetzelfde grote respect en geduld benaderen als dat we thuis doen. Na een lang gesprek met Stefanie Wolf en na overleg met onze trainers Hans-Heinrich Meyer zu Strohen en Ariane Pourtavaf, ben ik er van overtuigd dat we allemaal dezelfde visie delen: het welzijn van mijn paarden gaat boven alles.”

Afbeelding

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.