Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Aftellen naar Jumping Amsterdam 2022 met Liv Huijbregts

 
Profiel   

Jumping Amsterdam
Sport

[ img ]
H&M All In, hier met Peder Fredricson, is gefokt door de ouders van Liv Huijbregts.
Foto: Marjo.


De selectiewedstrijden voor de nationale donderdag van Jumping Amsterdam zijn in volle gang. Door het hele land wordt zowel voor de spring- als voor de dressuurwedstrijden enthousiast en oh zo fanatiek gestreden om de te vergeven startplaatsen. Afgelopen weekend werd er gesprongen in Lisse, en daar reed de pas 18 jarige Liv Huijbregts zich in de kijker. Ze won zowel het L, als het Z, als het ZZ. Reden om te bellen met deze succesvolle amazone.

Full time paarden
Ze zit in de auto en is duidelijk verbaasd als ze hoort wie ze aan de telefoon heeft. Ietwat verlegen, maar vriendelijk staat ze ons te woord: “Ik ben dus Liv, 18 jaar en woon in Rijsbergen. Eigenlijk zat ik nog op school, ik deed Havo, maar ik besloot 1,5 jaar geleden een tussenjaar te nemen om me helemaal op de paarden te richten. Dit is echter al tussenjaar twee, en ik weet eerlijk gezegd niet of school er nog van gaat komen. Mijn ouders fokken internationale springpaarden en zo ben ik ook in de springsport terecht gekomen. Een bekend paard wat mijn ouders gefokt hebben is bijvoorbeeld H&M All In van Peder Fredricson. Naast de paarden doe ik momenteel eigenlijk niets, daar heb ik geen tijd voor. Ik rijd paarden voor mijn ouders, maar heb ook paarden in training van eigenaren. Het gaat nu goed en ik wil kijken hoe ver ik kan komen."

Loranda, Quaidano, Golden Boy
"Afgelopen weekend reed ik dus de selectiewedstrijden voor Jumping Amsterdam in Lisse. Ik zelf heb er nog nooit eerder gereden, maar mijn broer wel. Natuurlijk had ik niet verwacht dat het zo uit zou pakken, maar ik ging er wel voor. Ik begon in de klasse L met de 11-jarige merrie Loranda. Dat lukte helemaal, we wonnen en toen had ik de smaak te pakken. Vervolgens won ik met Quaidano (12) de klasse Z en als kers op de taart ook nog met Golden Boy (11) het ZZ. Deze drie paarden zijn allemaal van eigenaren. Golden Boy is van een Nederlandse eigenaar en de andere twee van een Russische eigenaar, waarmee ik via de Nederlandse eigenaar in contact ben gekomen. Zoals nu lijkt, kan ik alle drie de paarden voorlopig blijven rijden. Loranda en Golden Boy zijn niet te koop. Quaidano wel, maar daar is geen haast bij. De eigenaar van Loranda wil naast de sport ook nog graag een veulen van haar fokken."

Jumping Amsterdam
"Ik heb dus nog nooit in Amsterdam gereden en ik vind het echt super leuk dat ik daar nu naar uit kan kijken. Nerveus zal ik niet zijn, ik kan goed met spanning omgaan, maar ik vind het wel heel bijzonder. Als publiek ben ik al meerdere keren bij Jumping geweest. Super gezellig vind ik het altijd, met hele mooie sport. Iedere keer als ik daar was bedacht ik me hoe gaaf het zou zijn om zelf in die piste te mogen rijden en nu is het dus gelukt! Echt zo mooi, dat ik nu mag starten en nog wel in 3 klassen. Echter, heb ik dit natuurlijk niet alleen gedaan. Daarom wil ik graag deze gelegenheid aangrijpen om iedereen te bedanken die hier voor mij aan bijgedragen heeft. We gaan voor een mooie dag met geweldige sport, ik kijk er nu al naar uit!”

Aan haar stem te horen vindt ze het ons te woord staan spannender dan het rijden, maar we horen ook haar blijdschap, haar lach wint het van de spanning. Dank dat je even tijd voor ons wilde maken Liv, dit zit erop. Nu uitkijken naar die donderdag eind januari 2022 in de RAI in Amsterdam, alvast veel succes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:42 



 
Profiel   

Leuk verslag, veel succes !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen