Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Aftellen naar Jumping Amsterdam met Renate van Uytert

 
Profiel   

Jumping Amsterdam
Sport

[ img ]
Renate van Uytert en In Style tijdens de KWPN Stallion Show 2020. Foto: Marjo.


De selectiewedstrijden voor de nationale donderdag van Jumping Amsterdam zijn in volle gang en er wordt fanatiek gestreden om de te vergeven startplaatsen. Zondag 14 november vond bij Rijvereniging Liempde in Liempde weer een strijd om een startplaats bij de dressuur plaats en hierbij kwam Renate van Uytert als winnares uit de bus. Samen met de achtjarige KWPN hengst In Style (Eye Catcher x Lorentin I) behaalde ze een topscore van maar liefst 75,37%. Reden om te bellen met de amazone van diverse geweldige KWPN hengsten van Hengstenstation Van Uytert: Renate van Uytert.

Paardenmeisje
Ze is 31 jaar, getrouwd met hengstenhouder Joop van Uytert en heeft een dochtertje Stella van 2, dat nu al een paardenmeisje lijkt te worden. Dat heeft ze niet van een vreemde, want ook Renate kan zich niet anders herinneren dan dat ze met paarden bezig was. Samen met haar man woont ze op het bedrijf in Heerwaarden en ze rijdt iedere dag met heel veel plezier diverse hengsten. Echter, naast de paarden heeft ze ook andere hobby’s. Ze doet graag leuke dingen met vriendinnen en haar dochtertje, winkelt graag en is dol op uit eten gaan.

In Style
In Style is gefokt door Joop, hij wordt gereden door zijn vrouw en behaalt succes na succes. Kan het nog mooier? Renate: "Eigenlijk niet. Hij is het perfecte paard. Al vanaf veulen. Hij is lief, bloedmooi, heeft een super fijn karakter en is een echte levensgenieter. Hij is een deel van ons gezin en past ook helemaal bij ons. In Style heeft zowel een carrière als dekhengst, als in de sport en we hebben alle grote wedstrijden en competities voor de eerste keer samen meegemaakt, dat maakt het extra speciaal. Iedereen zou gelukkig worden van een paard als hij. Hij is ongelooflijk stoer en knap, maar heeft een heel lief innerlijk, eigenlijk is hij de ideale man."

Jumping Amsterdam
"Ik kom al heel lang bij Jumping Amsterdam, ik denk al vanaf dat ik 10 jaar was. We gingen met de rijvereniging altijd met een grote bus en met mijn vader, die de mensport beoefent, ging ik ook altijd mee. Als ik aan Amsterdam denk, denk ik aan een grote, mooie hal, leuke winkeltjes en gezelligheid. Maar ook aan de stad zelf, die vind ik ook geweldig. Jumping Amsterdam is meer dan een concours, het is echt een uitje."

Renate reed al twee keer eerder in Amsterdam. Ze won zelfs beide keren de Subli Cup (4 + 5 jarigen) met de KWPN hengst Johnny Depp (v. Bordeaux x Jazz). Vindt ze het nu nog wel speciaal om te mogen starten of wordt het al gewoon? Renate haar antwoord is spontaan en bijna verontwaardigd: "Nee, het wordt zeker niet gewoon! Ik vind het nog steeds super speciaal, het is een eer om op Jumping te mogen rijden! Alle topruiters rijden daar en Prix St. Georges is toch weer een stuk hoger niveau dan de Subli Cup. Bovendien rijd ik onze eigen hengsten, dat is extra speciaal. Ook denk ik dat mijn paarden het gaaf vinden om bij jullie te mogen rijden. Eerlijk gezegd ben ik altijd weer nerveus voor een wedstrijd, maar ik denk dat onze hengsten daar minder last van hebben. Zij zijn van jongs af aan gewend om in de spotlights te staan en genieten van zulke entourages."

Grand Prix
"Ik doe nu even iets rustiger met In Style en geniet van alle positieve aandacht rond onze goede prestaties, zoals ook dit leuke gesprek. Daarna probeer ik nog 1 of 2 wedstrijden te rijden voor het zover is. Dat geeft mij informatie wat ik thuis verder moet trainen. Daarnaast train ik met Edward Gal en Diederik van Silfhout, twee toptrainers, die mij ongetwijfeld ook goed zullen helpen in de voorbereiding. Ik heb er nu al heel veel zin in en we gaan heel erg ons best doen. We stellen ons doel steeds een beetje bij. Eerst mocht ik Subli rijden in Amsterdam, nu Prix St. Georges en uiteindelijk hoop ik Grand Prix te kunnen starten. Met één van onze eigen hengsten In Style, Johnny Depp of Just Wimphof (v. De Niro x Riccione). Met hen ben ik bij het begin begonnen en met hen ga ik voor het hoogst haalbare."

Ze geniet duidelijk van haar paarden en alles eromheen. Renate houdt van haar mannen, ze praat over ze met passie. Maar ze heeft ook ambities en dat past bij ons concours, wij gaan ook voor het hoogst haalbare. Leuk je eind januari wederom te mogen verwelkomen in de RAI, Renate, we zien er net als jij naar uit. Succes met de voorbereiding en graag tot dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen