Kijktip: Documentaires Van Trigt op Netflix

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 07:06

Boras schreef:
Ik denk dat Tim de juiste mentaliteit, de drive, om topsporter te zijn, mist. Ik zie wat dat betreft wel wat zijn vader ziet. Of beter, mist.

Verder heb ik die vader niet verbaal tekeer zien gaan. Ik denk eerder dat Tim soms wat harder aangepakt moet worden als hij topsporter wil zijn. Het lijkt wel een beetje een watje. Ik dacht dat hij begin 20 was. Leuke vent verder hoor, maar passie en gedrevenheid zie ik niet in de docu.

Over de vader als trainer en bondscoach kan ik weinig zeggen. Hij werd vooral als een vader in beeld gebracht, niet zo zeer als een prof.

Mooi om te zien dat de paarden een belangrijke plaats innemen.

Jeetje ik dacht ook dat hij rond de 20 was. Zeker geen 36! Vond het verder geen plezierige docu om naar te kijken. Ik dacht alleen maar 'Tim wil dit helemaal niet'.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 14:25

Tim is volgens mij veels te gevoelig voor de harde paardenwereld. Die jongen man moet gewoon lekker iets maatschappelijks gaan doen. En vooral niet teveel met zijn pa samen gaan werken, want die is juist het tegenovergestelde.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kijktip: Documentaires Van Trigt op Netflix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 16:14

Ik heb nu ook Gouden genen gekeken. Het is dubbel, want ik ken Klaver van vroeger. Aardige man, maar niet altijd even paardvriendelijk. Had hij ook niet boetes gekregen?

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Kijktip: Documentaires Van Trigt op Netflix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:53

Oh jeetje is ie al 36 wow dacht echt dat hij nog niet eens hoefde te scheren :=

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:44

Poh, ik vond Vals spel wel heftig hoor. Vooral hoe er met de paarden om werd gegaan. Ik vond het schokkend dat London zoveel mankementen had en daarmee op internationaal niveau liep. En vooral de verkoop van die oudjes ging me erg aan het hart.

Koekie73

Berichten: 2663
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:43

Ik had Obstakels al eens gezien, nu nog een keer gekeken. Ik vind het dubbel.
Als ouder vind ik het pijnlijk te zien dat Tim niet aan de verwachtingen van zijn vader voldoet en eigenlijk teveel gepusht wordt.
De keerzijde is, is dat Tim topsport bedrijft en vanuit dat oogpunt mist hij de juiste instelling. Hij durft blijkbaar niet genoeg voor dit niveau, lijkt het eigenlijk te spannend te vinden. In die zin snap ik zijn vader wel. Maar ik vraag me wel af waarom Tim hier dan zelf voor kiest.
En 36?? Dat had ik ook niet gedacht :wow:
Laatst bijgewerkt door Koekie73 op 29-12-21 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:50

Daarom vind ik Tim ook helemaal niet zielig en vind ik ook dat hem onrecht wordt aangedaan.

Krijg eerder de indruk dat hij wel een flinker schopje onder zijn kont kan gebruiken :D

Edit:

ik heb inmiddels trouwens ook Vals Geld bekeken. Viel me tegen op inhoud, ik vond de kwaliteit van de docu niet heel hoog. Ik kijk veel liever naar andere, wat luchtigere docu's van Van Trigt.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kijktip: Documentaires Van Trigt op Netflix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:53

Toen hij ziek was en alsnog zo gepusht werd, vond ik wel sneu. Als je zo beroerd bent is het in mijn ogen een flink extra risico om dan zo’n moeilijke cross te gaan rijden.

Koekie73

Berichten: 2663
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:59

Boras schreef:
Daarom vind ik Tim ook helemaal niet zielig en vind ik ook dat hem onrecht wordt aangedaan.

Krijg eerder de indruk dat hij wel een flinker schopje onder zijn kont kan gebruiken :D

Edit:

ik heb inmiddels trouwens ook Vals Geld bekeken. Viel me tegen op inhoud, ik vond de kwaliteit van de docu niet heel hoog. Ik kijk veel liever naar andere, wat luchtigere docu's van Van Trigt.


Ik vermoed eerder dat dat schopje onder zijn kont niet gaat werken, dat hij helaas iets te onzeker is om structureel mee te draaien op dat niveau.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kijktip: Documentaires Van Trigt op Netflix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:00

Niet specifiek voor de professionele paardenwereld, gewoon in het algemeen. Lijkt weinig bij te zitten bij die jongen. Uh man.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:05

Boras schreef:
Daarom vind ik Tim ook helemaal niet zielig en vind ik ook dat hem onrecht wordt aangedaan.

Krijg eerder de indruk dat hij wel een flinker schopje onder zijn kont kan gebruiken :D

Edit:

ik heb inmiddels trouwens ook Vals Geld bekeken. Viel me tegen op inhoud, ik vond de kwaliteit van de docu niet heel hoog. Ik kijk veel liever naar andere, wat luchtigere docu's van Van Trigt.


Oh ik vond de inhoud juist wel heel interessant, vooral over Senior, hoe zijn denkwijze is. Beetje narcistische trekjes heeft hij, denken dat wat hij deed oke is, en iedereen daar omheen is fout. Er wordt hen onrecht aangedaan, zij zijn slachtoffer. Terwijl hij gewoon de wet heeft overtreden. Het is jammer dat er zoveel mensen slachtoffer zijn geworden van zijn gedrag, Gerco heeft hier helemaal niet om gevraagd bijvoorbeeld. Maar ik heb het ook te doen met de medewerkers van de stal en die mensen die daar woonde. Maar het ergste is, dat hij mede veroorzaker is van de landelijke vastgoed crisis. En ik wil niet weten hoeveel mensen daar de dupe van zijn geworden...

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:08

Earth schreef:
Boras schreef:
Daarom vind ik Tim ook helemaal niet zielig en vind ik ook dat hem onrecht wordt aangedaan.

Krijg eerder de indruk dat hij wel een flinker schopje onder zijn kont kan gebruiken :D

Edit:

ik heb inmiddels trouwens ook Vals Geld bekeken. Viel me tegen op inhoud, ik vond de kwaliteit van de docu niet heel hoog. Ik kijk veel liever naar andere, wat luchtigere docu's van Van Trigt.


Oh ik vond de inhoud juist wel heel interessant, vooral over Senior, hoe zijn denkwijze is. Beetje narcistische trekjes heeft hij, denken dat wat hij deed oke is, en iedereen daar omheen is fout. Er wordt hen onrecht aangedaan, zij zijn slachtoffer. Terwijl hij gewoon de wet heeft overtreden. Het is jammer dat er zoveel mensen slachtoffer zijn geworden van zijn gedrag, Gerco heeft hier helemaal niet om gevraagd bijvoorbeeld. Maar ik heb het ook te doen met de medewerkers van de stal en die mensen die daar woonde. Maar het ergste is, dat hij mede veroorzaker is van de landelijke vastgoed crisis. En ik wil niet weten hoeveel mensen daar de dupe van zijn geworden...


Ik bleef met vragen zitten. Wat is nou waar en wat is nou niet waar. Die Visser is zeg maar heel apart. Eens. Maar het werd ook niet echt weerlegt. Aan die journalist die ook aan het woord kwam, had ik wat dat betreft niet veel. Teveel open eindjes voor mij.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:43

Wat ik schokkend vond in Vals Spel is dat de bank gewoon heeft mee gefaciliteerd in het hele fraude verhaal, ze wisten ervan. En daar rolt slechts één kop. Geen boetes voor de bank, geen gevolgen verder, ik vind dat de bank mede aansprakelijk is voor de ellende, maar ze hebben hun zondebok gevonden in Visser sr. En ja hij is ook zeker schuldig, maar bizar de ene oplichter (de rabobank) de andere zo kapot kan maken. Overigens geen medelijden met Visser Sr die zit echt in zijn eigen wereldje, maar wat sneu voor de oudjes. Fijn dat die weer samen zijn.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:05

Mer1980 schreef:
Wat ik schokkend vond in Vals Spel is dat de bank gewoon heeft mee gefaciliteerd in het hele fraude verhaal, ze wisten ervan. En daar rolt slechts één kop. Geen boetes voor de bank, geen gevolgen verder, ik vind dat de bank mede aansprakelijk is voor de ellende, maar ze hebben hun zondebok gevonden in Visser sr. En ja hij is ook zeker schuldig, maar bizar de ene oplichter (de rabobank) de andere zo kapot kan maken. Overigens geen medelijden met Visser Sr die zit echt in zijn eigen wereldje, maar wat sneu voor de oudjes. Fijn dat die weer samen zijn.

Ja dat is zeker bizar. :j

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:40

Birgit01 schreef:
Je hebt tijdens het bekijken van Obstakels toch een beetje medelijden met Tim. Ik zie hem niet genieten van zijn sport. Al was dit misschien gewoon niet zijn jaar.


Dit had ik ook heel erg, hij lijkt het te willen maar niet op deze manier. Ik vind de eventing sowieso niet echt goed uit de verf komen in deze docu, als je wat mee volgt op YouTube dan zie je ook dat het niet zo bruut en bot is als dat het daar lijkt…

Edit; ik dacht ook dat die 23 oid zou zijn. Oeps.