Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst Guinness is verkocht aan Patteet en Seacoast Stables

 
Profiel   

Equnews
Sport

[ img ]
Guinness, hier onder Harry Allen. Foto: FEI/ Leanjo de Koster


De tienjarige Nabab de Reve hengst van Noel Delahunty & Ballywalter Stables is verkocht aan de beste Belgische amazone op de wereldranglijst, Gudrun Patteet en Seacoast Stables. Guinness liep sterk in de kijker op Ballywalter Stables. Sinds de ruin in 2016 daar arriveerde, wist hij talloze klasseringen te verzamelen met zowel Bertram als Harry in het zadel. Bertram Allen heeft hem als jong paard succesvol opgeleerd, waarbij hij meerdere topklasseringen verzamelde met Guinness in de rubrieken voor jonge paarden. Als zesjarige zegevierde de hengst in Vejer de la Frontera, Vilamoura. Daarnaast werd het duo vijfde en zevende in de Young Sires Masters van CSI5* Bordeaux, pakten ze goud in Lier en werden ze derde in de Young Horse Finale in Swolle. In 2019 werd deze jonge topper van Harry en maakten ze meerdere optredens op het hogere niveau.

Deze zomer maakten Guinness en Harry deel uit van het Ierse springteam dat zilver pakte op de FEI Young Rider European Championships, waar Harry individueel 15de werd. Bovendien sprong het duo een schitterende dubbel foutloze ronde tijdens de Nations Cup in Drammen, en droeg zo bij aan de overwinning in de teamwedstrijd.

In oktober maakten de twee een knap 5* Grand Prix-debuut in Oslo, met een indrukwekkende tweede plaats in hun allereerste vijfsterren 1.60m Grand Prix. Deze overwinning werd gevolgd door een sterke prestatie in de openingsronde van de FEI World Cup. Een week later voegde Guinness daar nog een topresultaat aan toe toen hij tweede werd in de viersterren Grote Prijs van St Lo in Frankrijk.

Guinness heeft dan ook een grote rol gespeeld in het lanceren van Harry's carrière op topniveau. "Guinness is tot nu toe mijn beste paard geweest. Hij bracht me naar het topniveau. Hij heeft altijd het beste van zichzelf gegeven en daar zal ik hem altijd dankbaar voor zijn. Guinness heeft echt alles wat iemand zich kan wensen in een paard. Ik zal de wedstrijden met hem missen, en het zal emotioneel zijn om hem te zien gaan. Toch ben ik blij dat hij zijn carrière kan voortzetten bij een internationale topruiter als de Belgische Gudrun Patteet. Ik wens Gudrun het allerbeste met Guinness in de toekomst!" Guinness kwam als 5-jarige hengst aan op Ballywaler Stables. Het duurde niet lang voordat hij een echte favoriet werd op stal. "Na de eerste sprong wist ik dat deze hengst speciaal was. Ik wens Gudrun veel succes met dit zeer getalenteerde paard, " aldus Bertram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen