Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Maud de Reu in het magazine "Contact"

 
Profiel   

KNHS
Algemeen

[ img ]
Maud de Reu, hier met Webron. Foto: Tezzy


Maud de Reu (22) debuteerde dit jaar als pararuiter op de Paralympische Spelen van Tokio. Ze haalde de dressuurfinale niet, maar het was voor haar een wens die uitkwam. En ze is nog lang niet uitgedroomd want het WK en de volgende Spelen staan alweer op de planning.

Toen Maud in groep vier zat, werd bij haar de progressieve spierziekte SMA type 3 vastgesteld. De diagnose kwam na een periode van onduidelijkheid over wat er fysiek precies met haar aan de hand was. In de jaren daarna ervaart Maud een afname van spierkracht in haar armen en benen, ze heeft minder energie en is vaker vermoeid. ‘Ik kan wel lopen, maar geen heel lange stukken meer.’

Opzoek naar een passende sport
Om niet bij de pakken neer te zitten en in beweging te blijven, gaan Maud en haar ouders na haar diagnose op zoek naar een passende sport voor haar. ‘Mijn moeder heeft vroeger paardgereden en ik vond paarden altijd al geweldig’, vertelt Maud. ‘Gelukkig woonden wij in Zwolle niet ver van een gehandicaptenmanege waar je goede begeleiding krijgt. Daar heb ik mijn allereerste stappen op een pony gezet. Toen begon het trouwens bij mijn moeder ook weer te kriebelen.'

Wil jij het hele artikel lezen? Klik dan hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen