Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Brett Parbery: Heb je ooit het gevoel dat je wilt stoppen?

 
Profiel   

Eurodressage
Algemeen

[ img ]
Brett Parbery met Sky Diamond. Foto: Franz Venhaus/Flickr


Brett Parbery, een Australische Grand Prix-ruiter en 2018 WEG-teamrijder, deelde onlangs dit inzichtelijke bericht op zijn Facebook-pagina met de volgende wijze woorden.

Wil jij het ook wel eens opgeven? We hebben allemaal van die dagen...

Soms heb je het gevoel dat de uitdagingen en tegenslagen in de dressuur zwaarder wegen dan je plezier, tot het punt dat je het gevoel hebt dat je wilt stoppen.

Ten eerste, laat me je zeggen dat ik precies weet hoe je je voelt. Ik begrijp het. Ik heb ook dagen gehad, heel veel dagen, in mijn dressuurcarrière dat ik klaar was om de handdoek in de ring te gooien.

Hier zijn een paar manieren die ik heb geleerd om door de moeilijke tijden in de dressuur heen te komen:

1.
Kom weer in contact met wat je zo leuk vindt aan je sport. Hoe je dressuur wilt beoefenen is aan jou. Je hoeft niet aan wedstrijden mee te doen. Je hoeft niet mee te doen aan wedstrijden in je stad. Je hoeft niet meteen mee te doen. Je hoeft niet naar een clinic te gaan. Je hoeft niet te trainen met iemand die je kleineert (hoe belangrijk ze ook denken te zijn!)
2. Als je wedstrijden wilt doen, doe het dan op jouw manier. Je hoeft niet naar de scores te kijken of de testpapieren op te halen. Denk na over het doel van je wedstrijd - het zou kunnen zijn om je paard te laten zien dat je ervaring hebt, in welk geval je niet naar het scorebord hoeft te kijken als je weet dat je van streek zult raken van een lage score.
3. Vertrouw op je gevoel. Als iets of iemand (zoals een trainer) niet goed aanvoelt en je hebt er geen plezier in... STOP dan en ga ergens anders heen. Je bent niemand iets verschuldigd. Oefen met grenzen stellen en jezelf beschermen tegen giftige mensen.

4. Weet dat er ondersteunende, positieve mensen zijn in de dressuursport. Het Parbery Programma in Performance Riders zit er vol mee. Je hoeft negativiteit niet te tolereren.
5. Als je aan het rijden bent, concentreer je dan alleen op het gevoel van het paard - dat is alles wat er is. Niets anders doet er toe als je op het paard zit.
6. Een gedeeld probleem is een gehalveerd probleem. Zoek contact met een gelijkgestemde. Je kunt ons een bericht sturen, we zijn altijd blij om van je te horen!

Dressuur is een prachtige en mooie sport. Als ik dressuurdemonstraties rijd voor evenementen, is het publiek gebiologeerd, ze vinden het mystiek en geweldig. Je doet iets prachtigs, het trainen van je paard, dus mijn advies is om daarvan te genieten, daar dankbaar voor te zijn en jezelf te omringen met mensen die samen met jou genieten en dankbaar zijn.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 18:10 



 
Profiel   

Wij van WC eend adviseren... :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:19 



 
Profiel   

Ik vind het wel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:09 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Wij van WC eend adviseren... :roll:


???

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:42 



 
Profiel   

Citaat
Brett Parbery, een Australische Grand Prix-ruiter en 2018 WEG-teamrijder,


Ene Parbery (never heard of) uit Australia post op z'n SM een verhaal over z'n eigen toko...

Citaat
Weet dat er ondersteunende, positieve mensen zijn in de dressuursport. Het Parbery Programma in Performance Riders zit er vol mee.


Citaat
Zoek contact met een gelijkgestemde. Je kunt ons een bericht sturen, we zijn altijd blij om van je te horen!


Dat heet reclame maken.
't Is dat de knaap in Australië zit, dus de kans dat-ie hier in NL klanten werft is niet groot. Maar dit is gewoon reclame.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen