Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Over de Regenboog: november 2021

 
Profiel   

*Bokt.nl
Bokt community

[ img ]
Schilderij en foto door janouk.


Over de regenboog is een nieuwe rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.







Black/Amazing Excellent

[ img ]
Black


different1 schreef
Black 1-07-2009/☆6-10-2021

Black, oftewel Amazing Excellent, want ik heb een lichte bijgeloof dat het paard zich naar de gegeven naam gaat gedragen.
Helaas niet in de sport, ondanks dat hij alles mee had: zijn kleurtje, aftekeningen, uitstraling en beweging.
Na jaren aan mezelf getwijfeld te hebben, m'n doelen telkens naar beneden te hebben bijgesteld tot er niks anders meer was dan alleen maar kunnen kijken naar hem, heb ik hem in 2020 naar de kliniek gebracht en bleek hij een vernauwing in de halswervels te hebben en atactisch te zijn.
Ik was dus niet gek, en Black deed zijn naam wél eer aan want ik had nog nooit zo'n lief, zacht, beleefd en gevoelig paard in handen gehad.
En dat terwijl hij echt pijn gehad moet hebben...
Ruim 10jr was hij mijn wereld, en je moet door maar het gemis zorgt voor een pijnlijke, beurse plek in mijn hart.





Zorro

[ img ]
Zorro



mirjamalvaro schreef
Zorro mijn lieve alleskunner. Peetvader van 7 veulens, want elk geboren veulen in zijn kudde beschouwde hij als van hem.
Vele jaren zo verkeerd begrepen door zoveel mensen, bestempeld als levensgevaarlijk en gestoord. Maar in werkelijkheid zo'n grote lieverd, waar je een proef mee kon rijden met knallende jagers in het veld ernaast.
ZZ-zwaar bereikt, op vakantie de bossen in, een schriktraining of een sprongetje, hij was overal voor in.
Een grote leermeester was het ook, want fouten strafte hij genadeloos af. (En ja je kunt hem dan de schuld geven maar het lag toch bijna altijd aan de ruiters).
En de laatste maand was je in de bloei van je leven. Je rende, speelde en bokte erop los.
Tot opeens die dag, liggend in de wei, je stond op en draafde snel achter mij aan. Koliek, dierenarts erbij, leek niet heel ernstig. Echter sloeg de medicatie niet aan en paar uur later ging het heel hard achteruit. Zoveel pijn als je had dat was verschrikkelijk om te zien, de dierenarts is teruggekomen om je uit je lijden te verlossen.
Ik hoop dat je Kyara, je 1e peetdochter, die ook gestorven is aan koliek, teruggevonden hebt in de paardenhemel en de weides samen onveilig maken.



Tjetske

[ img ]
Tjetske


Nathhh schreef
Tjetske

Onbeschrijflijke band, elkaar door en door vertrouwen. Het gevoel wat jij me gaf blijf ik koesteren voor altijd.
Helaas op 6-8-21 op 15 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van koliek.
Voor altijd diep in mijn hart gesloten <3





Jackson

[ img ]
Jackson


Citaat
Je was pas 5 jaar toen ik je kocht, pas een half jaar onder het zadel maar toch al zo enorm braaf. We hebben helaas veel te kort van elkaar kunnen genieten; na een paar maanden haalde ik je kreupel uit de wei. Een jaar van blessures en veel onzekerheid volgde. Wat een ellende, een paard met zoveel energie en levenslust op boxrust en daarna nog steeds niet een keer écht mogen uitrazen omdat het risico op nog een blessure te groot was. Na veel onderzoeken, rust en revalidatie weten we nu dat de enige manier om jou, mijn allergrootste vriendje, echt pijnvrij te houden was door je te laten gaan.

Ik weet zeker dat ik voor jou de beste keuze heb gemaakt, maar ik mis je nog iedere dag. Slaap zacht vriendje.




Fien



Citaat
Lieve fantastische Fien, jij ging voor mij door het vuur.
Van het moment dat ik je zag, tot ons laatste ritje samen. Een klik zoals ik nog niet eerder gevoeld heb. Wat was jij een droompaard! Opgeleid van 0 naar het Z1 dressuur en ook in de eventing was niks jou te gek. Helaas konden we niet winnen van de vele blessures. Nu hoef je niet meer te vechten. Mijn hart is in duizend stukjes gebroken, wat ga ik jou verschrikkelijk missen…








Tinky

[ img ]
Tinky


Citaat
Tinky was een paard die ik al kende sinds 2010 en 2 jaar geleden verloor ik alwin mijn eerste lespony en tinky was het laatste wat ik nog over had van alwin.
Tinky is ingeslapen omdat de jeuk en de mok niet goed weg ging.
Tinky was 27 jaar oud
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:49 



 
Profiel   

Allemaal heel veel sterkte gewenst met het verlies van jullie dierbare paarden Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 10:54 



 
Profiel   

Sterkte. Groot verlies :knuffel:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 07:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen