Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Beezie Madden: rijden met stillere handen

 
Profiel   

FEI
Algemeen

[ img ]
Beezie Madden. Foto: © FEI/Shannon Brinkman.


In dit artikel praten we met Beezie Madden en we krijgen tips van haar om met stillere handen te rijden. De Amerikaanse olympiër is een van de beste springamazones van de wereld, en ze heeft twee keer de FEI Jumping World Cup™ Final gewonnen. Haar meest recente overwinning was in Parijs, in 2018. Madden en haar man runnen een succesvolle trainings- en handelsstal in Cazenovia, New York en Wellington, Florida.

"Je basishouding moet goed zijn", legt Madden uit, "zodat je het paard kan beïnvloeden, en een wisselwerking hebt tussen het paard en het juiste gewicht. Dat stelt je in staat om rustiger te zijn met je lichaam en je handen."

Ze voegt toe: "Basis dressuurtraining, en dressuurtraining tussen de hekjes maken je paard goed aan je hulpen en licht in je handen."

"En ik denk dat het derde punt een beetje vertrouwen in het paard is, en de hindernissen een deel van het werk te laten doen. Daarmee bedoel ik dat je het paard zijn eigen timing en blik moet laten bepalen. Je moet hem niet altijd plaatsen, eisen dat hij op een bepaalde manier naar de hindernis gaat, laat hem zijn eigen manier ontwikkelen om een pas te verkorten, of om zich aan te passen aan een hindernis."

Madden is een expert in het beste uit paarden halen. Ze heeft het Amerikaanse team vertegenwoordigd op de Olympische Spelen van 2004, 2008, 2012 en 2016. Ze won individueel brons op de Spelen van 2008 in Beijing. Ze vertegenwoordigde de VS ook in 2014, 2006 en 2002 op de FEI World Equestrian Games. Ze won individueel zilver en brons, in respectievelijk 2014 en 2006.

Madden is ook vijf keer uitgeroepen tot US Equestrian Federation’s Equestrian of the Year en ze was de eerste vrouw die meer dan $1 miljoen won in het springen en de eerste vrouw die de King George V Gold Cup won in Hickstead. Ze won deze in 2014 en 2015, met Cortes 'C'.

Maddens meest recente prestaties zijn onder andere winst en topklasseringen op het Winter Equestrian Festival with Garant, Brietling LS, and Chic Hin D Hyrencourt.

Hoe kunnen we aan stillere handen werken? vragen we ons af
"Het is soms moeilijk om dat te doen zonder begeleiding", zegt Madden, we vroegen haar hoe je met een trainer kan oefenen, maar ook thuis, "maar ik denk dat het verbeteren van je basishouding door wat aan je verlichte zit te werken, wat zonder stijgbeugels te werken, zodat je balans correct is. En ik denk, zoals ik al zei, probeer je paard heel scherp te maken voor een halve ophouding, zodat je dat bijna onzichtbaar kunt doen."
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 20:26 



 

"Je moet hem niet altijd plaatsen, eisen dat hij op een bepaalde manier naar de hindernis gaat, laat hem zijn eigen manier ontwikkelen om een pas te verkorten, of om zich aan te passen aan een hindernis." schrijft Madden

oeps, dat is de kunst de kunst van goed rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:38 



 
Profiel   

MCE schreef
"Je moet hem niet altijd plaatsen, eisen dat hij op een bepaalde manier naar de hindernis gaat, laat hem zijn eigen manier ontwikkelen om een pas te verkorten, of om zich aan te passen aan een hindernis." schrijft Madden

oeps, dat is de kunst de kunst van goed rijden


Wat is dat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen