Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Indoor titels verdeeld bij het CDI-PJYR Aachen indoor 2021

 
Profiel   

Eurodressage.com
Sport

[ img ]
Rose Oatley en Daddy Moon wonnen bij de pony's. Op deze foto deden zij mee aan
het EK 2021. Foto: Lukasz Kowalski/ FEI/ Flickr


Topklasse dressuursport en een feestelijk versierde indoorpiste – dat zijn de ingrediënten van het CDI Aken Dressage Youngstars, de wedstrijd met dressuur van hoge kwaliteit met een deelnemersveld van sterrenniveau die het jaar zullen afsluiten op de terreinen van het CHIO Aken.

Net geen 80 deelnemers uit 14 landen namen deel aan de wedstrijden, van dinsdag 25 tot en met zondag 28 november 2021. De show was toegankelijk voor publiek, wel onder de voorwaarde dat zij of volledige gevaccineerd tegen óf genezen zijn van COVID-19.

“We zijn erg verheugd dat we de jonge ruiters een mooi afsluitend evenement hebben kunnen bieden, vooral dit jaar waarin zoveel wedstrijden geannuleerd moesten worden,” verklaart Birgit Rosenberg, woordvoerster van het organisatiecomité, de the Aachen-Laurensberger Rennverein e.V. (ALRV).

Ponyruiters: Rose Oatley vs Julie Schmitz – Heinen
Drievoudig Duits kampioene, drievoudig Europees kampioene, nummer één op de wereldranglijst en nu tweevoudig winnaar in Aken. Net als in 2019 won Rose Oatley twee van de drie rubrieken in de ponyklasse, in een confrontatie met haar teamgenote Julie Schmitz – Heinen op Carleo Go, die de proef voor het teamkampioenschap won. Echter, de 14-jarige Oatley en Daddy Moon zetten door en wonnen de individuele proef en de kür op muziek. Daarom mogen ze nu de titel “Aachen Indoor Champion 2021” dragen. Op zondag reed zij naar de overwinning met een score van 84.942%, voor Julie Sofie Schmitz – Heinen (80.850%) en Mia Allegra Lohe met Tovdal’s Golden Future Imperial (80.417%).

Rose is de dochter van Kristy Oatley – een dressuuramazone die Australië al op vier verschillende Olympische Spelen mocht vertegenwoordigen. De moeder en dochter vormen een goed team, zelfs toen Rose een politiek correct antwoord gaf op de vraag of haar moeders commentaren soms te kritisch zijn: “Ze heeft overal wel iets over te zeggen,” grijnst ze.

Children: Lennea Höfler wint individuele proef, Lara Latterman overall indoorkampioen
Lennea Höfler verzekerde zich van de winst in de individuele proef voor Children op zondag, op de rug van Dorian Gray. Zij droomt al van haar toekomst: “Ik heb eens goed rondgekeken in het Deutsche Bank Stadion en wat foto’s genomen. Om daar te mogen rijden is een doel dat ik ooit hoop te bereiken,” lacht ze, dolblij met haar overwinning bij de Aachen Dressage Youngstarts. Om eerste te worden in deze afsluitende wedstrijd was een fantastisch gevoel: “Ik ben uitgelaten. Ik had alleen maar gehoopt dat we het op een of andere manier zouden flikken, maar het feit dat we het echt hebben gedaan, is een droom die uitkwam.”

Lennea won met een score van 79.653%, wat haar een duidelijke leiding gaf ten opzichte van Lara Lattermann, wiens resultaat met Soleil de la Coeur 77.065% was. Dit was genoeg voor Lara Lattermann om, na haar winst op zaterdag, ook de titel van Indoorkampioen bij de Children te claimen.

Junioren: Allegra Schmitz – Morkramer maakt come-back voor twee trofeeën
“Allegra” is Italiaans voor “vrolijk”. Dat is de spijker op zijn kop. Allegra Schmitz-Morkramer reed naar de overwinning in de kür op muziek bij de junioren. Dit deed zij met een score van 78.875% met haar nieuwe partner Libertad, een 16-jarige die ze al meer dan twee jaar op stal had staan, maar met wie ze pas recent haar internationale wedstrijddebuut maakte in Aken. Allegra liet haar mede-deelnemers achter zich.

De meervoudig Europees en Duits kampioen bleef hiermee voor op Lena Merkt met Sarotti Mocca-Sahne (77.942%), die tweede werd, en Lana-Pinou Baumgürtel (71.125%), die als derde eindigde met Fouder. Voorafgaand aan de Aachen Youngstars was Allegra’s plan om “drie nette proeven te rijden”. Dan plan is zeker geslaagd met twee eerste plaatsen en een tweede plek, wat betekende dat ze zichzelf ook verzekerde van de overwinning in de Prijs van de familie Klaus Peters en de titel van Indoor Kampioen 2021.

Young Riders: Jana Lang pakt de triple
De tranen vloeiden bij de prijsuitreiking: Jana Lang kon nauwelijks geloven dat ze had gewonnen. De Europese teamkampioene bij de junioren excelleerde in alle drie de klassen, terwijl het haar Internationaal debuut was in de Young Riders rubrieken. In de afsluitende wedstrijd, de kür op muziek, lieten Lang en haar sportpartner Baron (van Johnson) een indrukwekkende 81.333% noteren.
“Ik reed mijn kür op muziek vandaag voor de allereerste keer. Ik had totaal geen verwachtingen vooraf; ik wilde gewoon een paar goede proeven rijden en een wat routine opdoen. Dat is ook waarom ik meer dan uitgelaten ben met de uitkomst. Ik ben sprakeloos,” straalde de amazone.

Drie klasses, drie overwinningen, het was niet zo moeilijk om het eindresultaat te berekenen: in aanvulling op de drie gouden rozetten verzamelde ze ook de felbegeerde sjerp, de trofee en de titel Young Riders kampioen 2021. De tweede en derde plek in de kür gingen ook naar Duitsland: Helena Schmitz – Morkramer en DSP Lifestyle eindigden als tweede met een score van 79.083%, voor Lucie-Anouk Baumgürtel en Hugo FH op de derde plaats. Ook zij maakten na de zomer de overstap naar de Young Riders.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen