Jur Vrieling: "Fernando heeft echt een speels karakter!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Jur Vrieling: "Fernando heeft echt een speels karakter!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 14:34

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Jur Vrieling hier met Davall. Foto: Aniet1985




Jur Vrieling reed vandaag naar een mooie vierde plaats in de CSI2* Grand Prix van Valence. Over een hoogte van 1.45m wist hij samen met de knappe hengst Fernando-H (v. Calvino Z) de nul te behouden en een sterke tijd van 35,18 seconden neer te zetten. Equnews sprak met Jur over zijn bevindingen van het parcours, over het karakter van Fernando-H en hoe de toekomst voor het duo eruit zal zien!

Wat vond je van het parcours? Waar lagen de uitdagingen?

"Het was wel een aangenaam parcours. Het stond hoog genoeg. Alleen met zo'n sterk deelnemersveld als in Valence heb je relatief veel nulrondes, toch wel meer dan ik verwacht had in ieder geval. De barrage heb ik zo aanvallend mogelijk gereden, goede bochten genomen, dat kan met Fernando wel goed. Ik had heel graag die top drie binnen gereden maar we kwamen er helaas net niet."

Hoe zou je het karakter van Fernando omschrijven?

"Fernando heeft een geweldig karakter! Het is een heel lief paard in de omgang. Op dat vlak is hij helemaal niet 'hengst'. Fernando is super braaf, super eerlijk en heeft een heel fijn karakter om mee samen te werken. Hij is ook wel een speels type!"

Je vormt een nieuw maar al een sterke combinatie met Fernando, wat zijn je toekomstplannen nog samen?


"Ik heb hem zo'n twee maand geleden overgenomen van Bart Bles en het gaat al heel goed. De verwachtingen liggen nog hoog met Fernando. Het is een heel voorzichtig paard, dus dat belooft. Ik kijk uit naar toekomst en wacht af waar het ons nog zal brengen. Ik ben echt heel blij met deze hengst! We gaan rustig opbouwen zodat we een sterke combinatie worden en ik hem nog iets beter kan leren kennen."

Wat staat er nog op de planning deze winter voor jou en Fernando?

"Nu ligt het uiteraard iets gevoeliger met de Covid-19 natuurlijk. Er worden heel wat concours afgelast. Jumping Mechelen gingen we heen maar dat is onlangs ook afgelast. Het is moeilijk om deze winter nog veel in te plannen wat wedstrijden betreft. Door de corona is dit moment de toekomst qua planning van wedstrijden moeilijk in te schatten."