Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Philippaerts: "Trots samen met zonen en neef te starten"

 
Profiel   

Equnews.nl
Sport

[ img ]
Olivier Philippaerts, hier met Le Blue Diamond v't Ruytershof tijdens het EK 2021,
zal deze week samen met zijn vader, broer en neef starten in de wereldbekerwedstrijd
in La Coruña.
Foto: Christophe Taniere/ FEI/ Flickr


Deze week trekt de wereldtop naar de de Wereldbekerwedstrijd in het Spaanse La Coruña. Ook Ludo Philippaerts zal aan de start staan en wil zich uiteraard ook kwalificeren voor die wereldbekerwedstrijd.

Dit is een extra speciale week voor Ludo aangezien hij zijn laatste wereldbekerwedstrijd reed in 2013. Nu acht jaar later kijkt hij er naar uit om die ring weer binnen te rijden.

"Uiteraard is het nog niet zeker dat ik die wereldbekerproef zal rijden", gaat hij van start. "Eerst zal ik me moeten kwalificeren en dan begint het echte werk."

"Ikzelf ben niet nerveus. Ik rijd nu met minder spanning dan vroeger en ga vooral met veel goesting de ring binnen, maar adrenaline is er natuurlijk wel. Wat komt dat komt."

A family affair
"Daarnaast ben ik ook enorm fier dat ik met m'n twee zonen (Olivier en Nicola) én met m'n neef Pieter (Clemens) aan de start zal staan. Dat maak je natuurlijk niet elke dag mee. Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit nog zou doen, maar als dan ieder van ons in vorm is en de juiste paarden heeft valt het mooi samen en is het vooral genieten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er nog altijd gestreden wordt. Iedereen wil de beste prestatie neerzetten."

"Hoe ik m'n kans moet inschatten, dat kan ik niet meteen zeggen. Ik weet dat m'n paard in vorm is maar het is zijn eerste keer in zo'n proeven en ook voor mij is het weer even geleden, dus we zullen zien. Ik bekijk het van concours tot concours."

Topjaar
"La Coruña is ook meteen het einde van ons seizoen. We vinden het ontzettend jammer dat Jumping Mechelen dit jaar niet doorgaat en hebben besloten om na onze terugkomst uit Spanje en Zwitserland de paarden een paar weken rust te geven. We hebben een waanzinnig seizoen gehad, dat moeilijk te evenaren zal zijn, met bijvoorbeeld de winst van Olivier en Nicola in de GCL Super Cup en Thibault die Belgisch Kampioen werd. We kunnen tevreden de deuren van dit competitief jaar sluiten", besluit Ludo Philippaerts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen