Actie onthult mishandeling paarden bij bloedboerderijen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Actie onthult mishandeling paarden bij bloedboerderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:52

Omdat er geen transport van slachtpaarden per boot meer gaat. Alles moet dus per vliegtuig (duur) en dan laad een handelaar niet het goedkope spul op.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:46

zimbabwe schreef:
Ik vraag me wel af waarom die ijslanders dan zo verschrikkelijk duur blijven... Als ze met zoveel overschot zitten dat er geslacht wordt zou je toch denken dat ze ook goedkoper weg zouden kunnen.

Geen probleem, je kunt hierheen komen en źó een veulen voor die 'lage' slachtprijs kopen.
Je moet dan uiteraard zelf het transport regelen, en het papierwerk (geen idee hoe ingewikkeld dat is).

Ik vermoed dat je dan ontdekt dat je goedkope veulentje niet meer zo goedkoop is.

Daarbij zijn vele bloedmerries niet onder het zadel geweest (en er zijn redenen waarom diegenen die wél ingereden zijn nu bloed geven...) en de gebruikte hengsten zijn iha ook willekeurige paarden.
Dit heeft geen goede invloed op de kans dat je veulen de genen heeft een goed rijpaard te worden.

Kortom om je vraag te beantwoorden, de prijs van ijslandse rijpaarden in Nederland heeft niets met de hoeveelheid door bloedmerries geproduceerde veulens te maken. Dat is appels met peren vergelijken.

Mocht je na het lezen van bovenstaande tóch nog interesse hebben, dan weet ik wel iemand die zulke veulens verkoopt. Caveat emptor...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:09

assie schreef:
Poes, ik heb op zich geen problemen met bloedtappen nee. Mits correct gedaan.
Mensen geven ook bloed zonder te lijden of pijn.
Of het "moet" gebeuren, daar heb ik geen mening over.



Om levens te redden vind ik nog wel iets anders… bij iemand die het vrijwillig doet.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:21

DuoPenotti schreef:
Alsof zowat iedereen dat wil Gini.

Ik koop ook geen dure broeken. Oke niet bij de Primark..simpelweg omdat die hier niet zit.
Maar geef niks om mode. En ja heb die goedkope broek dan makkelijk 6 jaar.
Tot idd de gaten er in vallen.
En zal die goedkope broek dan niet altijd eerlijk zijn gemaakt...vast niet.
Zal ik je eens wat verklappen...de wereld is niet eerlijk!!!!
En er lopen heel wat mensen rond in Nederland die dat aan de lijve ondervinden.
Dus hou op en schei uit met dat overdreven woke gedoe, bah bah (voor iedereen niemand persoonlijk)
Voetjes op de grond in Nederland in plaatst van dat gezweef, wat zou dat heerlijk zijn.


Dus jij vindt dat het moet stoppen maar je legt je er ook bij neer dat de wereld niet eerlijk is? Dat kan ik zelf niet rijmen.

En nee je kan niet alles goed doen. Maar je kan wel íets doen.

Kuggur: dank je voor je posts, interessant :j

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Re: Actie onthult mishandeling paarden bij bloedboerderijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:47

Ik kende niets van deze industrie, dus ben er wat over gaan lezen na dit topic.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit niet in Nederlands vlees zou zitten? Ik kan nergens een NL verbod vinden op PMSG gebruik bij rund, varken, etc.
(Wel een recent agendapunt over verbod op Europees niveau)

Wordt dit dan in andere landen standaard gebruikt en hier alleen als medicijn?
Wordt dat bedoeld met het 'verbod' in NL?

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 01:23

Ik ga dit jaar naar IJsland en had eigenlijk de wens om daar te gaan paardrijden (tocht van bijv. 2 uur). Staan bloedboerderijen volledig los van boerderijen die paardrijtochten aanbieden, of moet ik hier op letten? Ik wil hier niet aan bijdragen...

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:58

Nu op npo 1 keuringsdienst van waarde aflevering 22 paardenbloed. Gaat over dit onderwerp