Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Brand in paardenvrachtwagen, paard ongedeerd

 
Profiel   

Omroep Flevoland
Algemeen

[ img ]
Foto ter illustratie. Foto: Bellatrix.


De brandweer van Lelystad heeft vrijdagmiddag op de vluchtstrook van de A6 een brand geblust in een paardenvrachtwagen. Die vervoerde op dat moment één paard, maar het dier kon op tijd uit het voertuig gehaald worden. Ook de bestuurders bleven ongedeerd.

Volgens de brandweer werd in eerste instantie gedacht aan brand in de remmen, maar uiteindelijk bleek dat de brand was ontstaan in de elektromotor die de klep van het voertuig bedient.

Het paard kon meteen door een andere paardenvrachtwagen opgepikt worden. Het voertuig waarin de brand woedde, moest door een berger meegenomen worden.

Politiehelikopter hield korte tijd toezicht
Rond 13:15 uur kwam de melding van de voertuigbrand bij de brandweer binnen. De paardenvrachtwagen stond op dat moment stil op de toerit van de A6 bij Lelystad Noord. Een politiehelikopter die in de buurt was, heeft korte tijd boven de brand gevlogen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:55 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie! Gelukkig dat het paard niets mankeert!
Brand in de elektromotor van de klep, ik ben helemaal niet technisch, hoe kan zo iets/ hoe kun je dit voorkomen? (Mijn paard gaat ook wel eens op een vrachtwagen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:06 



 
Profiel   

vierspan schreef
Wat een nachtmerrie! Gelukkig dat het paard niets mankeert!
Brand in de elektromotor van de klep, ik ben helemaal niet technisch, hoe kan zo iets/ hoe kun je dit voorkomen? (Mijn paard gaat ook wel eens op een vrachtwagen)

Het kan een mankement aan de motor zijn, maar het kan ook dat de motor oververhit is geraakt doordat hij niet uit is gezet. Hij blijft dan de klep zeg maar dicht maken terwijl hij al dicht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:32 



 
Profiel   

Wat een geluk dat het ding nog open ging dan :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:02 



 
Profiel   

Liesje89 schreef
Wat een geluk dat het ding nog open ging dan :oo

Volgens mij is er altijd wel een noodontgrendeling waarmee je een elektrische klep met de hand open kan maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen