Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een ode aan Martin Fuchs van Clooney 51's eigenaar

 
Profiel   

Equnews
Sport

[ img ]
Martin Fuchs en Clooney 51. Foto: © FEI/Martin Dokoupil.


Rolex Grand Slam sprak met Luigi Baleri, de eigenaar van Clooney 51. Ruiter Martin Fuchs en Clooney hebben samen een geweldige carrière gehad. De eerste keer dat Baleri Fuchs zag rijden, wist hij meteen dat hij moest investeren in een aantal goede paarden voor de Zwitserse ruiter.

Eigenaar van Clooney 51, Luigi Baleri vertelde Rolex Grand Slam het verhaal van hoe hij Martin Fuchs ontmoette en waarom hij besloot om Fuchs onder zijn hoede te nemen om hem te voorzien van de best mogelijke paarden. "Op een dag was ik in training bij Thomas Fuchs, en hij vroeg me om vijf galoppassen te doen tussen twee hindernissen, maar ik kon het niet. Dus zei hij dat zelfs een kind in staat was om het doen. Ik geloofde hem niet, dus ging hij een kind halen om het me te laten zien. Dat kind slaagde er duidelijk wel in, dus zei ik 'misschien heeft hij geluk', dus probeerde hij het opnieuw en hij deed het briljant. Toen zei hij tegen mij: 'Ik kan het 10 keer doen als je wilt', en dat kind was Martin Fuchs. Precies op dat moment zei ik tegen mezelf dat ik paarden moest kopen, niet voor mezelf, maar voor hem", vertelde Luigi Baleri.

Fuchs en Clooney pakten goud op het Europese kampioenschap van Rotterdam in 2019 en pakten de vice-kampioenstitel op de Wereldruiterspelen in Tryon in 2018. Ze hebben ook talrijke vijfsterren Grand Prix- en wereldbekeroverwinningen geboekt gedurende hun tijd samen. Na thuiskomst van deelname aan de Olympische Spelen in Tokio, kreeg Clooney een ernstig ongeluk en blesseerde zijn schouder. Dit betekende een einde van Clooney zijn succesvolle sportieve carrière.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen