Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ann-Carton Grootjans: "De concurrentie is gegroeid"

 
Profiel   

Equnews
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: © Jim Hollander/FEI.


Het was een deelnemersveld om "u" tegen te zeggen tijdens de CSI2* Grote Prijs op zondag in Opglabbeek. Heel wat grote namen in de sport kwamen aan de start met goede paarden. Zo verschenen Pius Schwizer, Maikel van der Vleuten, Rolf-Göran Bengtsson, et cetera in de piste en bezorgden heel wat CSI2*-combinaties 'koud zweet'. Ondanks liet de Belgische amazone Ann-Carton Grootjans zich niet van de wijs brengen en ze sprong als beste Belgische naar de zesde plaats.

"Ik ben echt blij met dit resultaat. Het is geen schande om achter enkele CSI5* combinaties te eindigen", steekt Grootjans van wal. "Ik startte deze Grote Prijs met vertrouwen. Mijn paard Kai Licha de Carmel (Prince van de Wolfsakker) heeft al wat CSI3* en CSI4* Grand Prix-ervaring, zelf al CSI5* GP ervaring. Ik had er dus vertrouwen in. Het feit dat er heel wat grote namen aan de start kwamen is iets waar we ondertussen gewend aan zijn."

"Door de huidige (COVID-19) situatie komen zien we meer en meer top combinaties aan de start in de CSI2* competities. Daar moeten we met leven. De concurrentie is gegroeid op ons niveau, maar daar is niets mis mee", vertelt de amazone nuchter.

Over Kai Licha
"Kai Licha verkeert in uitstekende conditie. Ze is enorm competitief van aard, mijn enige taak bestaat er steeds uit goed te rijden. Dat geeft me meestal zekerheid voor een foutloze omloop", gaat Ann-Carton verder. "Door de jaren heen heb ik me leren aanpassen aan haar. Ze heeft een nogal korte galoppade, daarom springen we vaak één galoppas meer in een lijn. Maar ze maakt dit goed met een goede voorwaartse en krachtige sprong."

Een uitdagende Grand Prix
"Het was zonder meer een uitdagende Grand Prix in Opglabbeek. De hindernissen stonden aan de maat, maar de uitdaging zat zonder meer in het technisch niveau van het parcours. Zonder meer een goede voorbereiding voor de rest van het seizoen. Ik blijf deze winter immers in België, buiten één keer, wanneer ik in Riesenbeck aan de start zal komen. Later dit jaar hoop ik, net zoals vorig jaar, België te mogen vertegenwoordigen tijdens de CSIO wedstrijd in Praag."

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen