Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tweevoudig Pavo Cup winnaar Fenix duikt weer op in Florida

 
Profiel   

Eurodressage
Algemeen

[ img ]
Vivaldi, de vader van Fenix. Foto: Timo Martis Fotografie


Fenix, de Pavo Cup-winnaar van 2015 en 2016, is onder de Duitser Christoph Koschel weer opgedoken in het internationale showcircuit. Het paard is nu in eigendom van de Japanse dressuurruiter Masihiro Kosaka.

Fenix is een 12-jarige KWPN-ruin van Vivaldi uit Unifee (v. Houston). Hij is gefokt door H. Germs in Nederland.

Emmelie Scholtens
Onder Emmelie Scholtens was de bruine ruin zeer succesvol in de Nederlandse Pavo Cup met als finale het Nederlands kampioenschap voor jonge paarden. Hij werd in 2014 als 4-jarige reservekampioen en won zowel in 2015 als in 2016 de titel.

In 2015 vertegenwoordigde het duo het KWPN ook op het WK Jonge Paarden in Verden, waar ze zesde werden in de troostfinale.

In 2017 reed Scholtens met Fenix de Nederlandse selectie wedstrijden voor het WK jonge paarden bij de 7-jarigen, maar ze trok zich voor de laatste kwalificatie terug omdat ze van mening was dat het paard nog niet klaar was voor de proeven op Prix St Georges-niveau.

Mashiro Kosaka
De Japanse dressuurruiter Masihiro Kosaka was al sinds 2015 eigenaar van Fenix. Destijds stond hij gestald op het erf van Annabelle Collins in Spanje, die nauwe, familiebanden onderhoudt met de verkoopstal van Leida Strijk-Collins in Nederland.

Scholtens reed Fenix tot 2017 nadat het paard uit de dressuurring verdween.

Fenix dook in 2020 weer op in Duitsland, omdat Kosaka zijn paarden had overgebracht naar de stal van Patrik Kittel. Malin Wahlkamp-Nilsson reed het paard in juni 2020 voor het eerst op s*-niveau en scoorde 71,508% met hem. Een jaar later reed ze hem nog een keer op de lokale show in Gescher in juli 2021.

Christoph Koschel
In het najaar van 2021 besloot Kosaka al zijn paarden te verhuizen naar de basis van Christoph Koschel in Hagen, Duitsland, om nauwer samen te werken met de Japanse teamtrainer. Kosaka had in 2020 al een leerzaam seizoen met Koschel in Florida meegemaakt en besloot terug te keren naar Wellington.

Koschel reed Fenix in een nationale Prix St Georges proef tijdens het eerste wedstrijdweekend van het 2022 Global Dressage Festival en won de proef met 72,058% ondanks de slechte weersomstandigheden. Tijdens Fenix' proef viel er een tropische regenbui. "Fenix deed het heel goed, maar na 3/4 van mijn proef werd het echt stormachtig en regende het als de hel dat ik nauwelijks iets op het paard kon zien," lachte Koschel. "Hij werd een beetje afgeleid door de wegrennende mensen en daardoor had ik een foutje in de drie tempowisselingen, maar over het algemeen was hij geweldig. Ik ben heel blij!"

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen