Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Update]Veertien paarden dood na vuurzee in stal Koningslust

 
Profiel   

Zelf vind ik het sowieso erg spannend paarden in een stal op te sluiten.... zoveel brandbaar materiaal, en de dieren kunnen geen kant op.
Tegen de tijd dat een brand wordt opgemerkt is het vaak te laat. Alleen al een kleine uitloop voor ieder paard zou al zoveel veiliger zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:50 



 
Profiel   

Mijn god, wat tref je dan aan.
Zoveel dode paarden en dan nog 5 die zodanig verwond zijn door brand, dat ze niet te redden zijn ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:51 



 
Profiel   

Oh wat vreselijk........ ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:58 



 
Profiel   

Oh wat een vreselijk bericht Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:09 



 
Profiel   

Vre-se-lijk!
Wij weten het uit ervaring. Aangestoken brand, gelukkig geen overleden paarden. Wel veel schade aan de stallen en rijhal. Ook de geur bleef nog dagen hangen. Af en toe hebben we het er nog over met andere eigenaars, maar dit brengt weer veel herinneringen naar boven ;(
Zo verschrikkelijk erg voor de mensen die nu hun liefste vriendje voor altijd moeten missen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:09 



 
Profiel   

Wat afschuwelijk !

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:15 



 
Profiel   

Verschrikkelijk... ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:18 



 
Profiel   

Ninx schreef
Zelf vind ik het sowieso erg spannend paarden in een stal op te sluiten.... zoveel brandbaar materiaal, en de dieren kunnen geen kant op.
Tegen de tijd dat een brand wordt opgemerkt is het vaak te laat. Alleen al een kleine uitloop voor ieder paard zou al zoveel veiliger zijn.


Eigenlijk is het raar dat veel paardenstallen zo gebouwd zijn dat je de paarden niet van buitenaf uit de stal kan halen. Een stal ligt altijd vol met brandbaar materiaal, en je kan de stalgang niet veilig inlopen. Eigenlijk zouden de boxen in het midden moeten zitten en de deuren aan de buitenkant.

Wij hebben de paarden niet op stal, maar de boxen die er zijn zijn wel zo gebouwd.

Je kan zo niets meer als er eenmaal brand uitbreekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:26 



 
Profiel   

Dit moet wel heel hard zijn gegaan want wanneer er drie dierenartsen komen om die dieren in te slapen, gruwelijk.
Vaak is er veel rookontwikkeling en zijn ze al overleden voor het vuur ze bereikt, hier blijkbaar niet. Het zal je paard maar zijn of je stal. Sterkte voor de eigenaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:53 



 
Profiel   

Heel naar dat er 14 paarden in de vlammen zijn omgekomen maar het staat in schril contrast met de 10-duizenden (of erger misschien nog meer) kippen, varkens en koeien die er jaarlijks bij stalbranden omkomen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:53 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Heel naar dat er 14 paarden in de vlammen zijn omgekomen maar het staat in schril contrast met de 10-duizenden (of erger misschien nog meer) kippen, varkens en koeien die er jaarlijks bij stalbranden omkomen...


Elk dier is er een teveel..


Wat een verschrikkelijke nachtmerrie |(
Sterkte voor de eigenaren en iedereen die erbij betrokken is :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:56 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Heel naar dat er 14 paarden in de vlammen zijn omgekomen maar het staat in schril contrast met de 10-duizenden (of erger misschien nog meer) kippen, varkens en koeien die er jaarlijks bij stalbranden omkomen...

Heel naar dat je oma dood is gegaan aan corona, maar er gaan jaarlijks miljoenen dood aan de honger.

Echt, soms moet je gewoon lekker je mond dicht houden als je gespeend bent van enig emphatie.
Misschien staan daar nu bokkers naar hun overleden paard te kijken.

Een nachtmerrie dit! Ik word al misselijk als ik het lees.

Sterkte voor iedereen. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 01:05 



 
Profiel   

Omg zo eng en zo zielig sterkte voor iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 01:29 



 
Profiel   

Heel veel sterkte voor iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 05:51 



 
Profiel   

Heel veel sterkte voor de eigenaren en betrokkenen.
Een drama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 05:58 



 
Profiel   

Werkelijk afschuwelijk, is brand sowieso maar helemaal wanneer er levens in het spel zijn.

Sterkte voor wie het raakt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 06:42 



 
Profiel   

Heel afschuwelijk... Ontzettend veel sterkte voor de mensen die hun paard op deze afgrijselijke manier hebben verloren. Ook voor ieder die dit heeft zien en horen gebeuren, zoals de pensioneigenaar, buren, hulpverlening en dierenartsen. Dit raak je nooit meer kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 06:55 



 
Profiel   

Het was net op het nieuws van half 8 op Radio 2, mijn wekker ging ermee af en ik ben nu helemaal naar van dat bericht ;( Het zou je stal zijn, het zou je paard zijn...

Heel veel sterkte voor iedereen die hierbij betrokken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 07:42 



 
Profiel   

Vreselijk! Echt een nachtmerrie. Sterkte voor iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 07:46 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Heel naar dat er 14 paarden in de vlammen zijn omgekomen maar het staat in schril contrast met de 10-duizenden (of erger misschien nog meer) kippen, varkens en koeien die er jaarlijks bij stalbranden omkomen...


Het was ook het eerste waar ik aan dacht.....
En dus het risico wanneer de mens dieren op elkaar stapelt en opsluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:02 



 
Profiel   

Ninx schreef
herr_balou schreef
Heel naar dat er 14 paarden in de vlammen zijn omgekomen maar het staat in schril contrast met de 10-duizenden (of erger misschien nog meer) kippen, varkens en koeien die er jaarlijks bij stalbranden omkomen...


Het was ook het eerste waar ik aan dacht.....
En dus het risico wanneer de mens dieren op elkaar stapelt en opsluit.


En waar staat dat de mensen, die hier met wel enige vorm van empathie reageren dat niet ook verschrikkelijk vinden??
Het feit dat jullie op deze walgelijke manier je punt denken te moeten maken in een topic over een vreselijke gebeurtenis zegt meer over jullie dan over alle andere mensen die wel het fatsoen hebben mee te leven met wat deze dieren en eigenaren is overkomen.

Mocht de eigenaar/eigenaren op bokt meelezen dan wil ik ze heel veel sterkte wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:11 



 
Profiel   

Echt afschuwelijk.. de angst die die dieren gevoeld moeten hebben en geen kant op kunnen. Vreselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:15 



 
Profiel   

Wat een afschuwelijk bericht. Geen woorden voor Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:19 



 
Profiel   

Vreselijk! Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:40 



 

Verschrikkelijk, gruwelijk, heb er geen woorden voor.
Heel veel sterkte aan de eigenaren Y;( mijn maag krimpt echt ineen van dit bericht. Ik hoop dat er slachtofferhulp is voor de betrokkenen want dit is echt traumatiserend.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen