Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kees Vellenga overleden

 
Profiel   

KNHS
Algemeen

[ img ]
Afbeelding ter illustratie. Foto: prugelpiet.


Op woensdag 19 januari is Kees Vellenga onverwachts overleden. Vellenga was Olympisch dressuurruiter, jurylid en voormalig voorzitter van de KNHS-commissie Topsport Dressuur. Hij werd 74 jaar.

Kees Vellenga werd in 1968 met Don Vasco Nederlands kampioen en in 1969 werd hij verkozen tot dressuurruiter van het jaar. Met Löwencron nam Vellenga deel aan Olympische Spelen van 1972 in München, waar Nederland voor de eerste keer sinds 1932 weer vertegenwoordigd was bij de dressuur. In 1974 maakte de combinatie deel uit van het team op de Europese kampioenschappen in Kopenhagen.

Hij was ook actief als jurylid tot en met de internationale Grand Prix en hij jureerde veel internationale military’s, waaronder military Boekelo. In zijn werkzame leven was Vellenga een bekende radioloog en schrijver van vakliteratuur. Daarnaast bekleedde hij van 2002 tot 2006 bij de KNHS de functie van voorzitter van de TCD (Topsport Commissie Dressuur). Voor zijn verdiensten in zowel de paardensport als de medische wetenschap werd Vellenga in 2013 benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Wij wensen de nabestaanden heel veel sterkte met het verlies.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:03 



 
Profiel   

Jeetje, weer eentje. Na Ernes, Peeters nu Vellenga. Bij allen vroeger in de ring gereden. Jureert Nico Verwer trouwens nog? Dat is ook zo’n naam die ik ken van vroeger.
Gecondoleerd voor de betrokkenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:07 



 
Profiel   

Oh dat is verdrietig om te horen. Ik heb hem een aantal keer ontmoet en vond het aardige man. Ik wist niet eens dat hij zo veel deed in de paardenwereld! :oo

Sterkte voor zijn nabestaanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:49 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Jeetje, weer eentje. Na Ernes, Peeters nu Vellenga. Bij allen vroeger in de ring gereden. Jureert Nico Verwer trouwens nog? Dat is ook zo’n naam die ik ken van vroeger.
Gecondoleerd voor de betrokkenen.

Nico jureert zeker nog in de subtop.

Gecondoleerd voor de nabestaanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:38 



 
Profiel   

|(
Verdrietig.

Moge Cees Vellenga rusten in vrede.

Sterkte voor zijn nabestaanden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 11:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen