Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jacques Poppen stapt over naar reguliere enkelspansport

 
Profiel   

Hoefnet
Sport

[ img ]
Jaques Poppen op Jumping Amsterdam. Foto: aniek1985


De zeer succesvolle paramenner Jacques Poppen gaat zich vanaf komend seizoen volledig richten op de reguliere enkelspansport: “Na ruim 15 jaar op het allerhoogste niveau van de paramensport te hebben gereden, is het tijd om de lat hoger te leggen. Ik stop als paramenner en ga internationaal enkelspan rijden,” vertelt een gedreven Poppen.

Meervoudig individueel -en team wereldkampioen Poppen nam de beslissing niet zo maar: “Ik heb enorm veel bereikt in de parasport en heb jarenlang met heel veel plezier als ambassadeur van de paramensport opgetreden in binnen-en buitenland. Mijn paard Anniek is nu 14 jaar en is momenteel op haar best. Ik weet zelf niet hoe lang ik nog kan blijven mennen gezien de problemen met mijn schouders, dus we vonden het nu een mooi moment om de lat hoger te leggen. Ik heb dit uiteraard eerst besproken met bondscoach Ad Aarts. Hij vond het jammer dat ik stop met de parasport, maar hij ondersteunt mijn beslissing om mij op de reguliere enkelspansport te richten. Mijn doel is om een startplaats te bemachtigen op het komende WK enkelspannen in Le Pin au Haras. Dit zou een enorme kroon zijn op het werk van mijn hele team.”

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 09:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen