Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ivar D.E wordt het nieuwe paard voor Felicita Simoncic

 
Profiel   

Eurodressage
Sport

[ img ]
Ilse van Cranenbroek hier met Emerald S. Foto: aniek1985


De Oostenrijkse jeugdruiter Felicita Simoncic heeft de 9-jarige KWPN-gefokte Ivar D.E. aangeschaft om hem te gaan starten in de U25 rubrieken.

Ivar D.E. is een in 2013 geboren KWPN ruin van Ampere uit Tetske (v. Olivi x Roemer x Kanonnier)

Ilse van Cranenbroek
De zwarte ruin werd getraind en en uitgebracht door de Nederlandse Ilse van Cranenbroek. Het duo maakte zijn internationale showdebuut in juli 2021 op het CDI Meerle, waar ze negende werden in de Prix St Georges (met 68,382%) en derde in de Inter I kür (73,235%).

De talentvolle 9-jarige is nu verkocht aan Simoncic.

Felicita Simoncic
De 17-jarige Felicita rijdt sinds 2021 bij de junioren en heeft nog een jaar te gaan in de junior divisie. Na een zeer succesvolle tijd bij de pony's tussen 2018 en 2020, stapte ze in 2021 over op paarden met Korefan (v. Komandor x Los Angeles) en Connery Junior (v. Connery x Rohdiamant). Voor 2022 is Simoncic van plan om Connery uit te brengen op Young Riders-niveau, terwijl Korefan wordt getraind voor Under 25 Grand Prix.

Ivar D.E
Ivar D.E. kwam op 22 januari 2022 aan in Oostenrijk, samen met Van Cranenbroek.

"Hij is wat kleiner dan mijn andere paarden, maar hij maar hij heeft zo'n leuk hoofd. Hij is nogal een 'pocket rocket' en heeft wat vuur in zich waar ik echt van hou", vertelde Felicita aan Eurodressage. "Het gevoel in het zadel is absoluut geweldig. Hij is echt een heel fijn paard om te rijden, hij geeft je een heel comfortabel gevoel. Hij doet zo zijn best en is zo makkelijk aan het bit dat het gewoon absoluut heerlijk is om op hem te zitten.. Hij is opgeleid tot Grand Prix en heeft al wat wedstrijden gereden met zijn vorige eigenaar."

Felicita wil in 2022 beginnen met hem uit te brengen op Young Riders-niveau en dan geleidelijk toewerken naar de Grand Prix.

"We willen geleidelijk aan kijken hoe snel we de Grand Prix aankunnen, maar zonder stress", zei ze. "Ik moet ook nog heel wat leren als het op de Grand Prix aankomt, maar we zullen gewoon zien waar dit jaar ons brengt en dan gedurende het jaar beslissen wat onze verdere plannen zullen zijn. Mijn hoogste prioriteit voor hem is dat hij gezond blijft en zich goed en gelukkig voelt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen