Global Dressage Auction: 62.000 euro voor ongeboren veulen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Global Dressage Auction: 62.000 euro voor ongeboren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 19:56

KWPN
Algemeen

Afbeelding
Weihegold OLD, hier met Isabell Werth, is de oma van het ongeboren veulen dat voor
62.000 euro werd verkocht. Foto: © FEI/Leanjo de Koster.


Het jaar is goed begonnen voor Global Dressage Auction. De absolute smaakmaker van de exclusieve embryoveiling werd het ongeboren veulen van Ellis uit de dochter van Weihegold OLD. Voor maar liefst 62.000 euro vertrekt dit embryo naar Denemarken.

“Dit is echt een fantastisch begin van het veilingjaar voor Global Dressage Auction. Een jaar geleden zijn we pas begonnen met dit veilingplatform en van zo’n klapper konden we alleen maar dromen. Het doel is om de beste dressuurgenen beschikbaar te stellen en om deze internationaal te vermarkten, en dat is opnieuw gelukt!”, reageert een zeer tevreden Koos Poppelaars.

Het bleef lang spannend, meerdere bieders uit Duitsland, Denenmarken, Nederland, Colombia en Amerika hadden het gemunt op het ongeboren veulen van Ellis uit Aweih (v. Apache), de dochter Weihegold OLD. Het beslissende bod van 62.000 euro kwam uiteindelijk uit Denemarken van Lone Bøegh Henriksen, de eigenaresse van HP Horses. Zij investeerde in dit zeer exclusieve embryo. “We hebben al zo veel succes met deze moederlijn gehad, waaronder Total Hope en een andere dochter van Weihegold die wij gebruiken in de fokkerij, dus wij zijn enorm blij met deze aankoop.”

Kavels van onder andere de tophengsten van GLOCK’s Toto Jr., Vitalis, Vivaldi brachten eveneens hele mooie prijzen op. In totaal gingen negen van de dertien embryo’s voor 10.000 euro of meer van de hand. Gemiddeld brachten de ongeboren veulens ruim 16.000 euro op. Er waren kopers uit Nederland, België, Ierland, Frankrijk, Zweden. De ingevroren embryo’s waren minder in trek, deze zijn niet verkocht.

Het team van Global Dressage Auction kijkt na een succesvolle avond ook alweer vooruit. Er staan voor dit jaar nog drie veilingen meer gepland. Binnenkort volgt daarover meer informatie.

Voor alle resultaten gaat u naar de website van Global Dressage Auction.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 25-01-22 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:09

In het onderschrift staat dat Weihegold de opa is van het ongeboren veulen. Heb ik iets gemist of Weihegold ineens van merrie naar hengst gegaan?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26734
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:17

Dat moest natuurlijk oma zijn, ik heb het even aangepast. Dank je wel.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Global Dressage Auction: 62.000 euro voor ongeboren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:34

Ik dacht al dat ik in de war was :D Ze kunnen tegenwoordig veel hoor op medisch gebied maar dit zou een grotere primeur zijn dan de prijs van het ongeboren veulen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26734
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:41

Dan hadden we het in hoofdletters geplaatst... op zijn minst :D

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Global Dressage Auction: 62.000 euro voor ongeboren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:43

:D Snap ik.